klacht dagkaart fiets | NS Community
beantwoord

klacht dagkaart fiets

  • 14 August 2022
  • 3 reacties
  • 165 Bekeken

ik reisde met partner na een fietstocht terug naar huis met de fietsen in de trein. Een korte rit van Zutphen naar Olst. Ons vervoersbewijs kostte 3,50 euro p/p maar voor de fiets was het 8,50 euro per fiets! Mijn klacht is dat dit te duur is. Er moeten meer opties zijn naast de dagkaart fiets. Ik heb denk ik een goed idee als oplossing. Voor korte ritten moet het mogelijk zijn om voor de fiets een extra plaatsticket te kopen. Dan waren we in dit geval 3,50 euro per fiets kwijt geweest. Voor langere ritten is een dagkaart fiets dan het maximum. Kan dit idee serieus worden overwogen? Het lijkt me erg simpel uitvoerbaar. Dus graag ook argumenten als NS van mening is dat dit geen goed idee is.

icon

Beste antwoord door MoDe 15 August 2022, 00:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan je nu al vertellen dat je idee niet in overweging zal worden genomen. Je moet de prijs van de dagkaart Fiets zien als een ontmoedigingstarief om de fiets mee te nemen op korte afstanden. Met een prijs van bijvoorbeeld €3,50 gaan veel meer mensen hun fiets meenemen. Daar is simpelweg geen plaats voor en bovendien zou het ten koste gaan van de mensen die over een lange afstand hun fiets willen meenemen.

Om het meenemen van fietsen te ontmoedigen zal de prijs eerder omhoog dan omlaag gaan.

Reputatie 7
Badge +3

De fiets neemt minstens 2 zitplaatsen in. In een sprinter zelfs 3 klapstoelen. Als je het te duur vindt op een korte afstand, dan zou je ook dat stuk kunnen fietsen. Je kunt een euro besparen door online een fietskaartje te kopen.

Reputatie 7
Badge +1

Of je verhuist naar DE-is van daar niet eens zo ver weg en zelfs wel per fiets te overbruggen. In veel regio´s daar is het zelfs gratis en wordt er soms zo vaak gebruik van gemaakt dat dat weer de hele dienst in de war schopt. Vooral weekendverkeer om uitstapjes te doen.

Momenteel kost een dagkaart voor de BUS in die hele regio 6€=halve prijs en je kan dan zelfs wel tot Enschede, Arnhem/Nijmegen of Amersfoort mee reizen-dat had een heel pak voordeliger geweest

Reageer