Medewerker Tickets & Service, wisseldienstrooster

• 16 september 2019
  • 3 reacties
  • 362 Bekeken

Goedemorgen Forum-leden,

Met plezier en interesse lees ik de berichten en reacties in de community. Ik had toch nog wat vragen, die ik helaas niet echt heb kunnen terugvinden op het forum.

Momenteel zit ik in de sollicitatieprocedure voor de vacature Medewerker Tickets & Service op station Amsterdam Sloterdijk.
Hartstikke spannend, en ik ben zeer enthousiast over de functie! Ik probeer via de website en het forum, mezelf goed voor te bereiden op mijn sollicitatiegesprek en hoe ik dit het beste in mijn privéleven kan toepassen, dit i.v.m. kinderopvang en jonge kinderen.

Misschien dat jullie mij eventueel verder kunnen helpen met onderstaande vragen:
  • het is de bedoeling dat er volgens een dag/nacht/weekend roulatie rooster, gewerkt gaat worden. En dit hangt af van het standplaats station, in dit geval Amsterdam Sloterdijk. Kan iemand me dan vertellen wat dan eventueel de werktijden zullen zijn?
  • De functie is bedoeld voor 1 jaar! Komt de functie te vervallen? En is het mogelijk om binnen het jaar intern te solliciteren?
  • Tips t.b.v. sollicitatiegesprek en functie als Medewerker Tickets & Service.
In ieder geval bedankt alvast voor jullie input☺.

3 reacties

Hallo Oldwin1 en welkom bij de NS Community,

Wat leuk dat je deze functie wilt bekleden. Ik kan je helaas geen antwoorden op je vragen geven. Ik denk ook niet dat de leden van onze community alle vragen kunnen beantwoorden. Je kan in dit geval het beste contact opnemen met recruitment. Voor tips kan je wel terecht binnen onze community. Ik hoop dat we je snel mogelijk verwelkomen als collega.

Hallo Oldwin,

Ben benieuwd of je aangenomen bent?

Ik heb zojuist het eerste gesprek gehad en was daar best gespannen voor.

Jouw laatste twee vragen zijn voor mij ook interessant dus kan je mij nog wat info en tips geven.

Vooral de vraag waarom je hebt gesolliciteerd op deze functie en waarom juist bij de NS is altijd lastig om te beantwoorden. Je solliciteert naar een functie omdat die jouw in eerste instantie leuk lijkt met alle leuke en minder leuke dingen die de functie met zich mee brengt.  

Ik heb eerder gesolliciteerd naar HC maar werd helaas niet aangenomen. Uiteraard komt de vraag waarom dan nu op deze functie. Ik heb getracht uit te leggen dat beide functies er zijn om de reiziger zo prettig mogelijk te laten reizen, dat er in dat opzicht weinig verschil is. De HC heeft wel meer bevoegdheden en verantwoordelijkheden dus dat maakt zeker het verschil. Ik denk dat ik meer geschikt ben voor Tickets & Service omdat het helpen van mensen mij juist veel meer aanspreekt. Wellicht dat het zo moest zijn dat ik niet aangenomen ben voor HC. Alleen moet ik de recruitment hierover nog overtuigen. 

De dame die het interview afnam gaf mij het advies om te werken aan mijn enthousiasme over deze functie.

Wellicht nog andere lezers die mij goede tips kunnen geven.

Mvg Stef

@Erryt NS : Bedankt voor je reactie! Dan laat ik de "topic" nog even openstaan.
Alle tips en ideeën zijn natuurlijk van harte welkom.

Reageer