beantwoord

lift Alphen aan den Rijn

  • 4 August 2022
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Kan er een keer geregeld worden dat de liften van dit station gewoon eens gerepareerd worden? 

Platform 2 en 3 zijn enkel bereikbaar via de trap en/of lift maar deze lift is al DAGEN kapot! 

Dit is voor menigeen een groot probleem, denk aan iemand die geen trappen kan lopen! Deze mensen kunnen dus niet op het platform komen nu!

icon

Beste antwoord door Tamzin 4 August 2022, 18:35

Bekijk origineel

6 reacties

Er zijn tientallen liften op allerlei stations vaak al langdurig kapot vooral door vernielingen. Probleem zijn zeer lange levertijden voor vervangende onderdelen en een chronisch tekort aan technisch personeel voor installatie en onderhoud. Reken er dus niet op dat dit 1-2-3 opgelost zal zijn.

Er zijn tientallen liften op allerlei stations vaak al langdurig kapot vooral door vernielingen. Probleem zijn zeer lange levertijden voor vervangende onderdelen en een chronisch tekort aan technisch personeel voor installatie en onderhoud. Reken er dus niet op dat dit 1-2-3 opgelost zal zijn.

As ze het uitbesteden aan een ander bedrijf dan moeten ze gewoon meerdere bedrijven inschakelen. Dit kan en mag geen excuus zijn! 

Nogmaals het is voor sommige mensen gewoon niet mogelijk om met de trein te gaan nu, worden gedwongen tot auto of taxi etc maar als je een abbo hebt betaal je dus dubbel want oh wee als je iets in mindering brengt bij de NS.

Vanmiddag stond er een monteur en die zegt oh ja na het weekend gaan we er wel wat mee doen, pardon? Dat houdt in dat bijna anderhalve week mensen aan extra kosten e.d. zitten

Badge +3

Vanmiddag stond er een monteur en die zegt oh ja na het weekend gaan we er wel wat mee doen, pardon? Dat houdt in dat bijna anderhalve week mensen aan extra kosten e.d. zitten

Om welke kosten zou dat dan gaan? Als je afhankelijk bent van een lift kan je via Reisassistentie (030 235 7822) vervoer krijgen naar een station dat wel toegankelijk is.

Zie ook https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/ns-reisassistentie.html

Er zijn tientallen liften op allerlei stations vaak al langdurig kapot vooral door vernielingen. Probleem zijn zeer lange levertijden voor vervangende onderdelen en een chronisch tekort aan technisch personeel voor installatie en onderhoud. Reken er dus niet op dat dit 1-2-3 opgelost zal zijn.

As ze het uitbesteden aan een ander bedrijf dan moeten ze gewoon meerdere bedrijven inschakelen. Dit kan en mag geen excuus zijn! 

Ook die onderhoudsbedrijven zijn uiteindelijk afhankelijk van fabrieken die de onderdelen vaak op maat moeten maken en van personeel dat in de zomer op vakantie wil. U kunt wel roepen dat dat niet mag, maar het is niet anders.

Dit probleem speelt in zoveel sectoren. De bouw van een nieuwe Lidl bij mij in de buurt ligt al sinds het voorjaar stil omdat de fabriek acht maanden levertijd heeft voor materieel voor de dakconstructie.

Er zijn tientallen liften op allerlei stations vaak al langdurig kapot vooral door vernielingen. Probleem zijn zeer lange levertijden voor vervangende onderdelen en een chronisch tekort aan technisch personeel voor installatie en onderhoud. Reken er dus niet op dat dit 1-2-3 opgelost zal zijn.

As ze het uitbesteden aan een ander bedrijf dan moeten ze gewoon meerdere bedrijven inschakelen. Dit kan en mag geen excuus zijn! 

Ook die onderhoudsbedrijven zijn uiteindelijk afhankelijk van fabrieken die de onderdelen vaak op maat moeten maken en van personeel dat in de zomer op vakantie wil. U kunt wel roepen dat dat niet mag, maar het is niet anders.

Dit probleem speelt in zoveel sectoren. De bouw van een nieuwe Lidl bij mij in de buurt ligt al sinds het voorjaar stil omdat de fabriek acht maanden levertijd heeft voor materieel voor de dakconstructie.

Een technische storing behoeft niet altijd onderdelen. Deze lift in kwestie is niet vernield o.i.d. maar is gewoon niet belangrijk schijnbaar.

Overigens vind ik de vergelijking met de bouw van een geheel nieuw pand disproportioneel met de daadwerkelijke situatie:)

 

Robert; dat geldt niet voor iedereen. Voorbeeld; ik als moeder met fibro heb daar geen recht op. Ipv met mijn fiets naar boven te kunnen dmv de lift word ik gedwongen mijn fiets te stallen (risico in de onbewaakte of kosten wel bewaakte stalling) en mijn zoon de trap op te tillen. Lichamelijk is dat voor mij eigenlijk te veel, maar een andere keuze is er hier niet. Ik kan mij indenken dat er zo meer mensen zijn die door een (tijdelijke) situatie afhankelijk zijn van zo'n lift maar geen recht hebben op zoiets.

Reputatie 7
Badge +1

Sorry maar nogmaals de situatie zoals Tamzin heeft aangegeven zal het waarschijnlijk worden en als de lift volgende week wel gerepareerd wordt, hebben jullie daar ongelooflijk veel geluk. Bij mijn station waren de liften ongeveer 2 maanden buiten gebruik, dus helaas deal wit it.

Reageer