Als het zover zou komen zou ik serieus overwegen om mijn ervaring in te zetten om het imago van de OV-ICT te verbeteren maar... alle banen zijn exclusief tot kantoor op Utrecht.
Zou ik NS over kunnen laten nadenken meer zo veel mogelijk volledig remote work beschikbaar te stellen?
Proberen kan altijd maar het is een beetje tegen de tendens in. Steeds meer werkgevers willen mensen juist vaker op kantoor hebben omdat er toenemende twijfels zijn over "productiviteit en discipline van thuiswerkers" (om het maar eufemistisch te zeggen).
Omdat NS personeel gebruik maakt van de eigen trein om op het werk te komen is er voor NS ook geen kostenvoordeel bij thuiswerken.
Omdat NS personeel gebruik maakt van de eigen trein om op het werk te komen is er voor NS ook geen kostenvoordeel bij thuiswerken.
Die is er ook niet als je op kantoor werkt, want als je bij NS werkt reis je gratis met de trein.
Het probleem voor mij is niet per se op kantoor zijn, maar de reistijd. Vanuit Eygelshoven is een retour (heen-terug) Utrecht alleen al 5u. Dat maakt het voor mij helaas onmogelijk op dit moment.
Maar ik denk door het aantal vacatures dat dit voor meerdere een probleem is, dus ik geef bij deze de suggestie.
Ik vind de eindejaarsuitkering van 3% een beetje tegenvallen. In de meeste cao's is het een volledige maand (8,33%).
Het probleem voor mij is niet per se op kantoor zijn, maar de reistijd. Vanuit Eygelshoven is een retour (heen-terug) Utrecht alleen al 5u. Dat maakt het voor mij helaas onmogelijk op dit moment.
Maar ik denk door het aantal vacatures dat dit voor meerdere een probleem is, dus ik geef bij deze de suggestie.
Wellicht dat je zou kunnen regelen dat je gedeeltelijke thuis werkt en gedeeltelijk op kantoor. Dan bljjf je alleen wel dagen hebben waarop je lang moet reizen…
Je moet het er maar net voor over hebben ♂️, ik reis ook 5-6 uur per dag en het gaat me prima af zo lang ik dagen heb waar ik thuis kan werken.
Proberen kan altijd. Nooit geschoten is altijd mis geschoten.
Eygelshoven? Dan kun je wellicht beter eerst eens wat dichter bij huis zoeken. Misschien is Heerlen of Aachen wat handiger.
Wellicht dat je zou kunnen regelen dat je gedeeltelijke thuis werkt en gedeeltelijk op kantoor. Dan bljjf je alleen wel dagen hebben waarop je lang moet reizen…
Je moet het er maar net voor over hebben ♂️, ik reis ook 5-6 uur per dag en het gaat me prima af zo lang ik dagen heb waar ik thuis kan werken.
Licht ook aan de fase van je leven waar je in zit. Als student reis je gemakkelijker 5-6 uur op een dag dan als iemand van 35-50 met bijvoorbeeld ook kinderen.
Licht ook aan de fase van je leven waar je in zit. Als student reis je gemakkelijker 5-6 uur op een dag dan als iemand van 35-50 met bijvoorbeeld ook kinderen.
Ik heb nog geen medestudent gevonden die een bijzondere verre eind moet reizen. Je verwacht volgens mij iets te veel van de gemiddelde student .
Ik heb vrijwel geen vrije tijd op dagen dat ik reis en dat is iets waar veel studenten (en werknemers) niet op zitten te wachten.
Daarentegen leer je dan weer wel de tijd die je hebt goed te benutten .
Bij NS IT afdelingen werken nog steeds veel teams 4 van de 5 dagen thuis. Meestal is er maar één 'kantoordag' per week. Ik zou zeggen: solliciteer en ga vooral het gesprek aan bij die specifieke functie die u aanspreekt. Als u het niet probeert komt u er ook niet achter.
Overigens: NS heeft ook werkplekken in Eindhoven, Heerlen en Maastricht mocht thuis werken minder fijn zijn maar de reistijd wel een probleem. U zit dan niet bij mede IT-ers, maar wel op een kantoor.
Bij NS IT afdelingen werken nog steeds veel teams 4 van de 5 dagen thuis. Meestal is er maar één 'kantoordag' per week.
Lijkt me toch wat achterhaald inmiddels.
Bij NS IT afdelingen werken nog steeds veel teams 4 van de 5 dagen thuis. Meestal is er maar één 'kantoordag' per week.
Wat maakt het nou weer uit dat er thuis gewerkt wordt? Thuiswerken heeft ook nogsteeds enorm veel voordelen. Bedrijven kiezen er zelf voor om het er in te laten of niet, en blijkbaar is er bij NS nog wel genoeg productiviteit wanneer er thuis gewerkt wordt.
Wat maakt het nou weer uit dat er thuis gewerkt wordt? Thuiswerken heeft ook nogsteeds enorm veel voordelen. Bedrijven kiezen er zelf voor om het er in te laten of niet, en blijkbaar is er bij NS nog wel genoeg productiviteit wanneer er thuis gewerkt wordt.
Gebrek aan discipline is bij thuiswerkers in loondienst vaak een probleem. Als jij student of zzp'er bent dan werk je thuis voor je eigen "portemonnee" maar als je in loondienst bent ligt dat anders.
Daarnaast maakt het een verschil of je vooral individueel werk doet of in teams c.q. projecten werkt.
Over de productiviteit bij NS doe ik sowieso liever het zwijgen.
Fijn dat dingen u lijken. Wat telt zijn de feiten, en dat is hoe ik schreef. De vraagsteller wil weten of er bij IT afdelingen van NS remote gewerkt wordt, omdat hij/zij overweegt te solliciteren ondanks lange reistijd. Ja, er wordt nog veel thuisgewerkt. Wat u lijkt is niet erg relevant als bijdrage.