Skip to main content

Gewaardeerde leden van onze NS Community,

In dit topic nemen we als moderators afscheid van onze community.

- Per 1 juni stopt NS met modereren en kunnen er geen nieuwe berichten geplaatst worden. Dit wordt ook vermeld op het platform. 
- Eind 2025 stopt het platform, tot die tijd blijft het nog beschikbaar om eerder geplaatste berichten te bekijken. 

Wie zegt dat ​@Sg_sg1 niet echt Elmo heet? 🤔😅

Afgelopen zaterdag een fietsritje van 20 km gemaakt op een OV-fiets!

Heb ooit een oBike gekocht voor 50 euro (voor gasten).. Dát is pas doortrappen 🤣

https://www.youtube.com/watch?v=dlit-byPWnw

20 km op een OV-fiets lukt prima, zonder heuvels.

En zonder windje tegen, nou is dat in Nederland nogal lastig 🤣.

WIndkracht 4 tot 5

Hi allemaal, 

Ik ben nooit zo briljant geweest in het verwoorden van mooie teksten zoals ​@Erryt NS, maar ik richt me toch nog graag tot jullie deze laatste dienst. 

Eind vorig jaar mocht ik mij aansluiten bij het team van moderatoren van de NS Community. En hoewel ik dus nog maar kort moderator ben, merkte ik in deze korte tijd dat dit forum een bijzondere plek is. Hier konden mensen terecht voor vragen waarop je het antwoord wellicht niet (direct) van de NS Klantenservice kon krijgen. Een plek waar verschillende expertises en perspectieven elkaar konden aanvullen. De NS Community is geen vluchtige chat waarbij de reiziger direct een antwoord verwacht. Het is een plek waar verdieping mogelijk was en waar we samen konden uitpluizen hoe iets precies zat. Iets waar zelden tijd en ruimte voor is binnen de reguliere klantenservice. Hier konden mensen kennis opdoen die je niet zomaar terugvindt in een handleiding of interne richtlijn. 

Daarnaast is er besloten om de klantenservice via X (voormalig Twitter) te stoppen. En hoewel het jammer is om afscheid te nemen van het hechte socialmediateam, is dit iets wat ik goed kan begrijpen, gezien het sentiment dat op het platform heerst. Gelukkig blijft voor nu de mogelijkheid bestaan om contact met de klantenservice op te nemen via Facebook en natuurlijk via de chat en telefonie. Wellicht treffen we elkaar daar nog een keer! 

Ik ben blij dat ik voor deze korte periode deel uit mocht maken van de NS Community. Ik wil iedereen bedanken die hier iets heeft bijgedragen – in welke vorm dan ook. En wie weet tot in De Drie Gezusters in Groningen. 😊

Lieve mensen,

Ik wil jullie allemaal dag zeggen. Ik ben hier elf jaar actief geweest. In de begintijd was ik aan het herstellen en kon niet zo veel, niet eens een paar bladzijden in een boek lezen, maar wat antwoorden geven als het me uitkwam, was nog wel mogelijk. Ik ben hier blijven hangen, dus ik heb het vast leuk gevonden.

Een aantal mensen zijn genoemd en terecht, maar ik wil daar toch ​@Tochjo zeker bij genoemd hebben. We trokken hier op en ik wil mijn grote waardering uitspreken voor zijn correcte en evenwichtige woorden. Zijn antwoorden waren er snel en perfect, en hij zat er echt maar heel zelden naast in al die elf jaar. Tijdens mijn boycot van Gainsight kwam ​@mrfreeze sterk op en heeft me in zeker zin toen vervangen. ​@Momo was een vrouw die erg slim nadacht ,en vaak met verrassende uitkomsten kwam. Zoals Monique zelf zei: we vulden elkaar perfect aan. ​@MoDe zocht net als ik de nuancering en het van meerdere kanten bekijken. Dank aan alle superusers en gevorderde Koplopers is zeker op zijn plaats.

Dank aan ​@Erryt NS voor zijn prachtige verhaal, waarbij ik weet dat jij het uit zijn tenen meende. Dank voor het goede contact. ​@Laura NS  sleepte Gainsight ter verantwoording, hulde, en was superaarding. ​@Sivan NS heeft het forum gered van alle onzinnigheid. Dank ook aan de andere moderatoren, en dan denk ik zeker aan diegenen die in Groningen bij waren. 

Met Rizana had ik zowaar een korte aanvaring en dat was de enige in al die elf jaar. Het heeft zich bepaald niet vastgezet, want we hebben wat afgechat. Persoonlijke dingen kwamen na een tijdje ook naar voren. Ontzettend leuk: het bleek dat we in dezelfde straat hadden gewoond, zij op nummer 13 en ik op 31. Daarvoor woonde ik op de Vleesmarkt en ik kon haar huis bijna zien, over het beroemde elfstedenbruggetje. 

Het ga jullie allen goed, bedankt voor het vele goeds dat we hier met ons allen voor elkaar hebben gekregen.

Ik wens jullie voor je verdere leven alles wat goed is en gelukkig maakt.

Thom.

Ik post namens ​@Sivan NS het volgende bericht:

Lieve vrienden van de NS Community.

Ik ben er al even uit, maar het betreurt me te horen dat het forum gaat stoppen. Een groot gemis voor jullie, maar ook voor NS en alle reizigers. Ik wil jullie bedanken voor je bijdrage, je kritische blik en de humor die we hier mochten zien. Ik hoop oprecht dat er via een andere weg nog een invulling kan komen.

Het gaat jullie goed!

Ook ik doe maar even mijn zegje hier. 

Begin september 2021 was er weer een mailtje rond aan het gaan dat het Mod Team wat mensen nodig had. Ik had er eerst niet eens aan gedacht om te reageren, maar wat woorden van oud mod Aurora en Erryt hadden me toch overgehaald om het te doen en vanaf de 16de van die maand zaten Aurora, Melissa en ik een training te volgen over de hoe en wat van het Forum. Bijna 4 jaar geleden! Ik spotte meteen wat namen die ik al keer op keer op Twitter gezien had en ik voelde me hier al zeer snel comfortabel. Wat is er wel niet gebeurd in die tijd… Heel veel in termen van NS, maar ook persoonlijk. Ik ga daar niet te diep op in, maar ik ben onder andere meermaals verhuisd, verloofd geraakt en nog veel, veel meer. Heel veel veranderingen dus, dat maakte het altijd zo fijn om heerlijk te gaan zitten voor een dienst met de Community. Mijn plek binnen NS zal altijd op Twitter en de Community zijn, maar helaas gaan ze er per morgen beide uit. Ik ga het hier zeker missen, echter is er dus nog een encore op 8 augustus! Ik zie jullie maar al te graag daar.

Bedankt voor alle leuke tijden, kansen om mijn kennis en te verbreden en verdere uitdagingen. Dit is waar ik nu uitstap van onze lange Community rit. 😉

Hier dan ook mijn “afscheidsbrief" 😥

Ik vind 't ontzettend jammer dat dit gaat stoppen. Ik ben hier een kleine tien jaar geleden gekomen uit frustratie, en blijven plakken uit interesse. In het begin was het nog echt een ‘forum', maar na de komst van InSided/Gainsight werd het een ‘community'. In het begin nog een plek ‘waar reizigers samen komen', maar dat werd gelukkig al snel verbeterd naar een plek ‘waar reizigers samenkomen'. Het is hier vaak gezellig, maar je kan ook overdrijven natuurlijk 😉

Voor mij voelde het ook echt als een community. Met eenmalige bezoekers, sporadische bezoekers, vaste bezoekers en uiteraard een aantal 'bewoners’ die 24/7 online lijken te zijn. Ik vind het leuk mensen te helpen, vragen te beantwoorden en dingen uit te zoeken, en kon hier dan ook goed uit de voeten. Ook vele interessante topics waarin dieper op zaken zoals voorwaarden werd ingegaan. Zelden ontspoorden topics, al ben ik zelf ook wel eens te fel geweest in m'n reacties (sorry ​@Erryt NS 😉)

Ik was ook erg trots toen ik twee jaar geleden gevraagd werd of ik super user wilde worden. Voelt toch als een soort beloning voor goed werk.

Ik heb helaas nooit andere communityleden in het echt mogen ontmoeten, maar sta zeker open voor een keer een hapje of drankje. Groningen is wel erg ver, maar wie weet.

Het ga jullie goed.

Het ga jullie goed allemaal!

Challassssssss

Het waren elf mooie jaren hier. Eerlijk gezegd heeft het me verbaasd dat NS met een forum begon, en ook dat het vervolgens nog elf jaar heeft geduurd voordat de stekker eruit getrokken werd. Na het vertrek van Sivan had ik dat al eerder verwacht. 

Afijn, het zal wel een hoop tijd opleveren. Al was ik hier al minder, enerzijds omdat nieuwere leden als mrfreeze me steeds vaker het gras voor de voeten wegmaaiden, anderzijds omdat ik inmiddels een zoontje van ruim anderhalf heb en dat ook een tijdvretertje is.

Bedankt allen voor de gezelligheid en wie weet tot ooit.

Ik ben geen moderator (dus dit is off-topic🤣) maar wil iedereen bedanken voor alles.

Ben hier wel ooit (nog net geen 10 jaar geleden) terecht gekomen via een uitnodiging van een moderator op Twitter, omdat antwoorden hier een stuk ‘houdbaarder’ zijn en je bovendien niet gebonden bent aan 280 tekens of opgesplitste lange reacties.

Voelde me (als moderator/admin elders) al snel thuis hier. Me eerst netjes gedragen, en later als ik een ‘luis in de pels van NS’ was werd dat vaak met wisselend sentiment gelezen, maar oplossingen ‘out the box’ meestal gewaardeerd door de ‘vraagstellers’.

Een paar keer op mijn vingers getikt, ook prima want als ik ongelijk heb geef ik dat graag toe (ook in het dagelijkse leven)!

Kritisch zijn (dat is iets anders dan klagen) vind ik belangrijk, en het verschil tussen voorwaarden/regeltjes en de praktijk ook.

De spreekwoordelijke soep die niet zo heet gegeten wordt, zoals een strijkplank die niet mee zou mogen omdat die langer dan 85 cm is. Who cares, als een wasmachine wel mag!? 😅

Voor de rest ben ik van de workarounds en loopholes, om dingen (volkomen legaal) te omzeilen. Als voorbeeld een uitcheck ‘vergeten’ en binnen 6 uur alsnog uitchecken, wat volkomen geldig is (en ook het standaard antwoord van NS op Twitter/X was).

Als ik dat bijvoorbeeld op 8 augustus bij de ‘afscheidsborrel’ in Groningen zou doen en vervolgens netjes even uitcheck voorafgaand aan de terugreis naar Eindhoven wordt het een overstap en is de terugreis gratis (want al meer dan 200 TE gereisd). Geen Weekend Vrij of welk abonnement dan ook voor nodig. Heenreis natuurlijk wel met 40% Dal Voordeel.

Je moet het maar weten (icing on the cake), en ik doe volgens ‘het systeem’ uiteindelijk niets verkeerd. Bij controle misschien een slimme HC die een nogal late uitcheck ziet, maar misschien ben ik wel met sprinters (toegankelijk) van Eindhoven naar Groningen gereisd, want dat duurt zomaar 5½ uur. Controle was er niet… 🤣

Wie weet tot ziens op de andere forums, of als @oldschoolrobert op X als het over energie of muziek gaat. Het was mij een genoegen, en de nodige leden hier ook ontmoet ooit (dagje Utrecht) ​@Thom ​@Aar ​@boze Belg (herrie, Herma) ​@Momo (die kende ik al sinds de vorige eeuw of zo), en Jurgen (anonymous) en vooral ​@Henk_NL (Simon says) voor de tech talk!

@Loes en ​@Slidestops en ​@Sander-VH voor de inside (boa) info, en dat je met een strijkplank of IKEA boekenkastje pakket gewoon mag instappen/reizen tegen alle voorwaarden en zo 🤣

@Bemined en ​@West voor de dienstregeling info, plus ​@rvdborgt en ​@Daniel voor internationaal. ​@Tochjo ​@mrfreeze (Helmond?) en vooral ​@wsm en ​@iMark altijd scherp!

Ik vergeet vast een paar namen (alle moderators door de jaren heen) maar you know who you are 😊

Achja ​@Robert B, die laatste paar uur off-topic maken toch ook niet meer zoveel uit. Dat was ook het prettige aan de sfeer hier: Soms mocht het off-topic gaan. Hoewel het soms wel erg alle kanten op ging (en daar ben ik zelf overigens ernstig medeplichtig aan 😉).

En als we hier dan toch (off-topic) afscheid aan het nemen zijn, dan bij deze:

Net iets meer dan 5 en een half jaar geleden ben ik hier terecht gekomen. Waarom? Volgens mij had het te maken met de destijds intrede van SNG, en de beruchte stoelen. Vervolgens blijven hangen uit interesse, en omdat ik het leuk vind anderen te helpen. Ik heb hier vooral heel veel geleerd over allerlei zaken rondom NS en met alle plezier die kennis ook weer gebruikt om anderen op weg te helpen. Bij lange na niet zo veel als andere leden hier (petje af!) maar ik heb er met veel plezier mijn steentje aan bijgedragen.

Daarvoor wil ik alle andere leden, maar vooral de superusers bedanken. In het bijzonder ​@Robert B, voor zijn soms ietwat off-topic maar vooral altijd scherpe, leerzame en prettig leesbare berichten.

Wie weet laat ik me nog wel even zien op 8 augustus, dan ben ik van de status ‘anonymous’ af. 🙃

Bedankt allemaal, en tot ziens waar dan ook!

Daarvoor wil ik alle andere leden, maar vooral de superusers bedanken. In het bijzonder ​@Robert B, voor zijn soms ietwat off-topic maar vooral altijd scherpe, leerzame en prettig leesbare berichten.

Dank Jurgen, maar ik heb nooit iets over stoelen gezegd 🤣
Er was een andere Jurgen (die werkte in het onderwijs, ik doe taxi contractvervoer).

Karma nu? Het regent en bliksemt en hagelt hier bij 26° (Eindhoven)… Nog een paar uurtjes en dan 😴

@mrfreeze drinkt bier en gaat voor Max, morgen. Ik ook  🤣

Toen dit forum begon, was direct mijn interesse gewekt. Juist het feit dat ik hier meer info kon geven over het HC zijn en idd waarom ik ergens voor zou kiezen. Ik ben er sinds de start bij geweest, net als ​@Edwin en ik vond het geweldig een aantal forumleden live te ontmoeten. 

Zelf was ik wel terughoudend in me bekendmaken, want je weet nooit wat men van je verwacht. Dan kan je beter onbekend blijven. 

Ook de gesprekken met moderatoren, forumleden en iedereen die hier iets uit heeft weten te halen, geeft mij een goed gevoel van missie geslaagd. 

Ik ga dit echt missen, druk in mijn nieuwe baan overigens, maar dank aan iedereen, dat ik.hier onderdeel van heb mogen uitmaken, heb mogen inspireren, helpen, inzicht geven etc. 

Succes allemaal en wie weet tot ooit. 

Van mij dan ook even een wat langer woord ten afscheid. Ik heb hier zo’n 10,5 jaar mogen vertoeven. Ik kwam hier enkele maanden nadat ik vanwege het verhuizen van het bedrijf waar ik werkte dagelijke forens was geworden tussen De Vink en Delft. Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer waarom ik hier kwam, ik had geen vraag of klacht, had ook geen frustratie zoals ​@mrfreeze, misschien was het puur nieuwsgierigheid, ik weet het niet meer. In het begin was ik ook helemaal niet zo actief, ik had ook niet de vele jaren ervaring met treinreizen die anderen wel hadden. Die ervaring kwam wel en ook kwamen er frustraties. Die frustraties hadden nog niet eens zo zeer te maken met de treinen, maar na de ingebruikname van het nieuwe station Delft vooral met de nieuwe ondergrondse fietsenstalling, die al heel snel chronisch vol was. Daar werden in die tijd door meerdere gebruikers aardig wat topics over vol geschreven.

Na verloop van tijd met meer ervaring en ook allerlei kennis opgedaan uit de diverse topics werd ik actiever en uiteindelijk zelfs superuser. Aan mijn forens zijn kwam echter een einde vanaf juli 2019 na een reorganisatie bij mijn werkgever. Aanvankelijk dacht ik dat ik daardoor minder actief zou zijn op deze community omdat ik zelf niet meer of slechts sporadisch met de trein reisde en daardoor niet meer de binding ermee had die ik daarvoor wel had. Maar niets was minder waar. Nu ik geen tijd meer hoefde te verspillen aan zoiets als werk werd ik alleen maar actiever hier.

Ik ga het zeker missen. De meeste vaste gasten hier heb ik nooit ontmoet, maar velen voelen als oude bekenden. Enkele forumleden heb ik wel mogen ontmoeten op een forumuitje in Utrecht. En met een kleiner gezelschap hebben we nog eens een BBQ gehad bij mij thuis op mijn dakterras. En het leuke is dat ik hier jaren geleden weer een echte oude bekende tegen kwam toen ​@Robert B hier kwam. Wij kenden elkaar sinds ongeveer 2000/2001 vanwege een gedeelde interesse in soulmuziek, we zijn zelfs een keer met nog iemand 2 weken met een camper door het zuiden van de USA getrokken en naar een muziekfestival gegaan. En afgelopen zomer heb ik samen met ​@Thom en ​@MoDe het moderatieteam mogen ontmoeten in Groningen, wat ook een leuke ervaring was. Op die manier zijn een aantal leden hier meer dan alleen een usernaam op het scherm geworden.

Een hapje of drankje ergens zou ik ook wel voor open staan, maar net als voor mrfreeze is Groningen voor mij ver weg.  

Wie weet meld ik me ook eens aan bij Edwin’s https://reizigersvoor-elkaar.freeforums.net/  en kunnen we daar nog meer onzin uitkramen verder kletsen.

Groeten, Monique

Ik ben zelf sinds dit jaar lid van community, maar ik ga het wel missen hopelijk gaat goed.

Ik kan helaas niet naar Groningen dat is te ver voor mij 

Vanuit het buitenland nog een paar laatste berichten.

Iedereen heel erg bedankt voor de interessante tijd in deze community. Ik wens iedereen het beste en vooral veel goede reizen met NS. Helaas kunnen we onze ervaringen via deze weg niet meer delen. 

Mogelijk zien we elkaar terug in een ander forum.

Het was mij een woest genoegen, beste moderators, super users, gewoon-normaal-betalende-klanten en enthousiaste medewerkers van NS in hun eigen vrije tijd ! Grazie, merci, Danke.

Het waren een mooie net-iets-meer-dan-10-jaren en ik heb veel van jullie geleerd. Persoonlijk reis ik nog net iets vaker met de SNCB dan met de NS, maar goed - dat zijn ook treinen.

Het ga jullie allemaal goed en hopelijk tot ziens op andere treinenfora.

Wie doet het licht uit? 

Reageer