beantwoord

Je kans op werk als treinmachinist

• 9 maart 2020
  • 2 reacties
  • 208 Bekeken

Zoals vermeld op de titel, ik zou graag een opleiding volgen tot Treinmachinist het lijkt mij een zeer leuke baan, maar hoe zit het met jouw kans op werk? Stel dat ik een interne opleiding van 1 jaar of een 2 jarige opleiding op het ROC met succesvol afrond heb je dan snel een baan als Treinmachinist? Is er veel vraag naar Treinmachinisten?

En nog tips hoe ik snel een diploma tot bevoegdtreinmachinist kan halen? Ik heb gelezen dat je bij de NS een 1 jarige interne opleiding kan volgen of gewoon op school in een ROC maar die duurt 2 jaar.

Mensen die veel weten erover ik hoor graag uw tips.

Groeten,

Abdel Bouafa

icon

Beste antwoord door Edwin 9 maart 2020, 15:11

Ten eerste: De interne opleiding kun je alleen volgen als je al bent aangenomen als machinist. Daarvoor kun je op Werken bij NS kijken en evt een vacature alert aanmaken.

Bij de interne opleiding heb je dus een baangarantie bij NS (mits je slaagt voor alle examens uiteraard).

De ROC opleiding is een algemenere opleiding, waarbij je stage loopt bij (voor zover ik weet) meerdere vervoerders, dus ook goederen.

Na het afronden van die opleiding heb je geen enkele garantie dat je bij je stagebedrijf wordt aangenomen, je zult er zelf achteraan moeten. Ik denk dat de goederensector over het algemeen meer vraag naar machinisten zal hebben dan NS.

Bekijk origineel

2 reacties

Hi Abdel! Welkom bij de Community!

Wat leuk dat je interesse hebt om machinist te worden! @Jeroen@Edwin en @Julian kunnen je wellicht iets meer vertellen.

Je kan je vragen eventueel ook bij onze Recruiters kwijt via recruitment.operatie@ns.nl

Reputatie 7
Badge

Ten eerste: De interne opleiding kun je alleen volgen als je al bent aangenomen als machinist. Daarvoor kun je op Werken bij NS kijken en evt een vacature alert aanmaken.

Bij de interne opleiding heb je dus een baangarantie bij NS (mits je slaagt voor alle examens uiteraard).

De ROC opleiding is een algemenere opleiding, waarbij je stage loopt bij (voor zover ik weet) meerdere vervoerders, dus ook goederen.

Na het afronden van die opleiding heb je geen enkele garantie dat je bij je stagebedrijf wordt aangenomen, je zult er zelf achteraan moeten. Ik denk dat de goederensector over het algemeen meer vraag naar machinisten zal hebben dan NS.

Reageer