Interview met een conducteur

Beste allemaal,

Ik ben een criminologie studente en ik moet voor een opdracht een interview houden met een conducteur (inclusief een geluidsopname). Het betreft het onderwerp seksuele intimidatie in de trein. Wegens de deadline moet het interview plaats vinden tussen 7 en 9 maart. Het interview zou anoniem worden gehouden en de inhoud zal vernietigd worden nadat mijn docent het voor ogen heeft gekregen. Mijn vraag is dus of er een conducteur is in de Randstad die bereid is om een interview te doen.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Met vriendelijke groet,
Eleni

11 reacties

Beste Eline_ge,

Ik neem aan dat je op zoek bent naar een conductrice die sexueel geïntimideerd is door een reiziger. Het aantal conductrices op dit forum is beperkt. Ken er maar één. Er is ook een medewerker van v&s actief, die eerst conducteur was. Misschien dat hij wat meer weet, al wil ik alvast meegeven dat de NS waarschijnlijk zeer terughoudend zal zijn omdat het een grijs gebied betreft. Althans als het reizigers betreft. Zie na wat googlen https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2018/11/ns-cijfers-seksuele-intimidatie-is-grijs-gebied
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2018/11/seksuele-intimidatie-in-trein-ik-betaal-je-ervoor
Wat dan wel weer apart is is dat wanneer je zoekt op 'sexuele intimidatie conducteur' het topic https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ns-blundert-klacht-reiziger-seksuele-intimidatie-conducteur de eerste link is. 🤔
Reputatie 4
Vind eerst maar iemand die bereid is mee te werken. En wie garandeert dat die bandopname vernietigd wordt?
Badge +3
Tja, dat verhaal van die Shoraya (Halfblood Princess) sloeg natuurlijk in als een bom, met de nodige reacties en media-aandacht.

Nu ken ik haar toevallig als volger op Twitter, en er zal vast wel e.e.a. voorgevallen zijn (we waren er niet bij) maar een typetje is ze wel...

(aangepast)
Had vandaag een goed gesprek met een conductrice 55+. Wederzijds waardering. 💋
Hallo Eline_ge, welkom bij onze Community!

Leuk dat je ons benaderd voor een interview, criminologie lijkt mij een ontzettend leuke studie. Ik ga mijn best voor je doen, mogelijk wil een van mijn collega's hierover praten en je hierbij helpen.
Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik merk dat ik niet zo duidelijk ben geweest met het onderwerp. Het gaat over seksuele intimidatie tegenover passagiers in de trein. En de vragen aan de conducteur zullen betrekking hebben op de ervaring hiermee, dus bijvoorbeeld is je dat ooit opgevallen en hoe ga je ermee om.

Met vriendelijke groet,
Eleni
Ben je al benaderd door een van mijn collega's Eleni_ge? Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, daarom wil ik je sowieso succes wensen.
Hoi Emma, ik heb geen berichtjes ontvangen. Heel erg bedankt voor alle hulp!
@Pink Panther

En die ene die je kent van het forum, is niet woonachtig in de Randstad...
Loes schreef:

@Pink Panther

En die ene die je kent van het forum, is niet woonachtig in de Randstad...

Hallo Loes, misschien dat het toch te doen is met reistijd voor mezelf. Dus ik sta er voor open om een interview te doen buiten de Randstad.
Ik heb wat navraag gedaan of ik hier aan mee zou mogen doen, maar ik krijg er momenteel geen toestemming voor om deel te nemen. Dit zal ook gelden voor andere conducteurs helaas. Sorry dat ik je niet verder kan helpen en ik hoop dat je er een andere oplossing voor weet te vinden.

Reageer