beantwoord

Metro overstap Amsterdam Zuid

• 20 december 2014
  • 10 reacties
  • 566 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik kom met de metro lijn 51 uit Amstelveen en wil verder met metro lijn 50 richting Sloterdijk. Moet ik dan bijbetalen vanwege de poortjes of kan ik beter even doorrijden tot RAI om op hetzelfde perron over te stappen?
icon

Beste antwoord door srt 21 december 2014, 02:40

het is doodsimpel en al zo sinds dat chipgedoe is ingevoerd, bij bus/tram/metro (als je bvb met een bus uit Amstelveen tot metro rijdt geldt het net zo): ALS je maar binnen 35 min na uitcheck weer Incheckt, betaal je niet de 88 ct vaste aanslag (49 ct voor 65+), enkel de vervolgens afgelegde KMs. Dat staat ook nog overduidelijk op het schermpje: Overstap OK. Op deze wijze kan je in NL per bus van Eijsden tot Roodeschool reizen .
Voor alle overduidelijkheid: dit geldt dus NIET voor een overstap van/naar NS, enkel binnen bus-tram-metro, waar voorheen de strippenkaart gold. EN je moet dus de juiste CICO-palen van DAT bedrijf waar je mee reist gebruiken, op straffe van flinke boetes. DFit laatste is overigens typisch NLs en daar zijn ze in vrijwel alle buitenlanden een heel stuk wijzer en klantvrindelijker in.
Bekijk origineel

10 reacties

U stapt dan over van het GVB (lijn 51) op het GVB (lijn 50), hier heeft de NS niets mee te maken!
Dat is dan precies het probleem. Als vervoer-klant wil ik er niets mee te maken hebben wie mij vervoert.
Ik wil gewoon van A naar B en de overheid moet dat organiseren in één uniform systeem van vervoer en informatie. Pas dan kunnen we spreken van beschaving.
Stel dan de juiste vraag (ook een vorm van beschaving)!

In dit geval moet ik jou naar 'Den Haag' verwijzen. Neem contact op met jouw favoriete politieke partij in Den Haag of met een lid van de Tweede Kamercommissie voor Infrastructuur en Milieu
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/im/samenstelling
Succes!
Dit heeft toch helemaal niets met de NS te maken. Als u gebruik van zult maken van de metro dan bent u op de verkeerde website terecht gekomen. Ik verwijs u door naar www.gvb.nl of kijk op www.ov9292.nl. ik ga er vanuit dat dit OFF-TOPIC is.
Reputatie 6
Badge +2
Ik kom met de metro lijn 51 uit Amstelveen en wil verder met metro lijn 50 richting Sloterdijk. Moet ik dan bijbetalen vanwege de poortjes of kan ik beter even doorrijden tot RAI om op hetzelfde perron over te stappen?
Nee, ook als je door poortjes moet geldt er een enkelvoudig opstaptarief (en een vast km-tarief), dus kost dat niets extra. Doorrijden tot RAI en daar niet omchecken kan tussen RAI en Zuid bij controle misschien problemen geven omdat je in de richting van het incheckstation rijdt (het is goed mogelijk dat dit ook bij de metro niet mag).
Reputatie 1
Badge
het is doodsimpel en al zo sinds dat chipgedoe is ingevoerd, bij bus/tram/metro (als je bvb met een bus uit Amstelveen tot metro rijdt geldt het net zo): ALS je maar binnen 35 min na uitcheck weer Incheckt, betaal je niet de 88 ct vaste aanslag (49 ct voor 65+), enkel de vervolgens afgelegde KMs. Dat staat ook nog overduidelijk op het schermpje: Overstap OK. Op deze wijze kan je in NL per bus van Eijsden tot Roodeschool reizen .
Voor alle overduidelijkheid: dit geldt dus NIET voor een overstap van/naar NS, enkel binnen bus-tram-metro, waar voorheen de strippenkaart gold. EN je moet dus de juiste CICO-palen van DAT bedrijf waar je mee reist gebruiken, op straffe van flinke boetes. DFit laatste is overigens typisch NLs en daar zijn ze in vrijwel alle buitenlanden een heel stuk wijzer en klantvrindelijker in.
Reputatie 1
Badge
en misschien kan dwarsligger + ICD eens dwars gaan liggen en ook wat minder als NS-meelindemond spreker en als mede reiziger wat collegialer zijn. Juliie lijken wel bij dat GVB te ''werken''.
Reputatie 3
Badge
Dat is dan precies het probleem. Als vervoer-klant wil ik er niets mee te maken hebben wie mij vervoert.
Ik wil gewoon van A naar B en de overheid moet dat organiseren in één uniform systeem van vervoer en informatie. Pas dan kunnen we spreken van beschaving.

Dat is dan een verkeerde aanname. Het openbaar vervoer is in handen van geprivatiseerde ondernemingen, net als bijvoorbeeld de Hema en de V&D. En ik ga ook niet bij de Hema vragen hoe duur een product is van de V&D.

Maar afgezien daarvan is hier inderdaad het goede antwoord gegeven: u betaalt maar een keer het instaptarief, mits u bij de juiste palen/poortjes uit- en weer incheckt.
en misschien kan dwarsligger + ICD eens dwars gaan liggen en ook wat minder als NS-meelindemond spreker en als mede reiziger wat collegialer zijn. Juliie lijken wel bij dat GVB te ''werken''.
Dwarsliggers zijn nodig om het spoor recht te houden!
Hallo Derk, Het antwoord van Srt is juist. Echter wat de andere forumleden ook al aangegeven gaat het om een reis bij de GVB. Mocht je nog meer informatie willen over de reis dan kan je daarom het beste contact opnemen met de GVB. Groet, Marjan

Reageer