Lockdown 2022 | NS Community

Lockdown 2022

  • 18 December 2021
  • 17 reacties
  • 562 Bekeken

Badge +3

Mark Rutte en Hugo de Jonge (Pinokkio en de clown) zijn enorm boos op ons.

Dus vanaf nu maar 2 (twee!) personen per dag in je huis maximaal, en dan wel op anderhalve meter en handen wassen uiteraard.

Daar gaat het kerstdiner met de familie, want dat mag dus niet meer!

Nee, ja, dat snappen we… maar als NS doen we daar niet aan mee natuurlijk!

Waarom niet? Iets met handaven of zo?

Waar blijven de groene stickers beste NS? En waarom mag iets anders nog wel (staanplaatsen en toch rijden met die veel te volle trein, als je pertinent nog maar 2 mensen per dag mag ontmoeten? Op straat zelfs… samen met de buren de hond uitlaten en zo.

Of er maar nog maar 2 personen per dag naar de kapper mogen? Oh wacht, dat mag al niet eens meer.. :tired_face:

Rutte: Doe het nou voordat we over twee jaar nog in hetzelfde schuitje zitten!

Jammer kapper, maar go NS… 

 

 


17 reacties

Vanaf morgen zijn de treinen weer bijna leeg aangezien alles dicht is 

Badge +3

Vanaf morgen zijn de treinen weer bijna leeg aangezien alles dicht is 

Laatste drankje genomen.. popcorn is op, we zien wel.

Alles dicht maar het ov rolt door met alle plaatsen bezet?

Stop daar dan maar weer mee, of garandeer dus die 1,5 meter weer (die groene stickers en zo).

Die politici moeten maar eens doen alsof ze ov-reizigers zijn.. Tja daar sta je dan (en dat mag niet, want meer dan 2 mensen op veilige afstand!)

Badge +3

Vraagje, als iedereen rondom je (huis) een mondkapje draagt, mag je dan wel een tuin/trein feestje geven, met meer dan 2 personen bij elkaar die dag?

De lockdown zoals nu zou ook moeten gelden voor NS. Stop die treinen want er zitten echt te veel reizigers in soms!

En anders geef mij toestemming om (op afspraak, morgen of overmorgen) even naar de kapper te kunnen of zo.

Oh wacht, de kapper moet DICHT (super gevaarlijk) maar de treinen moeten rollen (want weinig kans op besmetting in het ov of zo…)

Dus als iemand die een kwartier naast je zit/staat in het ov als een ‘bezoeker/contact’ telt?

Dan mag je daarna nog maar één iemand thuis ontvangen natuurlijk. die dag.

Koekoek.. :joy: Merry Christmas en reis je rot, met enig corona risco!

Wat is jouw probleem Robert? Daar zijn toch die mondkapjes voor?

De lockdown zoals nu zou ook moeten gelden voor NS. Stop die treinen want er zitten echt te veel reizigers in soms!

Er zijn nu eenmaal mensen die naar hun werk moeten omdat ze niet thuis kunnen werken.  En ik moet zelf trouwens dinsdag met de trein van Den Bosch naar Eindhoven voor een boosterprik omdat er in de regio Den Bosch geen vaccinatielokatie is. 

Maar de treinen zullen grotendeels leeg zijn (zeker nu alle onderwijs weer dicht gaat) dus ik snap niet waar je je zo druk over maakt. 

En verder zullen er ook mensen zijn die blij zijn dat ze het verplichte familiebezoek met de kerst kunnen afzeggen. Ieder nadeel heeft zijn voordeel. :slight_smile:

Vraagje, als iedereen rondom je (huis) een mondkapje draagt, mag je dan wel een tuin/trein feestje geven, met meer dan 2 personen bij elkaar die dag?

De lockdown zoals nu zou ook moeten gelden voor NS. Stop die treinen want er zitten echt te veel reizigers in soms!

En anders geef mij toestemming om (op afspraak, morgen of overmorgen) even naar de kapper te kunnen of zo.

Oh wacht, de kapper moet DICHT (super gevaarlijk) maar de treinen moeten rollen (want weinig kans op besmetting in het ov of zo…)

Dus als iemand die een kwartier naast je zit/staat in het ov als een ‘bezoeker/contact’ telt?

Dan mag je daarna nog maar één iemand thuis ontvangen natuurlijk. die dag.

Koekoek.. :joy: Merry Christmas en reis je rot, met enig corona risco!

Als je alle treinen schrapt heb je al helemaal een probleem. Het gehele OV ligt dan plat en je kan als vitaal beroep nergens meer heen. Wat je zegt snap ik dus ook niet helemaal.

Wat ik wel zou aanraden is als er treinen weer per half uur gaan rijden dat er dan veel grotere treinen op komen, dus dubbeldekkers of iets langere trein en niet een enkel sprinter treintje. Het was de vorige keer in de lockdown nog drukker hierdoor. Enkel SNG 3 stel werd vaak ingezet.

Gewoon fatsoenlijk IC materiaal inzetten.

Badge +3

Wat is jouw probleem Robert? Daar zijn toch die mondkapjes voor?

Ja kijk… ze (mondkapjes) doen vast wel iets.. indien ‘fris’ en correct over mond en neus gedragen :laughing:

Even Scrooge live kijken nu.. https://www.npostart.nl/live/npo-1 lekker belangrijk #hashtag gesponsord… 

De lockdown zoals nu zou ook moeten gelden voor NS. Stop die treinen want er zitten echt te veel reizigers in soms!

 

Maar de treinen zullen grotendeels leeg zijn (zeker nu alle onderwijs weer dicht gaat) dus ik snap niet waar je je zo druk over maakt. 

Zeker niet al het onderwijs, de helft blijft open wegens examenleerlingen. Ook MBO/HBO/VWO examenleerlingen mogen gewoon gaan.

Badge +3

AHIWZeker niet al het onderwijs, de helft blijft open wegens examenleerlingen. Ook MBO/HBO/VWO examenleerlingen mogen gewoon gaan.

Ik werk ook heel de volgende week, geen zorgen (leerlingenvervoer).

Zie https://www.npostart.nl/live/npo-1 NU voor de live dingetjes, mondkapjes en zo..

Vraagje, als iedereen rondom je (huis) een mondkapje draagt, mag je dan wel een tuin/trein feestje geven, met meer dan 2 personen bij elkaar die dag?

De lockdown zoals nu zou ook moeten gelden voor NS. Stop die treinen want er zitten echt te veel reizigers in soms!

En anders geef mij toestemming om (op afspraak, morgen of overmorgen) even naar de kapper te kunnen of zo.

Oh wacht, de kapper moet DICHT (super gevaarlijk) maar de treinen moeten rollen (want weinig kans op besmetting in het ov of zo…)

Dus als iemand die een kwartier naast je zit/staat in het ov als een ‘bezoeker/contact’ telt?

Dan mag je daarna nog maar één iemand thuis ontvangen natuurlijk. die dag.

Koekoek.. :joy: Merry Christmas en reis je rot, met enig corona risco!

Robert, je kerst maaltijd doe je gewoon in de trein met de familie want daar mag je samen zijn en bij het eten en drinken mag je mondkapje af.

Ik heb hier nog wel 2 dagkaarten dal liggen voor je die geldig zijn tot 31-12, scheelt je alweer 2 kaartjes kopen voor de familie. :rofl:

Wij gaan kerst vieren in het vliegtuig met de familie, ook gezellig en met dezelfde regels als in de trein.

Reputatie 7
Badge +4

Het is hier een forum waar reizigers elkaar helpen met vragen. Politiek is niet helemaal vermijdbaar als het gaat om de invloed van politieke keuzes op het vervoer, maar dit hierboven is pure partijpolitiek en een uiting van afkeer. Het is de ironie ver voorbij.

 

Het barst van de fora voor dit soort mededelingen. Iedereen mag zijn opvattingen hebben, maar het voegt hier niets toe en een beperking is dat ook niet, een passend forum is zo gevonden.

Persoonlijk heb ik geen bezwaren tegen doordachte argumentatie en het maken van  afwegingen voordat mensen met een mening komen.:innocent:

Iedereen, van SP tot SGP en alles wat daar tussen zit, moet zich hier op zijn gemak kunnen voelen. Eigenlijk: het moet er niet toe doen. Het is hier niet bedoeld als partijpolitiek forum en zeker niet als er op de man gespeeld wordt.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Robert, je kerst maaltijd doe je gewoon in de trein met de familie want daar mag je samen zijn en bij het eten en drinken mag je mondkapje af.

Maar Jeroen, dit is toch een totaal verkeerd advies om te geven?

 

Die kerstmaaltijd past helemaal niet op die kleine tafeltjes en hoe moet het dan met het gourmetstel? De stopcontacten in de trein trekken dat toch helemaal niet? 

 

Bij wordt het kerst als normaal, we zijn bij elkaar met vijf personen dus binnen de adviezen, want met de feestdagen is het advies maximaal 4 personen buiten het eigen huishouden. En dan nog, het is een advies, er staat niet opeens een politieagent aan je deur als het er 5 zijn. Maar qua advies van Rutte om de stoelen 1,5 meter van elkaar te zetten vraag ik me af of Rutte dan ook voorziet in een grotere eettafel? Want onze eettafel is echt niet groot genoeg om de stoelen op die afstand van elkaar te zetten. 

Robert, je kerst maaltijd doe je gewoon in de trein met de familie want daar mag je samen zijn en bij het eten en drinken mag je mondkapje af.

Bij wordt het kerst als normaal, we zijn bij elkaar met vijf personen dus binnen de adviezen, want met de feestdagen is het advies maximaal 4 personen buiten het eigen huishouden. En dan nog, het is een advies, er staat niet opeens een politieagent aan je deur als het er 5 zijn. Maar qua advies van Rutte om de stoelen 1,5 meter van elkaar te zetten vraag ik me af of Rutte dan ook voorziet in een grotere eettafel? Want onze eettafel is echt niet groot genoeg om de stoelen op die afstand van elkaar te zetten. 

Ook geen probleem, dan verlengen we die lockdown toch gewoon tot april net als dit jaar. 

Ook geen probleem, dan verlengen we die lockdown toch gewoon tot april net als dit jaar. 

Wie zegt ons dat dat zo en zo niet het geval gaat zijn ?  Misschien moet ik toch de vakantie maar verlengen dan want online onderwijs kan ook elders gevolgd worden. :grin:

Reputatie 7
Badge +3

Robert, je kerst maaltijd doe je gewoon in de trein met de familie want daar mag je samen zijn en bij het eten en drinken mag je mondkapje af.

Bij wordt het kerst als normaal, we zijn bij elkaar met vijf personen dus binnen de adviezen, want met de feestdagen is het advies maximaal 4 personen buiten het eigen huishouden. En dan nog, het is een advies, er staat niet opeens een politieagent aan je deur als het er 5 zijn. Maar qua advies van Rutte om de stoelen 1,5 meter van elkaar te zetten vraag ik me af of Rutte dan ook voorziet in een grotere eettafel? Want onze eettafel is echt niet groot genoeg om de stoelen op die afstand van elkaar te zetten. 

Ook geen probleem, dan verlengen we die lockdown toch gewoon tot april net als dit jaar. 

Weer lekker kort door de bocht. En waarom? Omdat wij “gewoon” kerstvieren als normaal, maar wel binnen de adviezen van het maximaal aantal van 4 gasten? 

Je moet ook niet alleen kijken naar wat mensen doen met kerst maar ook de week ervoor of hoe mensen zich uberhaupt gedragen tijdens deze pandemie. Als je buiten de kerstdagen al iedere week of vaker bij anderen op bezoek gaat of bezoek ontvangt of naar plekken gaat waar je contacten met veel andere mensen hebt, loop je meer risico dan wanneer je dat soort dingen al zoveel mogelijk vermijdt. Mijn schoolgaande neef is eigenlijk de enige die vaak met veel anderen in contact is, of was want met de sluiting van de middelbare scholen is dat ook niet meer zo komende week. En in het OV zijn we ook niet te vinden, ik laat me komend weekend lekker ophalen door mijn privé chauffeur (:wink:), die nieuwe BMW is toch ook veel comfortabeler dan een stadsbus.

Reputatie 7
Badge +3

Ook geen probleem, dan verlengen we die lockdown toch gewoon tot april net als dit jaar. 

Wie zegt ons dat dat zo en zo niet het geval gaat zijn ?  Misschien moet ik toch de vakantie maar verlengen dan want online onderwijs kan ook elders gevolgd worden. :grin:

Je zit dan wel met het tijdverschil. Moeten de koters om 3 uur 's nachts beginnen met de les, die vallen dan zo weer in slaap.:joy:

 

Ook geen probleem, dan verlengen we die lockdown toch gewoon tot april net als dit jaar. 

Wie zegt ons dat dat zo en zo niet het geval gaat zijn ?  Misschien moet ik toch de vakantie maar verlengen dan want online onderwijs kan ook elders gevolgd worden. :grin:

Je zit dan wel met het tijdverschil. Moeten de koters om 3 uur 's nachts beginnen met de les, die vallen dan zo weer in slaap.:joy:

Gewoon op tijd naar bed en ik zet Alexa wel bij hun neer om ze wakker te laten maken dan kan ik doorslapen :D

Maar om nu hier te zijn met de lockdown :(

Reageer