beantwoord

Kortere trein dan verwacht

• 14 december 2017
  • 9 reacties
  • 175 Bekeken

Kan iemand mij vertellen wat de melding ‘er rijdt een kortere trein dan verwacht’ in de NS trein werkelijk betekent? Waar gaat het dan mis?
Ik pak elke ochtend dezelfde trein en hij is elke dag te klein...
icon

Beste antwoord door Erryt NS 14 december 2017, 10:40

Hallo maritvz1 en welkom op het NS Forum,

Via onze reisplanner kan je achterhalen wat voor materieel wij verwachten in te zetten op een bepaald traject. Hier wordt veel en tijdig over nagedacht. Als er iets misgaat met ons materieel dan kan het voorkomen dat wij met een treinstel minder of met ander materieel zullen gaan rijden. Kortom wij rijden dan met een kortere trein dan verwacht. Erg spijtig dat je dit vaak meemaakt.
Bekijk origineel

9 reacties

Ns trein is natuurlijk ns app

Via onze reisplanner kan je achterhalen wat voor materieel wij verwachten in te zetten op een bepaald traject. Hier wordt veel en tijdig over nagedacht. Als er iets misgaat met ons materieel dan kan het voorkomen dat wij met een treinstel minder of met ander materieel zullen gaan rijden. Kortom wij rijden dan met een kortere trein dan verwacht. Erg spijtig dat je dit vaak meemaakt.

Bedankt voor de reactie, Erryt!
Waar ik alleen benieuwd naar ben is wat er dan bijvoorbeeld mis kan gaan? Kan je eens voorbeelden noemen?
Want als de trein structureel korter dan verwacht is, lijkt het me sterk dat er een treinstel defect is gegaan o.i.d. Maar ik kan me dan ook totaal geen beeld vormen van de logistiek achter dienstregelingen en materieel... 😂
Je geeft al antwoord op je eigen vraag:) Het materieel kan kapot gaan waardoor we korter rijden. Op welk traject reis je dagelijks dat jouw trein structureel korter is?
Op mijn traject geeft die planner dat niet eens aan, nu al de hele week een enkele SLTtje tussen Leiden en Hoorn om 17:23, dat is echt veel te kort, gister zelfs een 4tje!
Hm, oke.. mijn app gaf vanmorgen trouwens ook niks aan, terwijl de trein aanzienlijk kleiner was. In mijn geval de sprinter tussen Zutphen en Arnhem.

Maar wat mij stoort is dat 'de NS' zo vaak moeite heeft met transparantie, zo ook met de zin 'er rijdt een kortere trein dan gepland'. Het insinueert dat er een langere trein zou rijden, maar waarom rijdt die dan niet? Ik wil concrete antwoorden. 😞 Het roept wantrouwen op.
Het is niet altijd mogelijk om te communiceren wat er precies aan de hand is op dat moment. Wij kijken eerst of het probleem kan worden verholpen of dat wij een alternatief kunnen bieden waardoor wij de drukte kunnen opvangen. Het verkondigen waarom de trein uitvalt is ook niet voor alle reizigers wenselijk. Via Twitter en Facebook kunnen wij soms snel schakelen als het rustig is op desbetreffende afdeling en zodoende vaak wel achterhalen waarom een trein niet gaat.
Reputatie 6
Badge +1
Door het winterse weer van zondag en maandag is de materieelinzet nog een rommeltje. Als er s avonds niet genoeg of de verkeerde stellen ergens eindigen heeft men s ochtends niet het goede materieel om alle treinen op de goede lengte te rijden.
Reputatie 5
Dat geloof ik niet. Na 3 dagen nog steeds een slechte materieelomloop?
Dat fix je toch gewoon de eerstvolgende dag? Dan rijdt er 1 dag (dinsdag in dit geval) maar uitzonderlijk een te korte trein of veel te lange trein. Je hebt 24u de tijd om dat te fixen.

Reageer