Mag je nog een keer solliciteren op een andere standplaats nadat je bent afgewezen? | NS Community
beantwoord

Mag je nog een keer solliciteren op een andere standplaats nadat je bent afgewezen?

  • 16 January 2023
  • 8 reacties
  • 592 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hi,

Vandaag had ik een competentiegesprek voor de functie machinist. Helaas was het zo dat ze tot de conclusie kwamen dat ik niet geschikt ben. De reden die ze gaven was dat ik niet genoeg ervaring zou hebben met aggresieve reizigers en dat ik de reiziger in het algemeen niet wil helpen(op stations bijvoorbeeld als ze vragen hebben) omdat ik heb aangegeven dat ik in het verleden verlegen was. Dit is inmiddels niet meer van toepassing waardoor ik het probleem hier niet van inzie? 

Heeft het zin om bij een andere standplaats te solliciteren (ik kan binnen 45 min. op de standplaats zijn) en zo nee hoe lang zou ik dan moeten wachten totdat ik opnieuw kan solliciteren?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 January 2023, 17:05

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Probeer het gewoon, zou ik zeggen. Dan komt u er vanzelf achter. En leg vooral uit dat de omstandigheden nu anders zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien was je niet overtuigend genoeg in het aangeven dat je nu niet meer verlegen bent. Je zou in een volgende sollicitatie (meer) kunnen aangeven waarom dit niet meer zo is. Ben je nu niet meer zo verlegen door meer levenservsaring, heb je hiervoor trainingen gevolgd, zijn er voorbeelden die je kunt geven waaruit dit blijkt o.i.d? 

Bij de NS hanteren ze één jaar wachttijd na je sollicitatie voordat je weer kunt solliciteren en uitgenodigd kan worden. Dus direct solliciteren heeft geen zin.

Je verhoogt wel je kansen volgende keer om een andere standplaats te kiezen als die binnen 45 minuten rijtijd ligt van je woonhuis omdat je voorkomt dat je dezelfde TM treft bij het gesprek.

 

Je verhoogt wel je kansen volgende keer om een andere standplaats te kiezen als die binnen 45 minuten rijtijd ligt van je woonhuis omdat je voorkomt dat je dezelfde TM treft bij het gesprek.

 

Ik weet niet helemaal zeker of dit van toepassing is. Mijn gesprek een aantal maanden geleden was online via Teams en was niet met een TM van mijn standplaats, maar met een andere TM en iemand van recruitment. Ook het intakegesprek was door een TM elders in het land gedaan vanwege de grote drukte met sollicitaties.

Wellicht dat dit weer anders wordt, wanneer het minder druk is.

Bedankt voor de antwoorden. Het kan inderdaad zijn dat ik niet overtuigend genoeg was, ik gaf aan dat ik verlegen was omdat ik wilde laten zien dat ik me daarin verbeterd heb door lezen van boeken (praktische voorbeelden vond ik lastig om daar direct antwoord op te geven).

 

Ik wacht waarschijnlijk af en wie weet dat ik in de toekomst het opnieuw probeer

Reputatie 1

Bedankt voor de antwoorden. Het kan inderdaad zijn dat ik niet overtuigend genoeg was, ik gaf aan dat ik verlegen was omdat ik wilde laten zien dat ik me daarin verbeterd heb door lezen van boeken (praktische voorbeelden vond ik lastig om daar direct antwoord op te geven).

 

Ik wacht waarschijnlijk af en wie weet dat ik in de toekomst het opnieuw probeer

Probeer dan in de tussentijd na te denken over wat voor antwoorden je de volgende keer kan geven, ik zie namelijk ook niet de link tussen “lezen van boeken” en minder verlegen zijn. 

De NS zegt zelf op hun website “Ervaring met face-to-face klantencontact is gewenst.”, misschien heb je een goed voorbeeld in deze categorie?

Bedankt voor de antwoorden. Het kan inderdaad zijn dat ik niet overtuigend genoeg was, ik gaf aan dat ik verlegen was omdat ik wilde laten zien dat ik me daarin verbeterd heb door lezen van boeken (praktische voorbeelden vond ik lastig om daar direct antwoord op te geven).

 

Ik wacht waarschijnlijk af en wie weet dat ik in de toekomst het opnieuw probeer

Probeer dan in de tussentijd na te denken over wat voor antwoorden je de volgende keer kan geven, ik zie namelijk ook niet de link tussen “lezen van boeken” en minder verlegen zijn. 

De NS zegt zelf op hun website “Ervaring met face-to-face klantencontact is gewenst.”, misschien heb je een goed voorbeeld in deze categorie?

Ik was ervoor naar de psycholoog gegaan om daar iets te doen + nog boeken gelezen en heb in de praktijk bijvoorbeeld meer mensen ervoor aangesproken. Ik vond het alleen niet zo geloofwaardig als ik alleen dat had gezegd.

Ja, ze vroegen naar deze competentie servicegerichtheid. Hierbij heb ik een voorbeeld gegeven, omdat ik in het verleden wel in de retail heb gewerkt waarbij ik genoeg klantcontact heb gehad. 

Reputatie 1

Bedankt voor de antwoorden. Het kan inderdaad zijn dat ik niet overtuigend genoeg was, ik gaf aan dat ik verlegen was omdat ik wilde laten zien dat ik me daarin verbeterd heb door lezen van boeken (praktische voorbeelden vond ik lastig om daar direct antwoord op te geven).

 

Ik wacht waarschijnlijk af en wie weet dat ik in de toekomst het opnieuw probeer

Probeer dan in de tussentijd na te denken over wat voor antwoorden je de volgende keer kan geven, ik zie namelijk ook niet de link tussen “lezen van boeken” en minder verlegen zijn. 

De NS zegt zelf op hun website “Ervaring met face-to-face klantencontact is gewenst.”, misschien heb je een goed voorbeeld in deze categorie?

Ik was ervoor naar de psycholoog gegaan om daar iets te doen + nog boeken gelezen en heb in de praktijk bijvoorbeeld meer mensen ervoor aangesproken. Ik vond het alleen niet zo geloofwaardig als ik alleen dat had gezegd.

Ja, ze vroegen naar deze competentie servicegerichtheid. Hierbij heb ik een voorbeeld gegeven, omdat ik in het verleden wel in de retail heb gewerkt waarbij ik genoeg klantcontact heb gehad. 

Ah dat geeft iets meer context. Ik zou zeggen probeer het inderdaad een keer opnieuw en hopelijk heb je dan meer geluk! 

Reageer