Kom je proef-zitten?

• 18 oktober 2016
  • 41 reacties
  • 1461 Bekeken

We krijgen nieuwe treinen! 79 heel mooie, nieuwe, glimmende intercity’s. In 2021 gaan ze rijden. We hebben dus nog even de tijd om ze goed te testen. Om te beginnen willen we weten of de stoelen lekker zitten. En daar hebben we jouw hulp bij nodig. Kun jij goed zitten? Kun je dinsdagochtend 1 november om 10 uur in Amersfoort zijn? En wil je daarna meedoen aan nog een aantal testdagen? Geef je dan op voor het TreinTestTeam! Vermeld in dit topic jouw leeftijd, lengte en hoe vaak je met de trein reist. Uit de aanmeldingen kiezen wij een zo gevarieerd mogelijk team, zodat iedereen er straks lekker bij zit.

41 reacties

Leuk om deze manier van testen te zien! Alleen jammer dat het eerste event op een dinsdagochtend plaatsvindt. Veel echte forensen en scholieren kunnen daardoor niet komen testen, zoals ikzelf.
Reputatie 7
Badge +3
Leuk om deze manier van testen te zien! Alleen jammer dat het eerste event op een dinsdagochtend plaatsvindt. Veel echte forensen en scholieren kunnen daardoor niet komen testen, zoals ikzelf.
Ze zoeken natuurlijk "zit-experts", mensen die de hele dag thuis op de bank hangen 😉
Jammer dat je er niet bij kunt zijn, Treinspotter! Kun je wellicht iets schuiven?
We krijgen nieuwe treinen! 79 heel mooie, nieuwe, glimmende intercity’s. In 2021 gaan ze rijden. We hebben dus nog even de tijd om ze goed te testen. Om te beginnen willen we weten of de stoelen lekker zitten. En daar hebben we jouw hulp bij nodig. Kun jij goed zitten? Kun je dinsdagochtend 1 november om 10 uur in Amersfoort zijn? En wil je daarna meedoen aan nog een aantal testdagen? Geef je dan op voor het TreinTestTeam! Vermeld in dit topic jouw leeftijd, lengte en hoe vaak je met de trein reist. Uit de aanmeldingen kiezen wij een zo gevarieerd mogelijk team, zodat iedereen er straks lekker bij zit.

Ik weet niet of de NS met de volgende mogelijkheden ook rekening mee houden, maar mogen mensen die dan wel (licht) geestelijk dan wel lichamelijk gehandicapt zijn hierop reageren? Want het lijkt mij (ik heb zelf een lichte geestelijke handicap) toch ook belangrijk wat hun mening is. En wat betreft stevig gebouwde mensen, mogen die ook reageren?

Even ter verduidelijking: Mensen met een lichte geestelijke handicap bedoel ik mensen in die categorie vallen maar zonder begeleiding bv. wel kunnen reizen op korte of lange treinreizen.

Ik zal mij niet ervoor opgeven trouwens, maar dit terzijde.
Hoi Hendrik-Jan,

We zijn op zoek naar een zo gevarieerd mogelijk test team dus iedereen mag zich opgeven!
Hier een forens met flexibele werktijden 😉 En daarbij woon ik zo ongeveer aan de wagenwerkplaats in Amersfoort waar naar ik vermoed de nieuwe treinstellen komen te staan?

Leeftijd: 34jr, lengte: 173cm en reis 3-4 keer per week met de trein voor werk (veel verschillende trajecten) en regelmatig privé in het weekend (soms met zoontje van 2 met kinderwagen, bagage etc. of met fiets...).

Ik hoop dat ik in jullie team pas!

Hahaha het lijkt wel een contactadvertentie zo 😉
Ik hoop dat er ook naar de beenruimte wordt gekeken, die is in de koplopers is een beetje krap, om maar niet te beginnen over die afvalbakjes waar ik al 2x zwaar tegen gestoten heb met mijn knieën...

In alle dubbeldekker types is die voldoende, helemaal top!
Reputatie 7
@UXje voorlopig staan alleen nog wat stoelen in Amersfoort, voor er treinstellen van die Intercity zijn we wat jaartjes verder 🙂
@Sivan
Helaas, ik ben op dat moment bij de uni in Leiden.

@mrfreeze
🙂 🙂
Hallo,

Ik zou graag meedoen met deze testen en ik kan 1 november langskomen. Ik ben 20 jaar 1,77m student en toevallig werkzaam bij NS(retail). Ik reis dagelijks en gemiddeld zo'n 4 treinen per dag (heen en weer). Ik hoor graag van jullie.
Leuk initiatief! Geen handige tijd inderdaad, maar ik doe graag m'n best om er toch bij te kunnen zijn.
Ben 31 jaar, 1,85m en reis vrijwel wekelijks met de trein, zowel privé als voor werk, 1e en 2e klas.
Ik hoor graag van jullie!
Ben 100% zeker beschikbaar dinsdag. Ik reis minstens 4 keer per week, 2 uur heen en 2 uur terug met in ieder geval 3 verschillende treinen per reis en vaak ook nog diverse trajecten. Ik ben zelf 24, 1.90m lang en zou graag die nieuwe trein willen testen voor jullie!
Reputatie 7
Badge +4
Sivan,

Hoe veel tijd gaat er in zitten en hoe is die verspreid? Je hebt het over meerdere testdagen.
ik wil graag meedoen met deze test op 1 november 59 jaar oud 180 lang
Bedankt voor die aanmeldingen! Het ging allemaal heel snel en er is inmiddels ook al iemand uit dit topic uitgekozen. Hij of zij heeft bericht van mij gehad.

Thom, omdat het zo snel is gegaan, heeft het helaas geen zin meer om op jouw vraag in te gaan (wist ik ook niet). Gelukkig heb jij jouw toegevoegde waarde voor ons allang bewezen 😉.
Reputatie 1
ik wil alleen de 1e klas stoel te testen 😛, de 2e klas stoel is in een mum van tijd een smeerbende.
Beloof je dan wel iets minder te mopperen dan dat je op het forum doet? 😉
Reputatie 1
Beloof je dan wel iets minder te mopperen dan dat je op het forum doet? ;-)

Mag ik dan de stoel testen?
Reputatie 7
Badge +4
Dus je kunt het wel? 😉
Reputatie 1
Dus je kunt het wel? ;-)

Ja tuurlijk kan ik dat wel, als NS maar mij compenseert en betere service aanbiedt.
NS staat nog steeds bij mij als N voor NO en S voor Service = NO SERVICE.
lees mijn topic maar over die bomvolle trein van Zwolle naar Groningen, gisteren. Belachelijk als je 1e klas abonnement hebt en dan nog als vee vervoerd wordt.
Reputatie 1
maar goed laat maar, ik zie dat het op een doordeweekse dag is, dus blijf helaas mopperen op het forum. Ik kan helaas niet op een doordeweekse dag.
Je bent wel erg benieuwd naar de nieuwe inrichting..
Reputatie 6
Badge
Over nieuwe treinen gesproken, wanneer beginnen die Badkamertegel sprinters te rijden door Zuid-Holland?
Reputatie 4
Zolang het maar niet die DDZ stoelen worden in de tweede klas denk ik dat de meeste problemen al voorbij zijn. Deze zitten echt voor geen meter voor een Nederlandse (1.80 m) reiziger/personeelslid. Die schuinte naar voren boven aan de stoel zit ergens in m'n nek.
Reputatie 7
Badge +4
De eerste klas is best aangenaam qua zitcomfort in de DDZ. De Koploper blijft natuurlijk onovertroffen. De ontwerpers moeten we ook aan het werk houden, maar strikt genomen is dat voor de eerste klas helemaal niet nodig. Kopieer deze stoelen gewoon, dan spoor je echt en reis je aangenaam.

Reageer