Leuke foto's. | NS Community

Leuke foto's.

  • 23 January 2018
  • 66 reacties
  • 3670 Bekeken

Reputatie 7
Badge
Beste mensen, welkom hier in mijn topic.
Ik heb een paar hele leuke foto's die ik graag even met jullie wil delen.
Ik was vandaag namelijk even langs het spoorwegmuseum gelopen en ik dacht van...ik wil graag treinen bekijken en foto's maken.
Dus dat heb ik even gedaan. 🙂 Moeten jullie maar even kijken. ;)



Dit is dus een trein. 🙂 Ik weet helaas niet precies wat voor trein dit is...misschien dat jullie het weten?



Dit is dus een DD-ar. Ik was echt blij verrast toen ik deze trein zag in het museum. Ik vind deze namelijk een hele leuke trein.
En ik vind het leuk om te zien dat het museum tenminste 1 exemplaar van deze trein heeft bewaard. :)



Dit is dus 1 van de wielen van dezelfde DD-ar trein. Dit was dus zo cool. Ik heb nog nooit een treinwiel aangeraakt, dus dit was voor mij wel even een hele leuke ervaring. 🙂 Ik ben er best wel trots op.



Dit is dus mijn hand. 🙂




DD-ar aan de voorkant.



Dit is zeg maar een stuk......ijzer wat voor het wiel zit. Deze is dus ook van de DD-ar.
Weet iemand eigenlijk wat dit precies is?...is het een soort van motor ofzo?



Hier ook foto van de DD-ar.



Deze foto is dus van de MAT 64. Het is op deze foto niet te zien. Dat komt omdat deze foto van onderen is gemaakt. 🙂 Je kan nu goed zien hoe alle elektronica werkt van de Mat 64.




Dit zijn de wielen en remmen van de Mat 64. :)



Kijk eens hoe cool. Dit zijn de de snoeren die tussen de coupe's in zitten. Deze snoeren zijn vrij zacht. Dat verbaasde mij wel want ik dacht dat die snoeren van metaal waren. 🙂 Maar er zit dus een zacht rubber omheen.
Dit is dus ook van de Mat 64.




Kijk nou eens hoe cool dit is jongens. 🙂 Nu heb ik dus een foto gemaakt van de voorkant van de Mat46.
Ik kan jullie nu al zeggen dat als je zo voor zo'n trein staat... je dan pas beseft hoe groot zo'n ding eigenlijk wel niet is. Ik ben zeer onder de indruk. :)



Nu raak ik dus de koppeling aan van de Mat 64 aan. De koppeling lijkt van een afstandje misschien niet zo groot. Maar ik kan jullie zeggen dat als je er zo dichtbij staat (zoals ik) dan zie je pas hoe groot zo'n koppeling eigenlijk wel niet is. 🙂 En het materiaal voelt erg hard aan ook. Dit is ook de Mat64




Zien jullie nou hoe groot zo'n koppeling is.
Maar wel heel leuk om er zo dichtbij te staan hoor. 🙂 Ik raak nu dat rood-achtige ding aan. Dit is dus 1 van de onderdelen van de koppeling. Het materiaal voelt dus ook erg hard aan en het voelt ook erg staal-achtig. Ook dit is van de Mat 64. :)





Hier ook weer de Mat 64 aan de voorkant. Hij is zo ongelooflijk groot. 🙂 Echt indrukwekkend hoor! Ik was er een beetje verbluft van Hoe groot ie wel niet was.




Dit waren dus de foto's. Ik ben hier erg trots op en ga zeker eens een keer terug naar het spoorwegmuseum.
Ik vond het erg leuk om de treinen van zo dichtbij te kunnen zien. Normaal kan dat natuurlijk niet als je gewoon op een normaal station staat.
Maar nu kon ik deze treinen eindelijk eens van dichtbij zien en heb ik ook een beter idee hoe complex en massief al dit materieel eigenlijk is.
Mochten er soms meer mensen zijn hier met leuke foto van treinen dan mogen jullie die altijd hier in mijn topic plaatsen hoor. 🙂 Dat lijkt mij namelijk erg leuk.


(btw ik wil binnenkort ook nog wat foto's aan jullie laten zien van de GVB trams, Maar daar heb ik alleen wel de hulp van mijn vriend voor nodig want hij werkt namelijk bij het GVB)

66 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Mooie foto's! De 1200 was een bekende locomotief, na de Tweede Wereldoorlog, met Amerikaanse invloeden. Een universeel werkpaard. Vaak blauw of geel-grijs.Ik heb er in een werkplaats bij Venlo ooit in gezeten, niet gereden. Vrij Spartaans, maar ja, in een 1200 zitten, die kans krijg je niet zo vaak.:D
Reputatie 7
Badge
Dankjewel beste Thom. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Enkele 1200-en zijn nog rijvaardig. Een overzicht met de geschiedenis van alle 1200-en is te vinden op Wikipedia.

Verder wordt er nog regelmatig met een 1200 gereden in de Amsterdam Dinner Train.
http://dinnertrain.amsterdam/nl/dinner-tour/
Reputatie 7
Badge
Mooie foto's! De 1200 was een bekende locomotief, na de Tweede Wereldoorlog, met Amerikaanse invloeden. Een universeel werkpaard. Vaak blauw of geel-grijs.Ik heb er in een werkplaats bij Venlo ooit in gezeten, niet gereden. Vrij Spartaans, maar ja, in een 1200 zitten, die kans krijg je niet zo vaak.:D

Aha oke. Deze locomotief zag er inderdaad ook wel erg oud uit inderdaad. 🙂 Ik vind hem erg mooi moet ik zeggen.
Maar uuh... reed NS zelf dan ook met deze locomotief? Ik zag namelijk geen NS teken op de locomotief staan namelijk. :?
Reputatie 7
Badge +4
NS reed er zelf mee. Het huidige NS-symbool zal er nog niet geweest zijn. Wat iMark hieronder zegt, is ook waar denk ik.
Reputatie 7
Badge +3
NS-logo's mogen niet gebruikt worden op materieel dat niet meer door NS gebruikt wordt. Het huidige logo is geïntroduceerd in 1968. De 1201 in het Spoorwegmuseum is teruggebracht in de kleurstelling uit 1952 toen het logo nog niet bestond.

Edit: correctie van 1970 naar 1968. Met dank aan Nooduitgang.
Reputatie 7
Badge
NS reed er zelf mee. Het huidige NS-symbool zal er nog niet geweest zijn.

Maar waarom dan niet....bestond het NS symbool toen nog niet ofzo? 🙂
Reputatie 7
Badge
NS-logo's mogen niet gebruikt worden op materieel dat niet meer door NS gebruikt wordt.

Enkele 1200-en zijn nog rijvaardig. Een overzicht met de geschiedenis van alle 1200-en is te vinden op Wikipedia.
https://nl.wikipedia.org/wiki/1200_(elektrische_locomotief)

Eén van de locs wordt nog regelmatig ingezet in de Amsterdam Dinner Train.
http://dinnertrain.amsterdam/nl/dinner-tour/


Maar op de DD-ar en de Mat64 staan nog wel de NS tekens op hoor. En de Mat64 is ook al uit de dienst.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb niet paraat vanaf wanneer het huidige symbool gebruikt wordt.
"Het in 1968 door Gert Dumbar en René van Raalte ontworpen logo van de NS symboliseert het heen en weer rijden van een trein over het spoor.[21]

Voor die tijd was het logo een gevleugeld spoorwiel, dat in de loop der tijd steeds meer gestileerd werd"

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen
Reputatie 7
Badge +3
Zie bericht 6 🙂
Reputatie 7
Badge
(Er verdwijnt zomaar tekst...vreemd :? )

@Thom aah oke ja, das wel jammer want daar was ik wel benieuwd naar. 🙂
Iemand anders die het misschien weet?
Reputatie 7
Badge
Zie bericht 6 :-)

Aaah oke, Dus in 1952 bestond het NS teken nog helemaal niet. 🙂
Reputatie 7
Badge
"Het in 1968 door Gert Dumbar en René van Raalte ontworpen logo van de NS symboliseert het heen en weer rijden van een trein over het spoor.[21]

Voor die tijd was het logo een gevleugeld spoorwiel, dat in de loop der tijd steeds meer gestileerd werd"

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen


Kijk, dit is interessant man. Bedankt voor je linkje Nooduitgang, ik ga het even bekijken. :)

Ik moet zeggen dat ik het NS logo wel erg mooi vind hoor. Je kan duidelijk zien dat er erg goed over na gedacht is.
Bericht #3 was zojuist niet zichtbaar? Nu weer wel. De inhoud was wel te lezen door op Reageer te klikken.
Reputatie 7
Badge
Bericht #3 was zojuist niet zichtbaar? Nu weer wel. De inhoud was wel te lezen door op Reageer te klikken.

Ja, ik zag het al. Het zal wel weer een soort storing zijn ofzo.
Afbeelding 6 vraag je wat dat is. Dat is de aspot, en om nog wat specifieker te zijn een aspotdeksel met daarin de aspotplug.
Een aspot zorgt voor de verbinding tussen het draaiende gedeelte, wielstel en het 'vaste' deel, het draaistel.

Verder kan ik je als tip meegeven om zo'n koppeling niet meer aan te raken.. 😉
Reputatie 7
Badge
Afbeelding 6 vraag je wat dat is. Dat is de aspot, en om nog wat specifieker te zijn de aspotplug.
Een aspot zorgt voor de verbinding tussen het draaiende gedeelte, wielstel en het 'vaste' deel, het draaistel.


Aaah interessant hoor. Het leek een beetje op een soort... motor ofzo. :)



Verder kan ik je als tip meegeven om zo'n koppeling niet meer aan te raken.. ;)


Maar waarom dan niet? :? Er zat op dat moment toen ik de koppeling aanraakte geen elektriciteit op de trein hoor.
Niet zozeer omdat het gevaarlijk is. Meer omdat ze.. Ik zal het even netjes houden, niet erg fris zijn.
Reputatie 7
Badge
Ooh ooh. ..nu word ik wel een beetje bang. :S Ik dacht dat ze altijd werden gewassen enzo. :S
Reputatie 7
Badge
Ach jeej. 🙂 Ik had nog twee foto's die ik gisteren vergeten was in dit topic te plaatsen.

Ik zal ze er nog even in zetten, Deze twee foto's zijn ook de wielen van de DD-ar. 😉






Mooi, nu heb ik alle foto's van gisteren in mijn topic gezet. 🙂
Reputatie 7
Badge
Zoals ik eerder in dit topic nog had belooft heb ik hier nog wat foto´s van GVB trams van de werkplaats van mijn vriend. Hij werkt namelijk bij het GVB als tram monteur.
Helaas zijn er wel een paar foto´s waar ik ook op sta (schuld van mij vriend want hij heeft de foto´s gemaakt:P ) maar omdat ik wel graag anoniem wil zijn heeft mijn vriend de foto´s in ieder geval wel bewerkt en mijn gezicht bedekt zodat jullie mijn gezicht niet kunnen zien.
Hier komen een paar foto´s :)



Hier dus een deur van de Combino tram. Zoals je kunt zien op deze foto is de elektronica goed te zien.



Hier zie je ook nog wat electronica. :)



Hier ook nog wat elektronica van de deur maar dan wat meer ingezoomd.



Hier een soort van schuifdingetje, Deze is ook van de zelfde combinodeur.



Hier ook nog iets van de deur. Ik weet helaas niet exact hoe deze technische dingen allemaal werken he. Mijn vriend weet dat beter.



Dit is de cabine van de tram. Je ziet daar ook een soort van pok zitten. Naar voren= tractie geven, naar achter= remmen en als de pok in het midden zit dan laat je de tram uitrollen. Deze is dus ook van de Combino.




Hier een combino tram die versiert is met zwarte stickers en met lichtjes aan de onderkant.
Mooi he?



Hier sta ik ook bij een combino tram die versiert is met stickers.



Let even niet op die zweetplek aub. 😛 Het was daar onder die tram namelijk echt super warm.



Hier sta ik boven de tram en kan je goed de stroomafnemer zien. Wat is dat ding groot he....zouden de stroomafnemers bij de NS treinen ook zo groot zijn?
Deze is ook van de combino tram.



Hier nog wat elektronica die op het dak van de combino zit.



Nu sta ik bij een losse tramtruck.


En dit zijn de losse motors van de trams.



Hier zien jullie de tramcabine. Deze is dus niet van de combine. Deze is dan weer van de 11/12G tram. Dat is zeg maar de serie trams voor de combine trams.



Nou dat waren alvast een paar foto´s van de trams. Zoals jullie zien is mijn gezicht bedenkt. Dat is vanwege mijn privacy. Dat voelt voor mij toch wat beter en veiliger aan. haha:)
Er zullen binnenkort nog meer foto´s gaan volgen hoor.
Reputatie 7
Badge
ik heb nog een paar nieuwe foto´s gemaakt deze week. 🙂 Ook van de GVB trams.














Ik wil trouwens ook nog wel weer eens een keer naar het spoorwegmuseum gaan om nog wat foto´s te maken van nog meer treinen die ze daar hebben. Maar ja....helaas is het spoorwegmuseum wel erg duur dus uuh....dat doe ik wel weer over een paar maanden weer ofzo. :$
Voor nu wil ik in ieder geval nog wat meer foto´s maken van de werpkaats van mijn vriend en van al die trams die ze daar hebben liggen. Want dat is opzich ook wel interessant vind ik. 🙂
Reputatie 7
Badge
Ooh en trouwens, mochten er nog meer mensen hier op het forum zitten die leuke foto´s hebben van treinen ofzo...ik zou zeggen plaats ze gerust hier in dit topic hoor. Dat vind ik alleen maar leuk.

Reputatie 7
Badge +4
ik heb nog een paar nieuwe foto´s gemaakt deze week. 🙂 Ook van de GVB trams.



Ik wil trouwens ook nog wel weer eens een keer naar het spoorwegmuseum gaan om nog wat foto´s te maken van nog meer treinen die ze daar hebben. Maar ja....helaas is het spoorwegmuseum wel erg duur dus uuh....dat doe ik wel weer over een paar maanden weer ofzo. :$
Voor nu wil ik in ieder geval nog wat meer foto´s maken van de werpkaats van mijn vriend en van al die trams die ze daar hebben liggen. Want dat is opzich ook wel interessant vind ik. :)


Neem een museumkaart, ideaal in combinatie met een dalvrij- of weekendabonnement. Je reis al zonder verdere kosten en dan kun je zo vaak gaan als je zelf wilt. Daarnaast heb je toegang in weet ik hoeveel andere musea.

Reageer