beantwoord

Medische Keuring

• 18 februari 2020
  • 3 reacties
  • 295 Bekeken

Beste allen, 

Onze zoon moet binnenkort zijn medische keuring doen mbt de opleiding voor machinist. Hij heeft zijn psychologische test al gehaald. Nu moet hij volgende week worden geopereerd aan zijn meniscus. Volgens de arts heeft hij hierna geen last meer van zijn knie. Eenvoudige ingreep. Is dit toch van invloed van zijn keuring? En kan hij zijn keuring beter voor of na de operatie doen omdat de knie nog enige tijd herstel nodig heeft, terwijl hij er nu nog alles mee kan doen.

Vriendelijke groet,

Amanda

icon

Beste antwoord door Jeroen 18 februari 2020, 19:29

Ik ben bang dat dit wel een obstakel is voor de keuring omdat ze willen zien dat je bewegingsapparaat in orde is.  Als hij er nu alles mee kan zou ik zelf eerst voor de keuring gaan en daarna afhankelijk van de datum indiensttreding / start school overleggen met de arts voor de operatie. 

Je bent hier volledig afhankelijk van hoe de keuring arts ermee omgaat en ik had dan het zekere voor het onzekere genomen. Maar ik kan natuurlijk niet oordelen over hoe urgent deze operatie nodig is en wat de hersteltijd is.

Maar dit is mijn persoonlijke mening/gevoel wellicht dat een andere collega andere informatie heeft hieromtrent.

@Julian  @Edwin    @Loes     @Slidestops 

Bekijk origineel

3 reacties

Badge

Ik ben bang dat dit wel een obstakel is voor de keuring omdat ze willen zien dat je bewegingsapparaat in orde is.  Als hij er nu alles mee kan zou ik zelf eerst voor de keuring gaan en daarna afhankelijk van de datum indiensttreding / start school overleggen met de arts voor de operatie. 

Je bent hier volledig afhankelijk van hoe de keuring arts ermee omgaat en ik had dan het zekere voor het onzekere genomen. Maar ik kan natuurlijk niet oordelen over hoe urgent deze operatie nodig is en wat de hersteltijd is.

Maar dit is mijn persoonlijke mening/gevoel wellicht dat een andere collega andere informatie heeft hieromtrent.

@Julian  @Edwin    @Loes     @Slidestops 

Reputatie 7
Badge

Hmm, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als z'n knie hem niet teveel hindert op het moment, zou ik zeggen: probeer die keuring vóór de operatie te plannen.

Na zo'n operatie zit je toch aan een revalidatie en dat kan snel gaan, maar pijn ben je niet met een paar dagen kwijt lijkt me.

Ik ga met Jeroen mee dat je geheel afhankelijk bent van hoe een keuringsarts ingesteld is.

Helaas heb ik hier ook geen ervaring mee, ookgeen situaties die vergelijkbaar zijn. Ik ga hierin mee met de adviezen van Jeroen en Edwin.

Reageer