beantwoord

Moet je nog een MBO machinistopleiding doen, als je nu VWO doet?

• 25 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 406 Bekeken

Op het ogenblik doe ik VWO, maar ik zie machinist worden als een optie
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 oktober 2015, 15:05

In ieder geval NS kent een interne opleiding tot machinist. Op werkenbijns.nl vind je meer informatie hierover. Voor informatie over het werken als machinist bij andere spoorvervoerders raad ik je aan contact op te nemen met die vervoerders.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
In ieder geval NS kent een interne opleiding tot machinist. Op werkenbijns.nl vind je meer informatie hierover. Voor informatie over het werken als machinist bij andere spoorvervoerders raad ik je aan contact op te nemen met die vervoerders.
Het lijkt me nutteloos na VWO nog een MBO-opleiding te gaan doen.. ik neem aan dat je de basis van Nederlands, rekenen, Duits, .. nog eens opnieuw krijgt voorgeschoteld op een MBO. Verder heb ik ook gelezen dat de ervaringen van lln over ROC-scholen ronduit slecht zijn.. ik wil je niet afschrikken, maar als je havo,vwo,..-onderwijs gewoon bent zou ik meteen direct solliciteren bij NS of een andere vervoerder.
Er zijn vrijstellingen te verkrijgen. En de kwaliteit van deze opleidingen is gewoon goed.
Op het ogenblik doe ik VWO, maar ik zie machinist worden als een optie

en, ben je al begonnen aan de machinistenopleiding (MBO)?
Reputatie 6
Alle machinistenopleidingen zijn toch interne opleidingen bij de vervoerder ?

Enfin, het is niet omdat je VWO hebt gedaan, dat je dan ineens je beroepsopleiding niet meer nodig hebt.
Reputatie 7
Nee, bij het ROC en STC kun je een machinistenopleiding doen (MBO)

De rest is idd bij een vervoerder
Jup, en de externe opleidingen zijn officieel allemaal op MBO niveau. Toch spreek ik de nodige stagelopers van het ROC, en daar zitten er best wat tussen die bijvoorbeeld een HAVO-achtergrond hebben. Zo vreemd is het dus niet.

Reageer