beantwoord

Kan de reisplanner niet uigerust worden met de mogelijkheid van een standaardvertrekstation?

• 31 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 209 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19235 reacties
We gebruiken allemaal de reisplanner en dat werkt prima. Ik vertrek echter nagenoeg altijd vanuit mijn woonplaats maar moet mijn station elke keer invullen. Is het niet mogelijk de reisplanner uit te rusten met 'Onthoud vertrekstation', middels een vinkje? Elders op de site gebeurt dat ook. Vinkje aan en vertrekstation wordt ingevuld, Vinkje uit dan kun je het naar wens van de goede plaats voorzien. Het bespaart honderdduizenden keren een paar seconden en een beetje ergernis omdat het eigenlijk niet nodig hoeft te zijn.
Het kan zonder veel moeite en bespaart veel mensen tijd en feitelijk onnodig typewerk. Een dergelijke optie zou normaal moeten zijn in 2014. Het lijkt me ook niet moeilijk te implementeren, sterker nog als je de vertrektijden van een station opvraagt, is die optie er ook.
icon

Beste antwoord door Brian NS 1 september 2014, 14:04

Ik kan me voorstellen dat het voor een beetje irritatie kan zorgen, als je elke keer weer het station in moet vullen. Ik ga je suggestie daarom ook intern doorzetten, misschien dat we deze mogelijkheid in de app kunnen bouwen.
Bekijk origineel

5 reacties

9292 heeft die mogelijkheid wel.

De NS-reisplanner kent ook stationsverkortingen. Als je die van je vertrekstation kent, kost het nauwelijks tijd om hem in te vullen.
Reputatie 7
Badge +4
Het invullen van Groningen kost natuurlijk ook weinig tijd maar het is onnodig. Afkortingen zijn voor veel forumtijgers/spoorfanaten hier geen probleem maar persoonlijk ken ik er maar een paar - GVC had ik niet verzonnen 😉 Maar ik zie niet in waarom dat elke keer moet omdat het, althans in mijn geval, meestal dezelfde plaats is. En wie geen voorkeuze wil, vinkt het niet aan. Het bespaart onnodig werk en hoewel die winst klein is gaat het wel over heel veel mensen. Vijf minuten tijdwinst op een autosnelweg is ook niet veel maar het zijn wel heel veel automobilisten die daardoor tijdwinst maken.

Het lijkt me een fluitje van een cent om het te veranderen.
Reputatie 6
Badge +2
De NS-reisplanner kent ook stationsverkortingen.
Wel die op de site, niet de app.
De helft van de keren is dat ene station voor de meeste reizigers het aankomststation in plaats van het vertrekstation.
Ik kan me voorstellen dat het voor een beetje irritatie kan zorgen, als je elke keer weer het station in moet vullen. Ik ga je suggestie daarom ook intern doorzetten, misschien dat we deze mogelijkheid in de app kunnen bouwen.

Reageer