Is staken voor zoiets banaals niet raar?

• 22 december 2016
  • 10 reacties
  • 381 Bekeken

Ik zou zeggen: doe gewoon je werk en zeur niet. Wees blij dat je een goede baan hebt bij een schitterend bedrijf. Ik weet zeker dat velen met jullie, zeurpieten, zouden willen ruilen om af te zijn van al die tijdelijke contracten of werkloosheid.
Morgen gewoon aan de slag en lever vakwerk, ook op 6 januari 2017!

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ach, je hebt ook verwende en niet verwende kinderen. Wel zie je al een tijdje dat de VVMC steeds extremischter en militanter wordt naar Frans voorbeeld.
Er zijn veel belangrijkere zaken om voor te staken (al die lijnen die de NS verliest ten koste van werkgelegenheid en veiligheid) maar dat zien ze niet bij de VVMC.
Reputatie 6
Badge
Ik ben het helemaal met je eens. Die gasten verdienen een salaris boven het minimumloon, en dat met een leuke baan die je fresh houdt.
Reputatie 7
Badge +3
Bij de VVMC, die zeer nauw gelieerd is aan de SP, gaat het steeds meer om de ideologie (terug naar een ouderwets staatsbedrijf) en niet om normale belangenbehartiging. En dan wordt het steeds meer staken om te staken. Zie de (overigens grotendeels mislukte) stakingen eerder dit najaar bij Arriva in Groningen en rond Zwolle.

Een illustratie van het ideologisch denken: de VVMC schreeuwde moord en brand toen twee maanden geleden een Arriva machinist in Groningen een station miste. Maar toen NS-machinisten dit najaar keer op keer stops misten in Rosmalen en Zaltbommel zweeg de VVMC in alle talen.
Vroeger had het personeel op de trein een vaste route.
Dat had als voordeel dat de vaste reizigers en de conducteurs elkaar kenden.
Ik denk dat het de veiligheid van het personeel ten goede komt.

(Waarom moet er overigens altijd gelijk geschimpt en gescholden worden op fora? Een beetje begrip en respect voor elkaar misstaat niemand)
Reputatie 7
Juist het tegenovergestelde, bij sommige vaste reizigers is het beter dat je ze niet kent. Dat is dan de asociale, niet betalende reiziger. Die weten dan altijd waar je komt en dergelijke. Ook krijg je dat je elkaar gaat herkennen en uiteraard weet je dat diegene geen kaart heeft, je loopt er gelijk op af en je krijgt gelijk een reactie...
Masr de goede positieve reizigers zullen eerder voor je opkomen als ze je kennen.
Reputatie 7
Dat is niet altijd wenselijk. Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat ik de situatie onder controle heb, en een reiziger me bij wil staan en wil helpen. Die nam het voor me op, maar in plaats van het rustiger worden van de lastige persoon, escaleerde de hele boel, met als resultaat 2 agressieve reizigers.

Begrijp me niet verkeerd, hulp is soms ook heel fijn, ook daar heb ik positieve ervaringen mee hoor 😉
Het heeft dus allebei z'n voors en z'n tegens
Voor zwartrijders is het ideaal dat ze iedere keer ander personeel treffen, elke rit blanco beginnen, onbekend dat je niet betaald voor je rit.

Reageer