beantwoord

Interview voor werkstuk

• 9 May 2017
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

Hoeveel mensen reizen er jaarlijks met de trein
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 May 2017, 16:49

Bekijk origineel

6 reacties

:P:cool:?
Badge +3
Op een (gemiddelde) werkdag worden er ruim 1,2 miljoen treinreizen gemaakt. In 2016 maakten meer dan 9 miljoen mensen minstens één treinreis.
Reputatie 7
Badge +3
@Tjocho
Dat is het aantal mensen dat dagelijks met NS reist, niet het aantal mensen dat dagelijks per trein reist. Er zijn nog meer vervoerders.
Badge +3
Dat dacht ik eerst ook, maar op deze pagina wordt expliciet gezegd dat het aantal reizigers per werkdag voor alle vervoerders geldt. ProRail spreekt van 1,1 miljoen op een gemiddelde dag.

Ik denk niet dat het aantal reizigers dat in een jaar wel met een andere vervoerder reist en niet met NS veel invloed zal hebben op die ruim 9 miljoen.
Reputatie 7
Badge +3
Dat ben je zeker de laatste tijd niet meer buiten de Randstad geweest want in de provincie heeft NS niet zo veel lijnen meer over.
Badge +3
Dat wil niet zeggen dat er ook veel reizigers in die treinen zitten. De drukste regionale spoorlijnen zijn Arnhem-Winterswijk en Nijmegen-Roermond en daarvan weet ik dat er dagelijks zo'n 20.000 reizigers gebruik van maken. Een deel van die reizigers zal ook met NS reizen en al in die ruim 9 miljoen zijn meegeteld. Het aantal reizigers dat dan overblijft en exclusief met een andere vervoerder reist, zal dat aantal van ruim 9 miljoen weinig veranderen.

Maar als jij andere cijfers hebt, dan verneem ik die graag 🙂

Reageer