Kids dagkaart NS (Railrunner) informatie Nodig


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goede pinkster eind avond  🪻 

 

Ik heb een vraag over het kids dagkaartje van 4 T/M 11 jaar.

 

 Mijn zusje heeft laatst op een skatepark een kort filmpje gemaakt van een ander jongetje in een Rood Glimmende Jas

 

Het zal voor de meesten chauffeurs van jullie waarschijnlijk wel duidelijk zijn dat dit kind in de rode jas binnen de leeftijdscategorie van het Kids Dagkaartje valt!

 

Mijn vraag is Kunt u dit bevestigen?" 

 

 Ik ben benieuwd naar u beoordeling, vooral vanwege de scholieren die vakers voorlopen op meerdere uiterlijke kenmerken..

 

https://youtube.com/shorts/lO7BUb3GHVw?si=Cqxn5q4gb7ECxUcs


12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De praktijk is dat de conducteur de leeftijd schat. Het probleem is dat een ID in de trein pas verplicht is vanaf twaalf jaar. Nederland kent de verplichting niet waarbij kinderen onder de twaalf ook een ID moeten hebben. Gaatje in de wetgeving, en dan zijn er altijd profiteurs die de grenzen opzoeken, zo werkt het wel eens in Nederland.

Bij twijfel hebben conducteurs overigens desnoods wel middelen. Ik raad u verder Kidsvrij aan, een abonnement met persoonlijke chipkaart en dan kan een kind tot twaalf jaar gratis meereizen. Het is bij vier railrunners over al die jaren al goedkoper.

 

Ik vraag me af waarom u die vraag nog stelt. Het is geen kind meer voor Kidsvrij en de enige reden om zoiets te vragen zou kunnen zijn of oudere kinderen ook met Kidsvrij kunnen reizen. Het antwoord is nee en een jongerenkaart is maar een paar euro duurder, dus waar gaat het hierover? Koop gewoon een jongerenkaart, dat voorkomt overlastgevende ‘discussies’ in de trein, waar betalende reizigers ongevraagd mee geconfronteerd worden. 

Koop gewoon een railrunner als uw kind jonger dan 12 is en een jongerenkaart vanaf twaalf jaar. Goed voor de peace of mind, want dat is eerlijk. Het is maar net hoe belangrijk dat kennelijk is. Bovendien is het nog feitelijk juist ook. Voor factless facts is dit forum niet geschikt, er zijn voldoende fora waar de liefhebbers hiervan terecht kunnen.

Overigens hebben conducteurs wel middelen als ze dat willen, zie de bijdrage van conducteur Loes.

Reputatie 7
Badge +3

Precies dezelfde vraag is met hetzelfde filmpje al eens eerder gesteld. Een railrunner mag tot met 11 jaar. De persoon in het filmpje zal een jongerenkaartje moeten kopen.

NB je mag geen NS in jouw gebruikersnaam hebben.

Ik heb de gebruikersnaam van topicstarter aangepast. Ik kan niet schatten wat de leeftijd van deze persoon is, maar ik ben ook geen conducteur.

Jammer dat er onfeitelijke antwoorden komen van domme mensen 

 

Nou @Cheyn hij ziet eruit als iemand van een jaar of 15. Mijn partner dacht zelfs eerder richting de 20!

 

 Mijn zusje heeft laatst op een skatepark een kort filmpje gemaakt van een ander jongetje in een Rood Glimmende Jas

Tja…. 

Het zal voor de meesten chauffeurs van jullie waarschijnlijk wel duidelijk zijn dat dit kind in de rode jas binnen de leeftijdscategorie van het Kids Dagkaartje valt!

Tja…..

 Ik ben benieuwd naar u beoordeling, vooral vanwege de scholieren die vakers voorlopen op meerdere uiterlijke kenmerken..

Tja………

 

 

Ik heb de reactie van Cheyn verwijderd en haar/hem laten weten dat dergelijke uitspraken niet mogen binnen deze community.

Tja…. 😉

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg een pb van TS...

Badge +3

Ik kreeg een pb van TS...

Spannend, maar dat filmpje over die rapppende gast met rode jas die zogenaamd nog geen 12 was is al eerder voorbij gekomen. Ouwe koeien… als hij nog geen 19 is mag die met een Jongeren Dagkaart reizen.

Voor de rest soms lastig de leeftijd te bepalen. Hier een klassefoto uit 1979 (neem aan dat ik die hier mag posten, staat vast ook wel ergens op schoolbank.nl of zo)

Ik was daar 10, het meisje linksboven was 11…

 

@Robert B Doet me denken aan :)

(goeie lp trouwens.)

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg een pb van TS...

Dat was vast een hele “fijne” pb, gezien de intussen ook al verwijderde reactie in een ander topic.

En gezien een ander filmpje op het betreffende Youtube kanaal is het ook niet zomaar een kort filmpje gemaakt door een zusje, maar komt dit uit een videoclip. Waarom zou je zoiets gebruiken om een dergelijke vraag te stellen? Lijkt mij meer op een poging bepaalde reacties uit te lokken en zeker geen serieuze vraag. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik kreeg er ook eentje. Van enig niveau was, zoals verwacht, geen sprake. Tragisch eigenlijk, of inderdaad dan maar Tja. Erryt NS greep trouwens meteen in.

Badge +3

Dat ‘andere fillpje’ (zonder audio?) is wel tekekend…

Moet ineens denken aan de ‘experts’  met universitaire of zelfs doctorale titels bij https://ongehoordnederland.tv (als je het niet kent, kijk gerust een keer) die met een paar uur zendtijd per week steeds weer over de schreef gaan en boetes krijgen wegens desinformatie of misinformatie.

Maar op zich wel lachwekkend (als het satire of ironie was, helemaal prima maar zeg het er dan bij!). ~We fukken de NS in dit filmpje~ of zo.

Reageer