Ik moest met dit topic gelijk denken aan een topic wat ik zelf een aantal jaar geleden heb geopend, wat helaas al in het archief staat. Ook daar kwam deze storingsoorzaak terug.
Overigens hadden ze die dag tussen Groningen en Eemshaven een half uur voor de bedevaart nog even in 3 minuten een nieuw spoor aangelegd. Daar moest die bedevaarttrein natuurlijk overheen.
Gelukkig heeft die ene trein die reed die dag hier helemaal geen last van gehad.
In 2020 kon het blijkbaar allemaal .
Want ook in 2020 werd er in maar liefst 0 seconden een spoor aangelegd tussen Abcoude en Arnhem Centraal!
De laatste bedevaarttrein reed in 2016, vanuit Maastricht naar Lourdes.
Ik moest met dit topic gelijk denken aan een topic wat ik zelf een aantal jaar geleden heb geopend, wat helaas al in het archief staat. Ook daar kwam deze storingsoorzaak terug.
Overigens hadden ze die dag tussen Groningen en Eemshaven een half uur voor de bedevaart nog even in 3 minuten een nieuw spoor aangelegd. Daar moest die bedevaarttrein natuurlijk overheen.
Was een bedevaart naar de datacenters in Eemshaven haha.
Een medewerker reisinformatie die zich verveelde, denk ik.
Zulke onzinnige meldingen komen wel vaker voor. Ik vind persoonlijk deze melding wel een fraaie.
Minder intercity direct treinen nog wel... Bijzonder…
Wellicht zal Arriva daar ooit de intercity direct introduceren .
Een medewerker reisinformatie die zich verveelde, denk ik.
Zulke onzinnige meldingen komen wel vaker voor. Ik vind persoonlijk deze melding wel een fraaie.
Stond dit dan ook echt op zo'n stationsscherm die dag?
Dat denk ik niet, volgens mij worden die meldingen met de hand getypt. Wellicht dat de omroep daar wel van slag was. Niemand die het weet, want wat heb je om 5 uur 's ochtends op een zondag op stations Eemshaven te zoeken?
Gelukkig heeft die ene trein die reed die dag hier helemaal geen last van gehad.
In 2020 kon het blijkbaar allemaal .
Want ook in 2020 werd er in maar liefst 0 seconden een spoor aangelegd tussen Abcoude en Arnhem Centraal!
Jammer dat het oude topic in het archief staat want daar staan ook enkele reacties van iemand die wat dieper in de materie zit (of in ieder geval toendertijd zat) die aangaf dat het niet altijd even makkelijk is om de juiste verstoringstekst te genereren en dat daar dus nog wel een fouten bij werden/worden gemaakt en dat er daarom soms nogal rare meldingen zijn.
Ik had het topic toendertijd aangemaakt omdat de storingsmeldingen van een storing n.a.v. een aanrijding niet echt logisch waren en waarvoor binnen een uur 6 updates kwamen met iedere keer weer een andere tekst tot het na een uur eindelijk juist was. Ter info, het betrof deze https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/31768-7-februari-2020-aanrijding-de-vink waarbij er rond 1 uur 's nachts een lichaam langs het spoor bij perron 1 van station De Vink was gevonden en er de hele nacht en de vroege ochtend onderzoek werd gedaan en vervolgens het spoor gereinigd werd (ik woon daar heel dicht in de buurt en had toen één en ander meegekregen). Alle treinen, zowel nachttreinen als vroege ochtendtreinen, konden gewoon rijden, alleen niet over spoor 1 en stopten niet op De Vink.
Welk topic was dat, Momo? Ik haal hem dan even uit het archief.
Deze
Ik blijf mij verbazen hoe NS alles uitlegt met allerlei vage teksten. Duidelijk en eerlijk zijn tegenover de reiziger is nog altijd het beste.
Ik blijf mij verbazen hoe NS alles uitlegt met allerlei vage teksten. Duidelijk en eerlijk zijn tegenover de reiziger is nog altijd het beste.
??, fouten kunnen niet gemaakt worden?
Waar heb je het over?
Welk topic was dat, Momo? Ik haal hem dan even uit het archief.
Inderdaad het door Gorott gequote topic.
Ik heb hem eruit gehaald.
In Limburg rijden al vijf dagen lang een groot aantal treinen niet vanwege "rijp op de bovenleiding". Nou gebeurt rijp alleen zo en af toe in de vroege ochtend maar natuurlijk niet vijf dagen aan een stuk 24 per uur dag. Vanmiddag werd de tekst plotseling veranderd in "wegens beperkte materiieelinzet", in werkelijkheid gaat het echter om een tekort aan personeel.
Ik snap niet dat NS de informatievoorziening naar de reiziger maar niet op orde kan krijgen, zoals het nu gaat is het vaak een belediging van de klant.
In Limburg rijden al vijf dagen lang een groot aantal treinen niet vanwege "rijp op de bovenleiding". Nou gebeurt rijp alleen zo en af toe in de vroege ochtend maar natuurlijk niet vijf dagen aan een stuk 24 per uur dag. Vanmiddag werd de tekst plotseling veranderd in "wegens beperkte materiieelinzet", in werkelijkheid gaat het echter om een tekort aan personeel.
Ik snap niet dat NS de informatievoorziening naar de reiziger maar niet op orde kan krijgen, zoals het nu gaat is het vaak een belediging van de klant.
Arriva rijdt daar, de informatievoorziening ligt in dit geval niet bij NS.
Op Somda gaf iemand aan dat de multicourante Flirts vorige week massaal zijn gesneuveld bij rijp op de bovenleiding en daardoor nu niet inzetbaar zijn. Als dat inderdaad zo is, is de rijp op de bovenleiding wel de oorspronkelijke reden wat vervolgens heeft geleid tot het beperkte materieelinzet. Men heeft dan alleen rijkelijk laat de reden aangepast.
Of dat inderdaad de werkelijke reden is heb ik me niet in verdiept en kan me eerlijk gezegd ook geen drol schelen.
En zoals Gorott aangeeft, Arriva rijdt daar, die zal aangeven waarom ze niet rijden, NS zal in de reisinformatie alleen maar 1 op 1 doorgeven wat zij van Arriva krijgen.
Het blijkt voor Arriva ook erg lastig om daar met de RE18 een fatsoenlijke treindienst op te zetten. Het is al maanden (volgens mij zelfs jaren) gedoe met “beperkingen materieel” of “tekort aan personeel”.
Volgens Arriva zelf zijn het nu de “Weersomstandigheden” in combinatie met “Defect materieel” waardoor er niet gereden kan worden. Tja…
Ik zag vandaag dit op Treinposities op de vertrekstaat van Leiden:
Nu zijn Amsterdammers wel een ander slag volk dan Leidenaren, maar om dat dan maar buitenland te noemen…...
Vandaag ook een bijzondere. Door een dienstregelingswijziging "rijdt" er een extra Arriva Nachttrein, om 12 uur smiddags, gepland met VIRM. De trein reed alleen niet door een dienstregelingswijziging (goh).
Tijdje terug zag ik deze nog:
De trein reed niet verder dan Tilburg vanwege een defecte trein en reed om via Roosendaal (zonder dat in- of uitstappen was toegestaan) door... een defecte trein.
Oh en mocht het nog niet duidelijk zijn, de trein rijdt naar Tilburg door een defecte trein .
Vandaag ook een bijzondere. Door een dienstregelingswijziging "rijdt" er een extra Arriva Nachttrein, om 12 uur smiddags, gepland met VIRM. De trein reed alleen niet door een dienstregelingswijziging (goh).
Door een technisch onderzoek rijden er veel minder treinen tussen Vlissingen en Goes, nou ja... veel minder... van de 2 treinen die per uur rijden, valt er 1 uit.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.