beantwoord

machinist worden

• 16 december 2019
  • 12 reacties
  • 340 Bekeken

Hoi,

Mijn naam is Jessy, ik volg de opleiding voor machinist aan het STC te Rotterdam. Ik zit nu in mijn 2e stage en ben er eigenlijk wel over uit dat ik bij de NS terecht wil komen en later wil doorgroeien naar de ICE, Maar nu is het voor mij de vraag: zoekt NS eigenlijk nog wel machinisten of zitten jullie vol? Ik hoor ontzettend veel verschillende dingen hier over, als ik NS personeel aanspreek dan zeggen ze er is nog zat plek maar op school word er weer verteld NS zit voorlopig vol. Hoor graag van jullie!

M.V.G.

Jessy

icon

Beste antwoord door Edwin 16 december 2019, 13:58

Hoi Jessy,

We hebben momenteel (blijkbaar) voldoende machinisten in dienst, maar dat kan zomaar veranderen.

Voorlopig zou ik in ieder geval niet alleen maar op oNS wedden, maar zeker ook verder om je heen kijken.

Je kunt op werkenbijns.nl altijd een vacature alert aanmaken, ben je snel op de hoogte als we mensen zoeken!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge

Hoi Jessy,

We hebben momenteel (blijkbaar) voldoende machinisten in dienst, maar dat kan zomaar veranderen.

Voorlopig zou ik in ieder geval niet alleen maar op oNS wedden, maar zeker ook verder om je heen kijken.

Je kunt op werkenbijns.nl altijd een vacature alert aanmaken, ben je snel op de hoogte als we mensen zoeken!

Hoi Edwin, 

Hartstikke bedankt voor je reactie!

Ik heb inderdaad ook al verder gekeken. Ik kom zelf uit Dordrecht dus ik dacht dat qbuzz een optie was, maar ik heb er ook al over na gedacht om eerst een jaartje conducteur te gaan doen. Ik vind NS gewoon een heel leuk bedrijf! 

Ik heb nog ongeveer 7 maanden school te gaan dus wie weet tegen die tijd!

M.v.g 

Jessy

Reputatie 7
Badge +3

Op https://werkenbijns.nl/events/open-dag-mbo-opleidingen-bij-ns/  staat nu wel info over een open dag 13 februari voor o.a. een mbo opleiding tot machinist. Dus blijkbaar wil NS toch weer nieuwe machinisten.

Reputatie 7
Badge +3

Persoonlijk lijkt me het goederenvervoer leuker, meer afwisseling.

Reputatie 7
Badge

Op https://werkenbijns.nl/events/open-dag-mbo-opleidingen-bij-ns/  staat nu wel info over een open dag 13 februari voor o.a. een mbo opleiding tot machinist. Dus blijkbaar wil NS toch weer nieuwe machinisten.

Een opleiding bij het ROC of STC geeft geen baangarantie bij NS. NS bied slechts stageplekken aan, waarna eventueel een aanstelling bij NS kan volgen.

Wil men in 2021 nieuwe machinisten aannemen, en dat lijkt de planning, dan zullen de ROCs en het STC voorjaar 2020 moeten gaan opleiden. Overigens lopen er nu ook nog gewoon opleidingen @Momo 

Reputatie 7
Badge +3

Baangarantie na een opleiding bij een bepaald bedrijf heb je vrijwel nooit (ook niet als je ergens al ruim 30 jaar werkt kan ik je vertellen). Post was om in te haken op het antwoord van Edwin die verwijst naar  werkenbijns.n, waar dit over de open dag dus staat. Eventueel geinteresseerden kunnen er hun voordeel mee doen.

Maar bedankt voor je bijdrage graag “geziene gast”…..

Badge

Jessy, ga eens op instagram op zoek naar Machinist.Rotterdam (Robbert) en benader die eens. Zoals zijn naam al doet vermoeden is hij machinist in Rotterdam maar ook tevens ambassadeur voor de NS.  Misschien dat Robbert je kan helpen om in contact te komen met de juiste personen in Rotterdam voor een stage daar of een vervolg bij de NS in Rotterdam na je opleiding.

En hou ook de site inderdaad in de gaten, er worden intern wel weer machinisten opgeleid komend jaar echter worden volgens mij veel van die plekken ingevuld door interne sollicitaties maar wie weet.

Reputatie 7
Badge

Maar bedankt voor je bijdrage graag “geziene gast”…..

Graag gedaan @Momo 

Maar waarom toch die onaardige ondertoon, toch niets mis met mijn reactie hierboven ?

Reputatie 7
Badge +3

Heb je dan werkelijk de onaardige ondertoon in meerdere van jouw eigen berichten niet door? Plus dat constante op de man/vrouw spelen en bepaalde dingen veel te serieus opnemen?

Maar hé, fijne feestdagen. Geniet van de kalkoen, konijn, gourmet of wat dan ook. Ga ik dat ook doen.

Reputatie 7
Badge

Heb je dan werkelijk de onaardige ondertoon in meerdere van jouw eigen berichten niet door? Plus dat constante op de man/vrouw spelen en bepaalde dingen veel te serieus opnemen ?

Probeer wat minder op mij te letten @Momo 😀 Veel beter voor je gemoedsrust.

En probeer toch eens aan te geven wat in mijn post over ROC en STC nou niet klopte.

Reputatie 7
Badge

Jessy, ga eens op instagram op zoek naar Machinist.Rotterdam (Robbert) en benader die eens. Zoals zijn naam al doet vermoeden is hij machinist in Rotterdam maar ook tevens ambassadeur voor de NS.  Misschien dat Robbert je kan helpen om in contact te komen met de juiste personen in Rotterdam voor een stage daar of een vervolg bij de NS in Rotterdam na je opleiding.

Een goed bedoelt advies, maar ik denk niet dat dit de route is welke tot het gewenste resultaat leidt. Dat zou anders wel erg naar een voorkeurs behandeling ruiken, en dat is al jaren niet meer mogelijk.

@Jessy_vd_Tol gewoon je door het STC  opgegeven stages volgen en schitteren bij je examens, en zelfs dat is geen garantie voor een plek op de door jou gewilde standplaats.

Hoi allemaal!

Bedankt voor de berichtjes, ik heb inderdaad al een stage bij jullie mogen lopen. Bij de NS standplaats Dordrecht. 

Ik heb even over de opties na zitten denken, maar voor nu wacht ik het even af! Meestal krijgt mijn school aan het einde van het jaar een aantal vacatures voor de geslaagde leerlingen, ik ga kijken of daar misschien wat tussen zit dit jaar. En anders word het lekker een aantal jaartjes goederen rijden, is ook geen ramp. Zit nu op stage in de rail infra en ik wil tijdens mijn laatste stage een kijkje nemen bij goederen, kort om genoeg keuzes.

Ik blijf er bij NS krijgt mijn voorkeur maar goederen is ook iets aparts! Ik blijf de site in de gaten houden!

Fijne feestdagen iedereen!

Reageer