Interview met een conducteur

Beste allemaal,

Ik ben een criminologie studente en ik moet voor een opdracht een interview houden met een conducteur (inclusief een geluidsopname). Het betreft het onderwerp seksuele intimidatie in de trein. Wegens de deadline moet het interview plaats vinden tussen 7 en 9 maart. Het interview zou anoniem worden gehouden en de inhoud zal vernietigd worden nadat mijn docent het voor ogen heeft gekregen. Mijn vraag is dus of er een conducteur is in de Randstad die bereid is om een interview te doen.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Met vriendelijke groet,
Eleni

11 reacties

Beste Eline_ge,

Ik neem aan dat je op zoek bent naar een conductrice die sexueel geïntimideerd is door een reiziger. Het aantal conductrices op dit forum is beperkt. Ken er maar één. Er is ook een medewerker van v&s actief, die eerst conducteur was. Misschien dat hij wat meer weet, al wil ik alvast meegeven dat de NS waarschijnlijk zeer terughoudend zal zijn omdat het een grijs gebied betreft. Althans als het reizigers betreft. Zie na wat googlen https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2018/11/ns-cijfers-seksuele-intimidatie-is-grijs-gebied
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2018/11/seksuele-intimidatie-in-trein-ik-betaal-je-ervoor
Wat dan wel weer apart is is dat wanneer je zoekt op 'sexuele intimidatie conducteur' het topic https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ns-blundert-klacht-reiziger-seksuele-intimidatie-conducteur de eerste link is. 🤔
Reputatie 4
Vind eerst maar iemand die bereid is mee te werken. En wie garandeert dat die bandopname vernietigd wordt?
Badge +3
Tja, dat verhaal van die Shoraya (Halfblood Princess) sloeg natuurlijk in als een bom, met de nodige reacties en media-aandacht.

Nu ken ik haar toevallig als volger op Twitter, en er zal vast wel e.e.a. voorgevallen zijn (we waren er niet bij) maar een typetje is ze wel...

(aangepast)
Had vandaag een goed gesprek met een conductrice 55+. Wederzijds waardering. 💋