Mijlpaal: 20.000 forumleden!

• 5 oktober 2015
  • 28 reacties
  • 598 Bekeken

Vanmorgen was het zover:

20.000 forumleden!

Op dit moment zijn we er zelfs al overheen. Een geweldige mijlpaal!

Via dit bericht wil ik namens alle moderators iedereen op dit forum heel erg bedanken voor jullie bijdrage. Zonder jullie enthousiasme (en kritiek) was dit forum nooit zover gekomen. Het is heel gaaf om te zien hoe jullie dag én nacht voor elkaar en ons klaar staan, maar ook hoe jullie meedenken over hoe wij als bedrijf kunnen blijven verbeteren.

Op naar de volgende twintigduizend!

28 reacties

Gefeliciteerd, echt iets om trots op te zijn! :8
Reputatie 4
Gefeliciteerd, echt iets om trots op te zijn! :8
Haha, dacht ik ook. Sivan zal wel blij zijn omdat door een hoog aantal ontevreden klanten het forum kan blijven bestaan. Het is beter om trots te zijn op hoe goed mensen geholpen worden, op wat voor cijfer men het forum geeft.
We zijn vooral trots op het feit dat dit forum zo'n levendige gemeenschap is geworden, en dat maar liefst 60 procent van alle vragen worden beantwoord door forumleden. Gelukkig draagt het forum ook nog eens bij aan de klanttevredenheid, en dat zien we terug in de cijfers, maar ook in de sfeer op het forum.

@Niek, ik vind het erg jammer dat je op een bericht als hierboven zo negatief moet reageren. Als je vindt dat mensen niet goed worden geholpen op dit forum, kun je altijd een suggestie doen over hoe jij vindt dat het beter kan.
Reputatie 4
Jammer dat je mijn bericht zo negatief vindt, waar lees je dit precies: "Als je vindt dat mensen niet goed worden geholpen op dit forum"? Dat staat helemaal niet in mijn post.

En ik doe al een suggestie: het zou goed zijn om te communiceren hoe tevreden mensen zijn, dus ik snap je reactie niet helemaal.
Niek, misschien heb ik je verkeerd begrepen. Jouw uitspraak 'Sivan zal wel blij zijn omdat door een hoog aantal ontevreden klanten het forum kan blijven bestaan', heb ik geïnterpreteerd als een punt van kritiek.

Zoals gezegd zijn wij natuurlijk vooral trots op de werking van het forum. Ook die resultaten zien we, maar dat betekent niet dat we niet ook blij zijn met deze mijlpaal!
Afhankelijk van de hoek van waaruit je kijkt kun je op een gegeven moment wat cynisch worden. Ook ik zie wel wat puntjes die me een trillend kasplantje maken, maar kijkend naar het totaalplaatje is er in ieder geval een leuk platform gekomen zo.
Waarom is mijn reactie weggehaald ? Hij was niet ongepast.

Ik zei alleen maar dat de meeste forumleden 1 topic posten en daarna nooit meer hier kwamen.

Beetje raar dat er zonder communicatie reacties worden verwijderd van forumleden.
Macca, wij hebben via privéberichten inmiddels contact gehad met elkaar. Ik had je gevraagd of je wil letten op de toonzetting van je berichten. In dit geval is je bericht verwijderd omdat je "De meeste forumleden zullen na hun vraag gelijk weg zijn gegaan." schrijft. Het doel van dit topic was iedereen te bedanken voor hun inzet op het forum.

@Henk: dat kan ik ook helemaal begrijpen 🙂.
Reputatie 3
Vanmorgen was het zover:

20.000 forumleden!

Op dit moment zijn we er zelfs al overheen. Een geweldige mijlpaal!

Via dit bericht wil ik namens alle moderators iedereen op dit forum heel erg bedanken voor jullie bijdrage. Zonder jullie enthousiasme (en kritiek) was dit forum nooit zover gekomen. Het is heel gaaf om te zien hoe jullie dag én nacht voor elkaar en ons klaar staan, maar ook hoe jullie meedenken over hoe wij als bedrijf kunnen blijven verbeteren.

Op naar de volgende twintigduizend!

Mijlpaal 20ste bericht 😃
Reputatie 4
Niek, misschien heb ik je verkeerd begrepen. Jouw uitspraak 'Sivan zal wel blij zijn omdat door een hoog aantal ontevreden klanten het forum kan blijven bestaan', heb ik geïnterpreteerd als een punt van kritiek.
Dat was zeker geen punt van kritiek, de klant neemt toch contact op met de klantenservice omdat er een probleem is? Ik kan er nog veel over zeggen, maar dat komt toch niet aan.

Laat ik dus nogmaals zeggen: ik ben blij dat op het forum betere antwoorden gegeven worden dan bij de telefonische klantenservice: daar mogen jullie trots op zijn (ook al zijn er ook veel problemen).
Reputatie 4
Badge
Dit Forum is voor NS goud waard.
Niet alleen worden heel vele klanten geholpen (kan nog beter), maar bovendien krijgt NS constant feedback van een vaste groep kritische, betrokken reizigers.
In een aantal gevallen is daar zichtbaar wat mee gedaan.
Maar soms duurt het tenenkrommend lang alvorens er een keer iets gebeurt. Het kan dus nog beter.
Bedankt, Niek en John.

Een mooi en recent voorbeeld is de nieuwe website. We hebben nu al zóveel suggesties van jullie gehad, daar kunnen we echt wat mee. Ik begrijp echter ook dat verbetering niet altijd (meteen) zichtbaar is. Soms zijn dingen niet mogelijk, of niet meteen haalbaar. Gelukkig gaat er ook ontzettend veel goed, en dat is ook te zien op dit forum.

Het kan dus altijd beter, en juist daarom horen we graag van jullie.
Waar ik persoonlijk nogal eens tegenaan loop, maar dat is deels een veel groter cultuurprobleem en tegelijkertijd snap ik ook de andere kant wel, is dat het zo lastig is om even snel dingen te communiceren met een laag van klantenservice. Dat beperkt zich niet tot het forum, maar via eigenlijks alle kanalen. Mijn ervaringen met "even snel iets willen regelen" is dat je ofwel hele oppervlakkige antwoorden zijn die eigenlijk geen antwoord zijn, of een enkele keer krijg je een bijna flauwe en corrigerende reactie, die vaak kant nog wal raakt. Onder andere bij GTBV-claims waarbij de computer totaal onterecht aan het afwijzen is merk ik dat. Dan moet je eerst door een soort formaliteitencircus, daarna een aantal keer duidelijk benadrukken dat je dichtbij het vuur zit in dat opzicht en soms helaas eerst flink op je tenen gaan staan, en dan pas is er normaal te praten en ineens heb je wel gelijk.

Hou me ten goede, ik vind het oprecht een mooie mijlpaal om te zien dat een open forum zoals dit effect heeft en ben ook van mening dat het een mooie toevoeging is, maar dit is wel waar ik tegenaan loop. Er zijn bepaalde gevallen waarin op dit forum duidelijk behoefte is aan een inhoudelijk antwoord, en dan blijkt dat dat eigenlijks onmogelijk is.
Reputatie 3
Heb ook nog een andere mijlpaal gehaald in 2 jaar bij syntus in de bussen in de aantal minuten bijna 3 weken vertraagt daar in tegen heb ik niks over de ns te klagen. Die rijden vaker op tijd dan de bussen hier in overijssel.
Als je de MIPOV-rapportages naast elkaar zou leggen, maar dat is natuurlijk allemaal strikt bedrijfsgeheim, dan heeft iedere vervoerder problemen. Het is maar net afhankelijk van je traject, locatie en hoe de goden staan. Syntus heeft hier in Overijssel inderdaad bekende problemen, maar presteert al stukken beter dan kort na de overname van de concessie van Connexxion (jeminee, das ook alweer 5 jaar geleden). Daarnaast heeft NS ook genoeg pijnlijke dossiers wat betreft treinvervoer.
@Henk: heb je concrete voorbeelden? Bij GTbV is het zo dat de computer echt kijkt naar de optimale reisroute. In veel gevallen is er sprake van een afwijking binnen de reis, waardoor het systeem dat met een claim via Mijn NS niet herkent. Om die reden kun je ook via een formulier met begeleidend schrijven claimen, of een claim laten herzien. Ik kan me echter wel voorstellen dat een afwijzing dan voelt als onterecht. Er wordt echter ook regelmatig 'verkeerd' geclaimd.

Als je wil, ben ik best bereid om samen met jou te kijken naar hoe we dit kunnen verbeteren op het forum. Mocht je ergens een reactie tegenkomen van mij of een andere moderator, waarvan je vindt dat het antwoord inhoudelijk niet dekkend is, stuur mij even een privébericht, dan kijk ik ernaar. Is dat een idee?

@Thijs: dat is dan weer een iets minder leuke mijlpaal. Misschien kun je als je wat ouder bent verhuizen naar Utrecht? 😉
@Sivan Van iedere trein die rijdt heb ik logs uit ARNU, InfoPlus én GPS-posities. Men krijgt het dan nog gepresteerd om me tegen te spreken op basis van "de computer". Dat zijn van die tenenkrommende momenten wat betreft GTBV. En dan heb ik het niet over automatische afwijzingen, maar over het proces daarna ;)

Voorbeelden genoeg, maar meestal gooi ik de handdoek al snel in de ring en regel dingen via andere kanalen, dus niet concreet genoeg om je ticketnummers o.i.d. te kunnen geven.

Mocht ik op het forum een situatie treffen waarin een antwoord echt ondermaats is, dan knal ik hem je door.

Utrecht? Wie wil daar nou wonen :S :S :S
Reputatie 3
Maar bij arriva op Almelo Marienberg En de andere lijn Zwolle Emmen is Bij syntus minder geweest 😉 Ik heb deze maand al 3x de GTW van Hengelo zien komen.

En syntus doet het beten in de prijzen Henk 😉

Bij connexxion was een enketje Huis Station 3.30 Bij Syntus heb ik daar een retourtje voor 😛

Qua vertragingen in Almelo Is het weer meer geworden omdat lijn 21/22 Te krap zijn 😉

En aandachtspunt voor de NS De bussen gaan op 01/16/31/46 Van Almelo weg en dan komt de trein altijd net binnen 😉 Dus ik mis hem altijd 😕

TJ
Reputatie 4
@Henk: heb je concrete voorbeelden? Bij GTbV is het zo dat de computer echt kijkt naar de optimale reisroute.
Wat als je elke dag rond hetzelfde tijdstip met een abonnement naar je werk reist en er op een dag geen enkele trein rijdt, volgens de medewerkers hier heb je geen recht op GTBV als er niks rijdt, ook al gaat dat tegen de Europese regelgeving in. Of is die miscommunicatie inmiddels opgelost?

Ongerelateerd: ik wacht nog steeds op een manier dat ik een upgrade 2-1 kan kopen voor de gebruikelijke 2 euro, ipv de belachelijke 25 euro die de NS nu met droge ogen durft te vragen (dieven). Ook wacht ik nog steeds op een manier om gebruik te maken van voordeeluren korting, iets wat de NS op een slinkse wijze heeft verwijderd. Of een manier om GTBV op de terugreis aan te vragen, ipv alleen op de heenreis of retour. Maar de positie van de NS daarin is duidelijk: negeer de klant. Ik moet een los kaartje kopen zonder korting, want dat is goedkoper dan met mijn abonnement van duizenden euros te reizen.

Het enige positieve wat ik mee heb gemaakt is dat conducteurs mij niet meer onjuist attenderen om in te checken, het is verbazend hoe goed dat opgepakt is en draagt bij aan een positieve reiservaring.
volgens de medewerkers hier heb je geen recht op GTBV als er niks rijdt
Wat is dat voor een onzin dan? Die heb ik nog nooit gehoord, en tot op heden alles, inclusief taxiritten teruggehad, hooguit met even m'n tanden laten zien in een bezwaar.

Of een manier om GTBV op de terugreis aan te vragen, ipv alleen op de heenreis of retour.
En wat is dít voor een onzin dan? Je maakt een reis, en daar geldt een GTBV-regeling wel of niet voor. Sinds wanneer bestaat er weer een verschil tussen enkele reizen of retourtjes? Heb nog nooit zo'n vraag ergens gezien, en ik zou zelfs weigeren die te beantwoorden.
Wat is dat voor een onzin dan? Die heb ik nog nooit gehoord, en tot op heden alles, inclusief taxiritten teruggehad, hooguit met even m'n tanden laten zien in een bezwaar.

Ik zit op de mobiele site dus quotes zitten er even niet in maar webcare coördinator tom heeft eerder met droge ogen beweerd dat zelfs als er niets rijdt en NS in de media adviseert om de stations vooral te mijden reizigers met een afgekocht reisrecht toch echt eerst voor jan met de korte achternaam naar het station moeten komen om hun intentie om te reizen duidelijk te maken want dat ze anders niet voor restitutie in aanmerking komen.
Op mijn vraag aan Sivan om te bevestigen dat hij raaskalde beweerde zij dat hij gelijk had.
Reputatie 3
Niek2 😞 Zulke dingen nog nooit gehoord. En het klopt ook niet als de vertraging meer is dan 60 minuten kan je zelfs het gehele bedrag terug vragen.

Geen tijd is een vertraging 😉

je kan bij lokkete ook zeggen lees het maar eens door 😉
Als je een abonnement hebt zoals altijd 1/250 ste deel terug krijgen op een retourtje is nog 0.50 Cent 😛 Daarom reist bijna iedereen met een kaartje 😉 dan kan je bij een enkele gehele bedrag en bij een retourtje 1/2 terug krijgen 😉

Morgen ben ik tevens zelf weer eens heerlijk wel 🙂
Ho, ho, je bedoelt GTBV zónder checkin of kaartje. Ja, dat kan ik wel begrijpen, anders zou iedereen op zo'n moment GTBV kunnen gaan claimen.
Ho, ho, je bedoelt GTBV zónder checkin of kaartje. Ja, dat kan ik wel begrijpen, anders zou iedereen op zo'n moment GTBV kunnen gaan claimen.

Afgekocht reisrecht is per definitie natuurlijk niet zonder kaartje. En dat ik bij een negatief reisadvies niet voor piet snot naar het station ga enkel om een zinloze incheck uit te voeren lijkt me niet meer dan logisch.
Jep, maar je zet de weg tot misbruik wel open op die manier. Immers, iedere gek met afgekocht reisrecht kan dan immers naar hartenlust GTBV-claims in gaan dienen.

Reageer