beantwoord

Kun je je eigen bericht corrigeren?

Reputatie 2
Als ik hier en daar berichten lees, heb ik soms het gevoel dat het bericht later is aangepast. Maar is dat hier mogelijk?

In een normale forum-omgeving is dat overigens heel normaal. Echter zie ik hier geen mogelijkheid om dat te kunnen doen.
icon

Beste antwoord door IskOV 24 juni 2014, 23:35

Ja dat kan, in ieder geval binnen een bepaalde tijd na plaatsing van je bijdrage. Ik weet niet meer precies hoe lang; ik meen iets van een uur na plaatsing of zo.

Als je met de cursor boven je eigen bijdrage staat, verschijnt er rechtsboven een potloodje, en als je daar dan op klikt kun je je eigen tekst aanpassen.

Zie het plaatje met de oorspronkelijke tekst, kijk naar deze tekst en zoek de verschillen 😉.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge

Ja dat kan, in ieder geval binnen een bepaalde tijd na plaatsing van je bijdrage. Ik weet niet meer precies hoe lang; ik meen iets van een uur na plaatsing of zo.

Als je met de cursor boven je eigen bijdrage staat, verschijnt er rechtsboven een potloodje, en als je daar dan op klikt kun je je eigen tekst aanpassen.

Zie het plaatje met de oorspronkelijke tekst, kijk naar deze tekst en zoek de verschillen 😉.
Reputatie 2
Ik zie het. Bij een ouder bericht van mij zie ik dat niet (meer). Dat klopt dus.

Thanks, IskOV!
Reputatie 2
Nu zie ik dat je je eigen bericht net hebt aangepast met een printscreen! 😃
Reputatie 7
Badge +4
Het is in theorie een uur maar na 59 minuten lukt het vaak niet meer. Er is hier ooit een flame geweest tussen twee mensen en toen is het door NS besloten. Persoonlijk ben ik van mening dat het niet meer kunnen wijzigen na een uur ook niet helpt als er sprake is van kwade trouw bij mensen onderling. Ik vind het lastig want forumleden hebben wel eens de behoefte een aanvulling te doen om een vragensteller een beter antwoord te geven dan wel het Nederlands wat te verbeteren. Het eerste is toch het doel van het forum en het tweede is altijd goed. Het pennetje waarmee het kan, is na een uur dus weg.

Er is wel eerder om gevraagd om die maatregel teniet te doen maar de flame/ ruzie was inderdaad ook bijzonder onaangenaam en bepaald agressief en onvriendelijk.

Ik denk alleen dat een dergelijke maatregel het doel voorbijschiet en het middel erger is dan de kwaal.
Als ik een bijdrage van mezelf wil verbeteren en ik kan dat niet meer, dan voelt dat niet goed.
Reputatie 2
Het is in theorie een uur maar na 59 minuten lukt het vaak niet meer. Er is hier ooit een flame geweest tussen twee mensen en toen is het door NS besloten. Ik vind het lastig want forumleden hebben wel eens de behoefte een aanvulling te doen om een vragensteller een beter antwoord te geven dan wel het Nederlands wat te verbeteren.

Er is wel eerder om gevraagd om die maatregel teniet te doen maar de flame/ ruzie was inderdaad ook bijzonder onaangenaam en bepaald agressief en onvriendelijk.

Ik denk alleen dat een dergelijke maatregel het doel voorbijschiet en het middel erger is dan de kwaal.

Dat is wel jammer. Normaal gesproken worden én de ruziemakers de toegang ontzegd én hun berichten verwijderd.

Dat is wel jammer. Normaal gesproken worden én de ruziemakers de toegang ontzegd én hun berichten verwijderd.

Dat is toen ook gebeurd.
In zoverre dat de accounts zijn geblokkeerd. Enkele berichten die wat minder vriendelijk waren, zijn toen ook verwijderd.
De overige bijdragen in de diverse topics zijn wel gewoon op het forum blijven staan. Logisch ook, want als je enkele honderden berichten zou verwijderen, zou je vele topics ook uit hun verband trekken en onleesbaar maken.
Overigens waren beide kemphanen binnen de kortste keren weer onder een ander account actief.
Reputatie 2

Dat is toen ook gebeurd.
In zoverre dat de accounts zijn geblokkeerd. Enkele berichten die wat minder vriendelijk waren, zijn toen ook verwijderd.
De overige bijdragen in de diverse topics zijn wel gewoon op het forum blijven staan. Logisch ook, want als je enkele honderden berichten zou verwijderen, zou je vele topics ook uit hun verband trekken en onleesbaar maken.
Overigens waren beide kemphanen binnen de kortste keren weer onder een ander account actief.

Idd, Geus, het gaat te ver om letterlijk alle berichten van de ruziemakers te verwijderen. En idd kunnen ze terugkeren onder een ander account.
Ik zie dat IskOV je inmiddels al van een antwoord heeft voorzien (bedankt IskOV!). Tot een uur na plaatsing kun je berichten aanpassen. In het verleden hebben wij inderdaad na (meerdere) discussies een account verwijderd. Berichten die in strijd zijn met de huisregels worden door ons verwijderd of aangepast.
Reputatie 1
Ik denk dat NS beter een functie in kan (laten) bouwen wat laat zien dat een bericht bewerkt is, en eventueel nog een geschiedenis erbij van wat er eerst stond. Is een stuk minder gedoe dan het niet meer aan kunnen passen na een uur.
Reputatie 3
Badge
Persoonlijk vind ik het wel handig dat je na een bepaalde tijd je berichten niet meer kunt wijzigen.
Ik ga zelf in ieder geval niet iedere keer dat ik het forum raadpleeg eerst alle oude berichten na om te zien of daar iets aan veranderd is.
Je kunt wel, zoals Jurgen suggereert, inbouwen dat die wijzigingen meer opvallen, maar dan nog: ik kijk meestal gewoon onderaan naar de berichten die er zijn bijgekomen.
Het wijzigen van mijn berichten gebruik ikzelf vooral vooral voor het herstellen van typefouten of het herformuleren van onduidelijke zinnen; dat zie ik doorgaans snel nadat ik het bericht geplaatst heb en in volle glorie op mijn scherm zie staan. Maar als ik iets inhoudelijks wil verbeteren, zou ik voor de duidelijkheid een nieuw bericht plaatsen. Eventueel kun je daarbij je eigen bericht quoten, en dan je verbetering eraan toevoegen. Dan heb je ook meteen een historie. . . Dat vind ik zelf een hele bevredigende oplossing, en ik zie dat anderen dat ook soms doen.

Reageer