Missie NS NPO 2 vrijdag 27 maart (2Doc)

• 18 maart 2020
  • 18 reacties
  • 648 Bekeken

Reputatie 1

Treinliefhebbers opgelet: Op vrijdag 27 maart 2020 komt op TV 2Doc: Missie NS NPO 2 om 22:20 uur (Zie afbeelding) 

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het zou beter zijn als Roger van Boxtel in de huidige situatie eens eindelijk een keer zijn neus zou laten zien en als NS-president reizigers en personeel per video zou informeren over de stand van zaken.

Het management van NS schittert op een stuitende manier door afwezigheid en komt niet verder dan "bel de klantenservice maar", kunnen ze het daar lekker uitzoeken. Over gebrek aan leiderschap gesproken.

Badge

Het zou beter zijn als Roger van Boxtel in de huidige situatie eens eindelijk een keer zijn neus zou laten zien en als NS-president reizigers en personeel per video zou informeren over de stand van zaken.

Het management van NS schittert op een stuitende manier door afwezigheid en komt niet verder dan "bel de klantenservice maar", kunnen ze het daar lekker uitzoeken. Over gebrek aan leiderschap gesproken.

@Tamzin

Hoe kom jij erbij dat hij ons niet heeft toegesproken ????

Ga nu geen dingen roepen waar jij totaal niets vanaf weet.

Ter info heeft hij het personeel dus wel toegesproken en is zelfs op een standplaats in het verblijf geweest om met het personeel te praten. Je wil niet weten hoeveel management berichten we de laatste dagen voorbij hebben zien komen, waarin ook de waardering wordt geuit dat we nog steeds ondanks veel zieken de dienstregeling nagenoeg geheel rijden.

Overigens hebben we ook nog een ander directielid die elke dag blogt over de situatie.

En in welk opzicht zou Dhr. van Boxtel Nederland dan moeten toespreken?? Alsof mensen na alle toespraken die er dagelijks zijn nog zitten te wachten op nog een toespraak.  De klantenservice kanalen draaien op volle toeren om vragen welke tig keer opnieuw worden gevraagd te beantwoorden.

In plaats van groot respect te hebben voor deze afdelingen schoffeer jij deze mensen nu, in mijn ogen ben je zojuist ver afgezakt.

Je reactie is in mijn ogen dan geheel ongepast Tamzin.

Reputatie 7
Badge

Ik snap 'm ook niet helemaal. Er wordt vanuit de top zeer hard gewerkt om de boel onder vrij uitdagende omstandigheden toch draaiende te houden, personeel wordt dagelijks op de hoogte gehouden van de situatie en ook de klantenservice wordt hierin meegenomen.

Beetje gif spuien is hier niet geheel vreemd, maar waar komt die aanval op de top vandaan?

Die vraag borrelt ook bij mij op idd. 

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen @Edwin 

Communicatie naar de reiziger die met al betaalde kaartjes en abonnementen zitten is een aanfluiting. Het zijn wel de reizigers die leiding en personeel betalen. Vergelijk een en ander even met bijv. de KLM, daar zie je de hoogste baas wel.

Badge

De klantenservice doet hun best om dit in goede banen te leiden en als vaste communityleden het de moderators niet zo lastig maken hier dan kunnen ze hun tijd besteden waar het het hardst nodig is, bij de klanten met vragen en niet bij community leden die zich even moeten bewijzen of extra moeilijk moeten gaan doen.

Ons management heeft echt wel andere dingen aan hun hoofd deze dagen, er speelt zo enorm veel op management niveau dat een hoop gedelegeerd wordt naar desbetreffende afdelingen die dat het beste kunnen oppakken.

Heel de wereld vecht tegen een virus waar nog geen medicijnen tegen zijn of vaccin tegen is en iedereen wordt hierdoor financieel benadeeld, ook alle bedrijven hebben het zwaar en dat is voor de NS hetzelfde.

Als ik kijk hoe coulant er om wordt gegaan met de actietickets, E-tickets en keuzedagen dan wordt dit heel netjes opgelost. En zoals altijd en overal is er altijd een groep die niet profiteert van coulance regelingen maar zou die groep ook bij de sportclub, breiclub, sportschool e.d. hun abonnements geld terug gaan halen ????

Sorry, maar er zijn toch echt dingen belangrijker op dit moment nml. de gezondheid van iedereen !!!

En als we dan even een andere kant belichten van alles, hoeveel bedrijven zijn er gesloten vanwege de veiligheid van hun personeel of dat er te weinig klanten zijn en dat het te duur is om open te blijven?  De NS rijdt nog steeds de treinen en ook volgende week al is het dan in een basis dienstregeling.  Ook bij de NS gaat het geld er nu met bakken tegelijk uit en zijn de inkomsten nihil, ook de NS zal moeten zien te overleven in deze crisis net als andere bedrijven. 

Frappant dat er met zo'n andere blik naar de NS wordt gekeken dan naar andere bedrijven.

En dit is mijn persoonlijke mening en niet als medewerker van de NS.

Reputatie 7
Badge +3

Dat je kritiek hebt op bepaalde dingen, die nu gedaan worden of juist niet gedaan worden,  kan. Maar wel heel jammer dat je daarvoor een topic gebruikt wat nog een beetje positiviteit wil brengen in deze moeilijke tijd vind ik niet bepaald netjes.

Reputatie 7
Badge +3

Vanmorgen  is er een nieuwe NS Weekly opgenomen die nu online staat, met Roger van Boxtel.

Badge

Wat nu onderbelicht is gebleven door de andere discussie is natuurlijk hetgeen TS wilde aangeven:

Treinliefhebbers opgelet: Op vrijdag 27 maart 2020 komt op TV 2Doc: Missie NS NPO 2 om 22:20 uur (Zie afbeelding) 

Ik heb er zelf niets van gezien alleen wat verschillende dingen over gehoord, maar ga ook zeker kijken omdat dit een inkijkje geeft in zowel het kantoor gedeelte en de werkvloer en wat er zich allemaal afspeelt.  Zelf hoop ik dat er ook goed naar voren komt hoe complex het eigenlijk is om alles goed te laten rijden en wat er dus allemaal bij komt kijken voordat er een trein kan vertrekken.

Hier nog wat extra info omtrent Missie NS: (even van internet geplukt)

Documentaire over ons welbekende nationale spoorbedrijf als allegorie van onze samenleving. Want iedere Nederlander kent de Nederlandse Spoorwegen. En we hebben er allemaal een mening over.

Te laat, te duur, te vol. Iedere Nederlander heeft wel een mening over de NS, en niet altijd positief. Het spoornet van het nationale spoorbedrijf is als een aderstelsel dat moet opereren in een lichaam vol economische, praktische en politieke afwegingen. De Centrale Controlekamer is het kloppend hart waarin alles samenkomt: van calamiteiten tot praktische zaken. Vanuit hier volgt deze mozaïekvertelling twee sterk contrasterende werelden. Enerzijds het formele hoofdkantoor, waar met hart en ziel wordt gewerkt aan een klantvriendelijker imago en waar voor iedere vergadering een film of een vlog wordt gemaakt als oppepper voor het personeel. Anderzijds de werkvloer, waar vaak een heel andere realiteit heerst dan het verhaal dat degenen die daar werken moeten uitdragen. De stiltes en gesprekken, ruzies, verbroedering en de humor in de coupé en op het station blijken een thermometer voor de sfeer in Nederland.

Reputatie 1

Bedankt @Jeroen juist u begrijpt mij wat ik voor wou gaan inbrengen. Ik hou over de verdere discussies via dit topic mee buiten:zipper_mouth: . Jammer dat het zo was gegaan. Experience is the best teacher…...:wink:

Reputatie 7
Badge +3

Vanmorgen  is er een nieuwe NS Weekly opgenomen die nu online staat, met Roger van Boxtel.

Ik zag het, dat bedoelde ik dus.

Reputatie 1

Vanwege het overlijden van zangeres en actrice Liesbeth List die op 78-jarige leeftijd is overleden, wordt de uitzending van Missie NS vrijdagavond vervangen door het programma 'Ramses, de speelfilm'.

Zangeres Liesbeth List verrijkte Nederland met een schat aan onvergetelijke liedjes. Zowel Solo als een samenspel met zielsverwant Ramses Shaffy. De uitzending welke in plaats van de Missie NS zal worden uitgezonden zal hierover gaan.

Er wordt door de programmamakers een nieuw moment uitgezocht om de documentaire over NS opnieuw uit te zenden. Zodra daar meer over bekend is dat dit gemeld worden. Wel is deze al te zien via internet op NPO Start.

Badge +3

Even zoeken op NPO Start werkt inderdaad prima.

Op 1:50 al het mooie geluid van een @Thyristor en andere vermogenselektronica en zo!

Voor de rest vind ik de eerdere minuten van dat filmpje (klassikaal dus test, wat zeg je dan?) aboninabel en mag die reiziger meteen zijn reisrecht tonen of ‘mijn trein uit’ wegens gedrag. Sorry, maar het gaat om MIJ heeft een HC weinig aan :disappointed_relieved: 

De uitleg kan je eventueel nog krijgen onderweg begeleid naar de deur (of toch bedenken dat je in een trein zit). Met het advies neem dus gerust een volgende trein als deze je niet bevalt of zo :sweat:

Ik zou een hele vrolijke foute HC zijn denk ik zomaar (want nogal snel klaar met discussies en zo).

Ja, het is de zoveelste keer (vertraging dus overstap weg) maar u komt er echt wel meneer (die in het filmpje/docu)!

Go @Loes 

Reputatie 6
Badge

Vanwege het overlijden van zangeres en actrice Liesbeth List die op 78-jarige leeftijd is overleden, wordt de uitzending van Missie NS vrijdagavond vervangen door het programma 'Ramses, de speelfilm'.

Zangeres Liesbeth List verrijkte Nederland met een schat aan onvergetelijke liedjes. Zowel Solo als een samenspel met zielsverwant Ramses Shaffy. De uitzending welke in plaats van de Missie NS zal worden uitgezonden zal hierover gaan.

Er wordt door de programmamakers een nieuw moment uitgezocht om de documentaire over NS opnieuw uit te zenden. Zodra daar meer over bekend is dat dit gemeld worden. Wel is deze al te zien via internet op NPO Start.

Bekende tekst voor mij. 😉 Morgen ga ik hem eens bekijken.

Badge +3

...

Reputatie 1

Geweldige docu! Laat ongepolijst verschillende facetten van het NS-bedrijf zien! Echt een aanrader! :sunglasses::thumbsup:

Nog wel een vraag, de foto die hier achter Dhr. van Boxtel hangt, iemand een idee wie die gemaakt heeft, en/of die ergens te krijgen is? Zou hem graag ook aan mijn muur zien!

Reputatie 7
Badge +3

Is van fotograaf én NS machinist Lenny Waasdorp

https://twitter.com/ErikSlingerlnd/status/1243933125173968899

https://twitter.com/LaLenny/status/956903424473403392

Reputatie 1

Top! Thanks! :sunglasses:

Reageer