Het is hé-le-maal mijn ding om me (soms) ergens druk over te maken. Dat is verder niet zo boeiend, maar wil dit wel even kwijt om de beste NS mensen op theorie vs. praktijk te wijzen.
Gisteren begon het, de verstoring Almere - Lelystad. Iemand zou alle overstappen en aansluitingen missen en de NS adviseerde om als het echt niet anders lukte een taxi te laten regelen. So far so good...
Desgevraagd (maar mijn bus dan?) zei webcare er wel even bij dat die taxi tot een station was, ook al rijden er verder geen stads/streek bussen. Zie maar hoe je verder thuis komt dus eigenlijk.
Ik zeg dan natuurlijk “Nee hoor, een taxi brengt je gewoon netjes waar je heen wilt, en al helemaal op een (late) kerstavond” toch? Motto van de NS is dat je thuis komt. Oh ja, en de (gestrande) reiziger op 1, 2 en 3 niet te vergeten.
Boem! Dat had ik dus niet moeten zeggen… Meteen dakje ^webcare in een DM/PB op mijn dak "Robert dit is al de tweede keer dat..” volgens mij stond er zelfs ‘gewaarschuwd’ maar ik heb het privébericht direct verwijderd als non-info voor mij.
Hoe dan ook, vanochtend nog maar even (kort voor mijn doen) gereageerd als volgt:
Beste ^DaKje je zegt wat je moet zeggen natuurlijk maar het is theorie (regeltjes) vs. praktijk (mensenwerk). Natuurlijk is een taxi in principe tot het station waar je zou moeten zijn, maar geen enkele weldenkende taxichauffeur (ben er ook eentje) zal een klant ergens in de nacht op een kil verlaten en donker station droppen, zeker niet op kerstavond. Je jaagt mensen onnodig stress aan en daar ben ik het oprecht niet mee eens. Het motto van de NS is JE KOMT THUIS en zo werkt het ook gewoon, zolang 'thuis' niet 30 km verderop is, of op een Waddeneiland of zoiets, want dan regelen jullie een overnachting, toch? Fijne dagen!
En vervolgens vindt ^NaKje dakje er dit van:
Goedemorgen Robert, Je bent er vroeg bij op deze kerstochtend!
Ik moet mijn collega hierin gelijk geven. Wanneer er wel of geen taxi's ingezet worden voor gestrande reizigers dat is aan NS te bepalen. Wij zorgen bij verstoringen altijd dat de reiziger verder kan. Of dat middels taxi's, bussen of op welke manier dan ook gebeurt, dat is te bepalen door onze regievoerders en ons personeel op de calamiteitenafdeling.
We vinden het erg fijn dat je je bekommert om je medereizigers, maar laat ons zelf de beslissingen hierin nemen. Dank! Fijne kerst, Robert. :)
Voor deze opening laat ik het even hierbij, want het ging helemaal niet om de taxi maar waar die je heen brengt! Eerst even brunchen en dan meer smeuïg ‘vermaak’ misschien.
Ter info: Ik ben dus een taxichauffeur die schijt heeft aan de NS qua thuisbrengen i.p.v. naar een stationnetje. Staat je fiets daar? Dan nemen we die ook mee naar huis.. simpel!