beantwoord

meest comfortabele en favoriete trein

• 28 oktober 2019
  • 15 reacties
  • 296 Bekeken

Reputatie 2

Voor een opdracht voor een vak dat ik op school heb moet ik uitzoeken welk type materieel mensen het fijnst vinden om mee te reizen en welke het meest comfortabele zit en waarom mensen dat vinden. Ik zou het op prijs stellen als er mensen zijn die hun mening achterlaten. 

De keuze bestaat uit

-Virm

-Virmm (gereviseerde variant)

-Icmm

-Icrm (intercity direct)

-Sgmm

-Flirt

-Slt

-Sng

-Ddz

Alvast bedankt!!

icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 28 oktober 2019, 22:24

Jammer dat de Mat '54 er niet tussen staat 😀, dus dan kies ik maar de ICMm al favoriet, en als slechtste de SNG.

Veel suc6 met je onderzoek @Daniel Tesfaye 

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge

Jammer dat de Mat '54 er niet tussen staat 😀, dus dan kies ik maar de ICMm al favoriet, en als slechtste de SNG.

Veel suc6 met je onderzoek @Daniel Tesfaye 

Reputatie 6
Badge +1

Mijn favoriet is ook de ICM, rijden fijn, zitten fijn, lekker grote tafeltjes om aan te werken.

Reputatie 2

Heel erg bedankt!!! Het ging helaas om het huidige materieel dat ns gebruikt. Excuus :((

Reputatie 5

ICMm, met afstand. Om het even in context te zetten een ranking van wat ik als meest en minst comfortabel ervaar :slight_smile:

ICMm Bijzonder prettige stoelen en stevig, fijn meubilair
DDZ Fijne stoelen + goede rijeigenschappen
ICRm Fijne stoelen maar helaas (meestal) geen verstelbaarheid
VIRMm Zelfde stoelen als in DDZ maar minder comfortabele vering

VIRM

Oude variant met stoffen stoelen biedt veel steun. Gebrek aan stopcontacten is een minpunt
FLIRT Relatief comfortabel voor de kortere ritten (15-20 minuten)
SGM Matig comfort maar prettige inrichting met veel ruimte
SLT Matig comfort, saaie inrichting, slecht uitgerust
SNG Bijzonder slechte stoelen en matig-slechte uitrusting met een minimum aan voorzieningen. Teleurstellend slechte treinen

Veel succes met je opdracht, Daniel Tesfaye! Laat je ook weten wat er uiteindelijk uitkomt? 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vraag me ook af waarom men na de ICM ooit nog een andere indeling heeft gemaakt. Heerlijk van de Randstad naar het Noorden en terug. Niet afschaffen. Op de laatste plaats de inmiddels tot schroot geworden DDAR,.met de gratis rupgijnstoelen.

Ik vraag me werkelijk af hoe men mooi uitziende moderne treinen van zulke slecht zittende stoelen kan voorzien. Een ander kleurtje eerste klas is nog daar aan toe, maar ik heb een gezonde rug , en voor mensen van mijn lengte is het bijna letterlijk pijnlijk. Onbegrijpelijk, wat een ellende in een verder prachtige trein. Het is toch echt 2019 en dit had beter gekund en gemoeten.

Het zitcomfort is een ramp, ik ben blij dat ik er maar incidenteel in hoef te zitten over de Veluwe.

Reputatie 7
Badge

Veel succes met je opdracht, Daniel Tesfaye! Laat je ook weten wat er uiteindelijk uitkomt? 

Ook van jou hadden "we" graag je favoriet en je minst favoriet gezien @Maxime NS 😀

Kom ik morgen op terug :innocent: !

Reputatie 2

Persoonlijk bij mij zelf vind ik de virm 1-4 met de stoffen stoelen het fijnst. Ja de icmm zit heerlijk en is oprecht een fijne trein, maar aan het einde van de dag vind ik het toch weer fijn om in mijn virm naar ede te zitten.

voor de rest vind ik de virmm ook enorm fijn, fijner dan de ddz in ieder geval.

als ik alles op ranking zou moeten zetten dan zou het zijn:

1 virm

2 virmm

3 icmm

4 Sgmm

5 icrm

6 flirt

7 Ddz

8 sng

9 slt

slt is oprecht de slechtste trein waar ik ooit in heb gezeten. Totaal geen beenruimte, geen wc alhoewel die er nu eindelijk inkomen en totaal geen comfort.

Reputatie 7
Badge

Kom ik morgen op terug :innocent: !

Morgen is voorbij @Maxime NS 

Toch al wat vreemd dat je niet direct een reactie gaf, moest je eerst toestemming of zo vragen 😀😀😀

Ik kan me goed vinden in de voorkeur voor de ICM. Ik zit het vaakst in een Spurt dus ik wou er even over nadenken ;). 

Reputatie 6

ICMm. De stoelen zitten prettig met goede ondersteuning. In de eerste klas zijn deze ook nog goed verstelbaar en zijn de kleine coupétjes altijd erg fijn.
Minst comfortabele is de SNG: qua zitcomfort een gigantische misser.

Ik wilde koploper invullen, maar als je niet oplet knal je met je knieschijven tegen die afvalbakken aan.

De SGM heeft het probleem in de opstelling met de banken achterelkaar dat je als mens met lange benen (ik o.a.) schuin moet zitten. Bij de Slt heb ik dat niet en bij SNG pas ik er net achter.

De Virm (en Virmm) wiebelen te veel om als fijnste trein te ervaren.

Voor mij is dan de fijnste trein om in te reizen de DDZ (in de Flirt zit ik bijna nooit) 

Maar in het algemeen…. als ik maar kan zitten…

Als de vraag zou zijn, welke trein staat het beroerdst, dat is dus de  Virm (en Virmm) vreselijk!

ICMm, zit gewoon goed, zoals een Intercity hoort te zitten.

Erg comfortabel: de ICMm. Vooral de eerste klas met de ruime zittingen en hygïenische bekleding. Overigens vond ik de oranje bekleding van dit type van voorafgaand aan de modernisering ook prima. Nadel van ICMm is dat er in zoveel stellen sprake is van bekladding en graffiti.

En als wij naar en van Schiphol reizen met onze zware koffers dan ook de ICMm. In een dubbeldekker vinden we het gezeul met de koffers inclusief traplopen minder fijn.

Het allerminst vind ik de treinstellen met stoffen bekleding, zoals de onverbouwde VIRM en de IC-rijtuigen die tegenwoordig worden ingezet voor Intercity-Direct. Verkleven kauwgum, koffie(?)vlekken en aangeplakte mensenharen. En voor de geïnteresseerden: doe bij laagstaande zon eens de test en geef met de vlakke hand een klap op de stoffen bekleding. Een stofwolk stijgt op. :-(

Ik rijd ook vaak met DDZ. Erg comfortabel, echter deze willen wel eens met storingen uitvallen.

Reageer