Leuke foto's. | NS Community

Leuke foto's.

  • 23 January 2018
  • 66 reacties
  • 3670 Bekeken

Reputatie 7
Badge
Beste mensen, welkom hier in mijn topic.
Ik heb een paar hele leuke foto's die ik graag even met jullie wil delen.
Ik was vandaag namelijk even langs het spoorwegmuseum gelopen en ik dacht van...ik wil graag treinen bekijken en foto's maken.
Dus dat heb ik even gedaan. 🙂 Moeten jullie maar even kijken. ;)



Dit is dus een trein. 🙂 Ik weet helaas niet precies wat voor trein dit is...misschien dat jullie het weten?



Dit is dus een DD-ar. Ik was echt blij verrast toen ik deze trein zag in het museum. Ik vind deze namelijk een hele leuke trein.
En ik vind het leuk om te zien dat het museum tenminste 1 exemplaar van deze trein heeft bewaard. :)



Dit is dus 1 van de wielen van dezelfde DD-ar trein. Dit was dus zo cool. Ik heb nog nooit een treinwiel aangeraakt, dus dit was voor mij wel even een hele leuke ervaring. 🙂 Ik ben er best wel trots op.



Dit is dus mijn hand. 🙂




DD-ar aan de voorkant.



Dit is zeg maar een stuk......ijzer wat voor het wiel zit. Deze is dus ook van de DD-ar.
Weet iemand eigenlijk wat dit precies is?...is het een soort van motor ofzo?



Hier ook foto van de DD-ar.



Deze foto is dus van de MAT 64. Het is op deze foto niet te zien. Dat komt omdat deze foto van onderen is gemaakt. 🙂 Je kan nu goed zien hoe alle elektronica werkt van de Mat 64.




Dit zijn de wielen en remmen van de Mat 64. :)



Kijk eens hoe cool. Dit zijn de de snoeren die tussen de coupe's in zitten. Deze snoeren zijn vrij zacht. Dat verbaasde mij wel want ik dacht dat die snoeren van metaal waren. 🙂 Maar er zit dus een zacht rubber omheen.
Dit is dus ook van de Mat 64.




Kijk nou eens hoe cool dit is jongens. 🙂 Nu heb ik dus een foto gemaakt van de voorkant van de Mat46.
Ik kan jullie nu al zeggen dat als je zo voor zo'n trein staat... je dan pas beseft hoe groot zo'n ding eigenlijk wel niet is. Ik ben zeer onder de indruk. :)



Nu raak ik dus de koppeling aan van de Mat 64 aan. De koppeling lijkt van een afstandje misschien niet zo groot. Maar ik kan jullie zeggen dat als je er zo dichtbij staat (zoals ik) dan zie je pas hoe groot zo'n koppeling eigenlijk wel niet is. 🙂 En het materiaal voelt erg hard aan ook. Dit is ook de Mat64




Zien jullie nou hoe groot zo'n koppeling is.
Maar wel heel leuk om er zo dichtbij te staan hoor. 🙂 Ik raak nu dat rood-achtige ding aan. Dit is dus 1 van de onderdelen van de koppeling. Het materiaal voelt dus ook erg hard aan en het voelt ook erg staal-achtig. Ook dit is van de Mat 64. :)





Hier ook weer de Mat 64 aan de voorkant. Hij is zo ongelooflijk groot. 🙂 Echt indrukwekkend hoor! Ik was er een beetje verbluft van Hoe groot ie wel niet was.




Dit waren dus de foto's. Ik ben hier erg trots op en ga zeker eens een keer terug naar het spoorwegmuseum.
Ik vond het erg leuk om de treinen van zo dichtbij te kunnen zien. Normaal kan dat natuurlijk niet als je gewoon op een normaal station staat.
Maar nu kon ik deze treinen eindelijk eens van dichtbij zien en heb ik ook een beter idee hoe complex en massief al dit materieel eigenlijk is.
Mochten er soms meer mensen zijn hier met leuke foto van treinen dan mogen jullie die altijd hier in mijn topic plaatsen hoor. 🙂 Dat lijkt mij namelijk erg leuk.


(btw ik wil binnenkort ook nog wat foto's aan jullie laten zien van de GVB trams, Maar daar heb ik alleen wel de hulp van mijn vriend voor nodig want hij werkt namelijk bij het GVB)

66 reacties

Reputatie 7
Badge
En nu een wat oudere locomotief. Helaas weet ik de naam er niet van.
Reputatie 7
Badge
En nog een andere locomotief. 🙂 Deze is zo te zien van NS want het teken staat erop. Ik heb dit soort locomotieven wel eerder gezien trouwens. Maar ik weet alleen de naam niet.
Deze locomotief was trouwens gekoppeld aan blauw rijtuig.
Reputatie 7
Badge
En ook nog weer een paar foto´s van de mat64. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Je hebt foto's gemaakt van de locomotor met de bijnaam Sik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sik_(locomotor)
Voor zover ik het uit foto's kan opmaken heb je het postrijtuig Plan C gezien.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Plan_C_(spoorwegrijtuig)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Reputatie 7
Badge
Je hebt foto's gemaakt van de locomotor met de bijnaam Sik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sik_(locomotor)
Voor zover ik het uit foto's kan opmaken heb je het postrijtuig Plan C gezien.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Plan_C_(spoorwegrijtuig)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


Ooh joh, dankjewel! 🙂 Ja hier heb ik zeker wat aan beste iMark. wat fijn dat je mij wat informatie hebt kunnen geven. ik zal je linkjes even rustig bestuderen.
Reputatie 7
Badge
Hier weer wat foto s.
Helaas weet ik niet de naam van deze trein. Het is een vrij oude trein en hij lijkt een beetje op de blauwe engel. Alleen heeft deze trein een soort van kijktoren aan de bovenkant waar vermoedelijk ook de cabine zit.
Reputatie 7
Badge
Hier een paar foto's van een truck.
Reputatie 7
Badge
En hier een paar foto's van een hele oude locomotief. ik heb er helaas niet hele goede foto's van kunnen maken want het was daar erg druk helaas binnen.
volgende keer als het wat rustiger is maak ik er meer foto's van (en vooral betere 😳 ).
Reputatie 7
Badge
En ik wou toch nog even wat foto's maken van de ICR. Het blijft gewoon een mooie trein om te zien en ik wou er toch wat meer foto's van hebben.

Nou....en dat was het weer voor vandaag.
Hier weer wat foto s.
Helaas weet ik niet de naam van deze trein. Het is een vrij oude trein en hij lijkt een beetje op de blauwe engel. Alleen heeft deze trein een soort van kijktoren aan de bovenkant waar vermoedelijk ook de cabine zit.

Trein-D,

Dat is de Kameel, denk ik. http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2261

Op de meeste gesloten treinen hangt een plaat met meer info over het type.
Reputatie 7
Badge

Trein-D,

Dat is de Kameel, denk ik. http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/2261

Op de meeste gesloten treinen hangt een plaat met meer info over het type.


Wat leuk zeg! jij hebt ook foto's gemaakt van het spoorwegmuseum? precies op de plek waar ik ook foto's heb gemaakt. wanneer heb jij deze foto gemaakt als ik vragen mag?

Maar heel erg bedankt ook voor de info hoor, beste herrie. 🙂 Leuk nu weet ik eindelijk wat voor type trein het is...de Kameel dus.
Ik vind deze trein er ook echt mooi uitzien. Wel heel oud...maar toch heel mooi. Het doet mij een beetje denken aan de ICM eigenlijk. Vanwege die (soort van) kijktoren. :)

Ooh en ik zal inderdaad voortaan even opletten of er een plaat bij staat met informatie erop. Het was mij eerder nooit opgevallen eigenlijk.
Reputatie 7
Badge
De Kameel (ook NS20 genoemd) is zeker een mooie trein. Die is oorspronkelijk gebouwd als directievoertuig, en werd later een te huren VIP-trein. Zelfs de popgroep Queen heeft er in meegereden. Sinds hij een revisie heeft gekregen en weer Pruisisch blauw was werd het voornamelijk weer een directie voertuig, maar ook bij speciale groeps-evenementen zet de NS hem maar al te graag in, zoals bij de SpoorweNSdagen die er weer aan gaan komen. De kleur van de trein is weer zoals vroeger, maar de indeling van de binnenste ruimtes voor de keuken etc zijn wel enigszins wel aangepast inmiddels.

Op open dagen hier en daar bij NS is deze geregeld te bezoeken. De trein kent twee gezelschapscompartimenten voor en achter, waarbij je uitzicht hebt op het spoor. Aan de ene kant is er een mooie ovaalvormige vergadertafel, en aan de andere kant is er een plek waar je met elkaar kan staan, of op een ronde zetel kan zitten. Bovenin zitten twee bulten en daar zit de machinist.

Hier wat foto's die ik een keertje gemaakt hebt:

Reputatie 7
Badge
De Kameel (ook NS20 genoemd) is zeker een mooie trein. Die is oorspronkelijk gebouwd als directievoertuig, en werd later een te huren VIP-trein. Zelfs de popgroep Queen heeft er in meegereden. Sinds hij een revisie heeft gekregen en weer Pruisisch blauw was werd het voornamelijk weer een directie voertuig, maar ook bij speciale groeps-evenementen zet de NS hem maar al te graag in, zoals bij de SpoorweNSdagen die er weer aan gaan komen. De kleur van de trein is weer zoals vroeger, maar de indeling van de binnenste ruimtes voor de keuken etc zijn wel enigszins wel aangepast inmiddels.

Op open dagen hier en daar bij NS is deze geregeld te bezoeken. De trein kent twee gezelschapscompartimenten voor en achter, waarbij je uitzicht hebt op het spoor. Aan de ene kant is er een mooie ovaalvormige vergadertafel, en aan de andere kant is er een plek waar je met elkaar kan staan, of op een ronde zetel kan zitten. Bovenin zitten twee bulten en daar zit de machinist.



Ik heb hier maar 1 woord voor....wauw! wat ziet dat er prachtig uit van binnen zeg. zo luxe. Wat een geweldige trein zeg. Ik wist niet dat het er zo mooi uitzag joh. :D

Ongelofelijk gewoon! Zo'n treintje zou ik echt wel graag in mijn bezit willen hebben hoor. 🙂
Reputatie 7
Badge
Dan heb je het Koninklijke Rijtuig SR10 nog niet eens gezien :P





Gezien de privacy van de koninklijke familie zijn er weinig interieur foto's van de trein bekend. Maar het is wel een fraai rijtuigje.

Uit beschikbare bronnen heb ik wel ooit eens uitgezocht wat het rijtuig allemaal biedt:
http://www.treinenweb.nl/review/13
Reputatie 7
Badge
Dan heb je het Koninklijke Rijtuig SR10 nog niet eens gezien :P





Gezien de privacy van de koninklijke familie zijn er weinig interieur foto's van de trein bekend. Maar het is wel een fraai rijtuigje.

Uit beschikbare bronnen heb ik wel ooit eens uitgezocht wat het rijtuig allemaal biedt:
http://www.treinenweb.nl/review/13



Prachtig man! (sorry voor mijn late reactie trouwens ik zie je post nu pas.)
Maar wat ziet dat er luxe uit zeg. Tjonge....wat zou ik graag zo n rijtuig willen hebben zeg!
Van buiten af ziet deze rijtuig er heel erg uit als een ICR of een ICM ofzo. 😊
Reputatie 7
Badge
Ik heb gisteren (op mijn vrije dag) weer wat fotos gemaakt. Ik zal ze even laten zien.

Reageer