beantwoord

Is het mogenlijk om als 49-jarige een opleiding tot treinmachinist te volgen en zo ja, waar?

• 27 juli 2014
  • 5 reacties
  • 11715 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Binnenkort zit ik voor het eerst in mijn leven zonder werk, ben Technisch/Logistiek geschoold, Heb eigenlijk altijd een wens gehad
om treinmachinist te worden maar soms loopt het leven wat anders. Bestaat er nu een opleiding die ik zou kunnen volgen om treinmachinist te worden en is hier dan nog werk in te vinden? Ben zeker bereid hierin te investeren maar wil wel reëel blijven of
dit op mijn leeftijd nog kan.
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 juli 2014, 11:07

Ook ik wil je adviseren om eens een kijkje te nemen op de website Werken Bij NS. Op deze website staan meerdere vacatures voor machinist. De sollicitatieprocedure is vrij pittig maar zoals Loes ook aangeeft is 'nooit geschoten altijd mis'. Veel succes gewenst met de sollicitatie procedure! Voor de vindbaarheid van je topic heb ik deze verplaatst naar 'off topic'.
Bekijk origineel

5 reacties

Ik heb eens even geGoogled op opleiding treinmachinist .

Er kwamen zo'n 8800 hits uitrollen; uiteraard niet allemaal even bruikbaar.
Maar misschien dat je via de hits uit bovenstaande link toch enige informatie kunt halen.

En anders gewoon open sollicitatie ?
Reputatie 7
Badge
Je zou eens kunnen kijken op werkenbijns.nl of 1 van de andere vervoerders en daar solliciteren. Hou er wel rekening mee dat je door je leeftijd niet bepaald aantrekkelijk bent, zo'n opleiding is zeer kostbaar.
Wil zeker je droom niet bij voorbaat in duigen laten vallen, maar ik vrees dat je weinig kans maakt 😞
Zoals inderdaad door mijn collega als door Hertog is benaamd kan ik je alleen mededelen om de site: www.werkenbijns.nl in de gaten te houden voor eventuele openstaande sollicitaties.

De kans is klein dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek, want op een vacature reageren vele mensen. Hier zoeken ze alleen geschikte uit. De leeftijd van 49 jaar kan hier een struikelblok zijn, maar ik sluit nog niet uit dat het niet mogelijk is natuurlijk.

Ik zeg gewoon proberen en dan ziet u het vanzelf wel.

Succes ermee. Schroom niet om vragen te stellen.

===================================================================
Hertog:
Ik dacht te hebben vernomen dat men niet meer aan open sollicitaties doet.
Zeker weten doe ik het niet.
===================================================================
Er staat mij ook bij dat er geen open sollicitaties meer gestuurd kunnen worden, of althans bekeken worden. Kan het nu zo snel niet vinden, maar mij staat het ook bij.

Voor de topic starter zou ik hetzelfde zeggen als mijn collega's. Gewoon solliciteren en hopen dat je wordt uitgenodigd. Nooit geschoten is altijd mis.
Ook ik wil je adviseren om eens een kijkje te nemen op de website Werken Bij NS. Op deze website staan meerdere vacatures voor machinist. De sollicitatieprocedure is vrij pittig maar zoals Loes ook aangeeft is 'nooit geschoten altijd mis'. Veel succes gewenst met de sollicitatie procedure! Voor de vindbaarheid van je topic heb ik deze verplaatst naar 'off topic'.

Reageer