Mijn foto onderwerp | NS Community

Mijn foto onderwerp

  • 15 January 2021
  • 20 reacties
  • 695 Bekeken

Reputatie 2

Hallo iedereen. hier plaats ik wel is foto's van mijn reizen

 


20 reacties

Hi thijs053nl, welkom bij de NS Community. 

 

Bedankt voor het posten van deze mooie foto. Mocht je in de toekomst meer foto's willen delen, dan kan dat hieronder. Graag niet bij elke foto een nieuwe topic openen. :grinning:

Veel plezier op deze community, en als je vragen hebt, stel deze dan gerust. 

Reputatie 2

Hallo @Rizana NS Dat doe ik ook niet :wink: Ik plaats hier de foto's in die ik maak. Maar ook foto's uit het reisarchief. Daaronder staan ook de volgende landen er ook in

  1. Duitsland
  2. België
  3. Polen
  4. Frankrijk

En in de toekomst meet natuurlijk

Reputatie 2
Even een rondje uit het archief doen. De NS526 (Plan T) Mat’64 in Amersfoort bij de wagenwerkplaats (Nu tegenwoordig NS onderhoud) 526 ontmantelt en gesloopt

 

Reputatie 2

Arriva GTW in Leeuwarden

Foto: 13/12/2020

Toen was ik weer op de terugweg van een bezoekje naar huis. En had even tijd voor een foto

Reputatie 2

Intercity Direct in Zwijndrecht als IC 1100 naar Eindhoven (Door een onbekend probleem werd deze omgeleid)

Ik denk dat er een storing in de Lok was dat die niet onder 25 kV kon rijden. Aangezien alle andere wel via de HSL reden

Reputatie 2

De Franse 1700 (Serie BB22200) Op station Paris Gare d’lest

Reputatie 2
SNCF Z85011 (Linker kant) op station Paris Gare d’Lest

De Franse Versie van de NS ICNG. Ik vind deze kleuren hem ook niet verkeert staan.

Foto gemaakt op 30-08-2021. Met erg gast vrij personeel van de SNCF :grin:

Ze waren erg behulpzaam en erg aardig (Ook als je Frans niet goed is nemen ze de tijd om alles te vertellen en tevens ook als het moet in het Engels. :grinning: Zat zelfs nog een medewerker tussen die het ook in het duits en Nederland (Klein beetje) Kon :grinning: )

 

Reputatie 2

De landen waar ik veel in reis en in geïnteresseerd ben zijn:

  1. Nederland
  2. Duitsland
  3. België
  4. Frankrijk
  5. Polen “Met voorkeur oud materieel”

Landen in opkomst zijn

  1. Oostenrijk
  2. Zwitserland
  3. Oekraïne (Omdat er veel oud materieel rijd)
  4. Rusland (Complex spoor in het grootste land ter wereld)

Vakantie reismaand naar de landen bovenstaand

Nederland: eens in de 2 weken in het weekend (September maand uitgezonderd wegens foto's uitzoeken en uploaden).

Belgie: Augustus, (Vanaf 2022 elke vakantie)

Frankrijk: 28,29,30,31 Augustus, (2022 Vanaf half Augustus tot Midden September)

Duitsland (Elke eerste zaterdag van de maand “Mits Corona dit toelaat”).

Polen. 1x Per jaar (November)

Landen in opkomst komen vanaf begin 2022.

  1. Oostenrijk (Interrail)
  2. Zwitserland (Interrail)

Landen in opkomst vanaf begin 2023

  1. Rusland
  2. Oekraïne

Spoorvervoerders waar je mij vragen over kan stellen zijn:

  1. NS (Nederlandse Spoorwegen) “Weet ik op 1 vraag geen antwoord dan vraag ik iemand die ik ken die machinist is voor jou :) “
  2. Keolis Nederland,
  3. Arriva Nederland,
  4. Deutsche Bahn AG (Duitsland).
  5. Nationale maatschappij Belgische Spoorwegen (NMBS)
  6. Société nationale des chemins de fer français (SNCF), INCL TGV, InOUI TGV en Ouigo (Goedkope TGV)
  7. RATP (Stadsvervoerder INCL RER treinen in Parijs)
  8. Przewozy Regionalne (PolRegio)
  9. Polskie Koleje Państwowe (PKP)

Voor vragen over info kan je ook bij mij terecht. Van de volgende landen heb ik sein,spoor kennis:

  1. Nederland
  2. Duitsland
  3. België
  4. Frankrijk
  5. Polen (Klein beetje)

Foto's vervoerders:

Nederlandse Spoorwegen (NS)
Société nationale des chemins de fer français (SNCF),
Nationale Maatschappij Belgische Spoorwegen (NMBS,SNCB)
Polskie Koleje Państwowe (PKP)
Przewozy Regionalne (PolRegio)
Deutsche Bahn AG (DB)
Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)

Hoe betaal ik alle reizen?

Ik betaal de reizen op deze manier:

  1. Nederland: NS Weekend Vrij 1e klas (€31,00), Augustus: NS Dal Vrij 1e Klas (€137,00)
  2. Belgie: Zomer vakantie, Youth Holidays (Go Unlimited) (€29,00), overige Reizen 10 ritten pas (€53,00)
  3. Duitsland Quer-durchs-Land-Ticket (€46.00), Bestemmingen in Zuiden ICE Ticket (€17,90)
  4. Frankrijk (Goedkoop rit tarief), (Interrail)
  5. Polen, Retour Grens - Bestemming (Max 250 Zloty)
  6. Oostenrijk (Interrail)
  7. Zwitserland (Interrail)

Overige landen die ik nog moet ontdekken nog geen tarief duidelijkheid.

Ik hoop dat ik op deze manier jullie genoeg info heb gegeven :grinning:

Reputatie 2
DB Dubbele BR218

Een van de bekendste diesels die de Deutsche Bahn AG heeft/had. De serie is in de V160 serie met de volgende Nummeringen op het spoor gekomen

BR215,BR216,BR217,BR218. Dit is naast de BR139,140,141,150 loc familie (Meer dan 1800 Stuks) De grootste Locomotief Familie van Europa.

De locomotieven zijn in veel verschillende diensten in dienst geweest. De 218ers zijn nogsteeds in dienst. In Zuid Duitsland rijden deze nog als Passagiers treinen. In het westen (NRW) zijn er ook nog veel in dienst. Maar niet meer voor reizigers. Daar rijden ze voor DB Systeem Techniek en diensten die defecte treinen op haalt.

De locomotieven rijden ook in de winter na hevige Sneeuwval in Nederland met sneeuwschuivers. In Februari heeft er 1 in Enschede gestaan met de Sneeuwschuif machine. Deze locomotieven hebben voor alle baanvakken in Nederland geen toelating (Uitgezonderd Enschede → Gronau in Westfalen). op die lijn mag volgens de papieren elke trein rijden die db in bezit heeft.

BR232 in Enschede

De BR232 heeft tot 2010 toelating gehad in Nederland. De locomotieven zul je niet snel meer zien in Nederland. Na de ontsporing in Enschede was DB genoodzaakt de BR232 ( Ludmilla ) in te zetten. De planning was een andere locomotief in te zetten met DB Systeemtechniek trein met afsleep wagen. Maar deze Locomotief van de BR218 is in Munster gestrand door een storing. Dus was DB genoodzaakt een BR232 over te laten komen uit Düsseldorf. De machines van de serie 232 zijn erg zware (Russische) diesels. Met een totaal gewicht van 124.7 Ton en een aslast van 20.8 Ton is de machine niet bedoeld voor light-rail. Maar toch hebben ze die ingezet. De machines zijn van de voormalige Deutsche Reichs Bahn (DR) van de DDR (Oost Duitsland).

De BR232 en 218 zijn allebei al aardig aan de leeftijd. De BR218 komt uit 1966-1970. De BR232 komt uit 1970.

De BR232 is voornamelijk goederen ritten en nooddiensten. De BR218 kan je in duitsland nog in veel diensten zien.

 

Reputatie 7
Badge

De 218 heeft vroeger ook in Nederland reizigerstreinen gereden. Zo waren ze in treinen naar Duitsland te zien in o.a. Arnhem, Nijmegen en Groningen. 

Reputatie 2

De 218 heeft vroeger ook in Nederland reizigerstreinen gereden. Zo waren ze in treinen naar Duitsland te zien in o.a. Arnhem, Nijmegen en Groningen. 

 

Klopt ik zag na her bericht ook Nijmegen → Kleve voorbij komen ;)

 

Reputatie 2

3-10-2021 (Connect Europe Express Stokholm → Hamburg → Bad Bentheim → Hengelo → Amersfoort Centraal → Amsterdam Centraal


Natuurlijk kon ik deze kans niet links laten liggen dus heb ik ook ergens in Nederland met de camera gestaan. Raad waar ik heb gestaan :)

Het was tevens ook een leuk setje rijtuigen uit veel verschillende landen. Onder de foto zie je het land waar de rijtuigen normaal in rijden.

Helaas zat er geen NS Rijtuig tussen :(


Hongaars buffet rijtuig
Franse IC rijtuig
Italiaans Cafe rijtuig
Zwitserse panorama
Oostenrijkse Nightjet

 

Reputatie 7
Badge +3

Niet zo vreemd dat er geen rijtuigen van NS in de trein zaten. NS heeft geen geschikte rijtuigen meer.

Reputatie 7
Badge

Volgens mij zijn de ICR rijtuigen voor België prima geschikt hiervoor.
Ik heb geen idee of de UIC/treinstel schakeling er nog inzit. Maar zo ja, dan kan die prima meerijden.

Of ze beschikbaar waren is een tweede… ;-)

Reputatie 7
Badge +3

In theorie wel. Maar zitten die rijtuigen niet in vastgeschakelde stammen tegenwoordig?

Reputatie 7
Badge +4

Lang geleden reden er nog Silberlinge met een V216 er voor van Bremen naar Harlingen v.v. Vakantieverkeer. Toen was ik nog Tommie. Dit naar aanleiding van de V218 en het verhaal erbij. :grinning:

Reputatie 2

In theorie wel. Maar zitten die rijtuigen niet in vastgeschakelde stammen tegenwoordig?


Zo ver ik weet is er geen vaste stam.

Volgens mij zijn de ICR rijtuigen voor België prima geschikt hiervoor.
Ik heb geen idee of de UIC/treinstel schakeling er nog inzit. Maar zo ja, dan kan die prima meerijden.

Of ze beschikbaar waren is een tweede… ;-)


De rijtuigen zijn goedgekeurd in NL,BE (Flixtrain DE). En volgens mij loopt er ook nog een goedkeuring van de SNCF.

Reputatie 2

Lang geleden reden er nog Silberlinge met een V216 er voor van Bremen naar Harlingen v.v. Vakantieverkeer. Toen was ik nog Tommie. Dit naar aanleiding van de V218 en het verhaal erbij. :grinning:


Kijk dat is de info die ik zelf ook leuk vind :grinning: Ik kon namelijk niet echt goede duidelijke info,Foto's vinden van de 218 in Nederland

De 218 is in Feb 2021 nog in NL geweest door sneeuwruimen op baanvak Enschede → Gronau. Dat is echter het enige baanvak waar alle diesels van de DB nog op mogen komen in NL

Reputatie 2

Na een lange tijd niet gezegt te hebben ben ik er weer :grinning:

Ik trap vandaag af met Duitsland. Daar rijden momenteel veel oude treinen door het faillissementen van NS Abelio rail

 

 

 

Aankondiging stop plaatsen foto's op NS forum.

Dit is het laatste bericht wat ik plaats op het Ns forum. Helaas ben ik niet tevreden over NS in het algemeen van de afgelopen maanden. Waardoor ik de maatregel heb genomen niets meer te plaatsen en geen NS kaart meer te nemen.

Reageer