beantwoord

Mogelijke stage techniek.

• 11 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 185 Bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Ik kreeg als opdracht van mijn school om een stage te zoeken van 2 weken lang (de 2 weken voor de kerstvakantie precies).
De stage moet te maken hebben met de techniek. en als ik denk aan een technisch beroep binnen NS denk, denk ik aan NedTrain.

Is er een mogelijkheid om mijn stage te lopen bij NedTrain?
Deze stage helpt mee aan mijn examen dus ik hoop dat er iets mogelijk is.

Hier nog handige informatie: mijn school is' Vakcollege Amersfoort (Het Element)' en ik zit in klas 3.
Volgend schooljaar ga ik al naar het MBO.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,
Lucas Vesrteegh
icon

Beste antwoord door LauraR NS 11 oktober 2016, 16:08

Hoi Lucas, leuk dat je stage bij ons/NedTrain wil gaan lopen. NedTrain werkt samen met de website Werken bij NS en als ik kijk op onder het kopje 'Stagiair(e)s' zie ik het volgende staan:

Wie komt er in aanmerking voor een stageplaats bij NS?
Je hebt opleidingsniveau HBO of WO (bijvoorbeeld in de richting Techniek, ICT, Finance, Communicatie of Marketing) en je zit in je derde of vierde jaar. We hebben voor zowel bachelor- als masterstudenten diverse meewerk- en afstudeerstages. Om in aanmerking te komen voor een stageplaats is het belangrijk dat je staat ingeschreven bij een opleidingsinstituut. Werkervaring is niet vereist. Wel kijken we naar nevenactiviteiten, zoals bestuurservaring, buitenlandervaring, lidmaatschap van een studie- en/of studentenvereniging, vrijwilligerswerk of een relevante bijbaan.

Ik vermoed dus dat het lastig gaat worden maar je kunt altijd even contact opnemen met de afdeling die hierover gaat.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Lucas, leuk dat je stage bij ons/NedTrain wil gaan lopen. NedTrain werkt samen met de website Werken bij NS en als ik kijk op onder het kopje 'Stagiair(e)s' zie ik het volgende staan:

Je hebt opleidingsniveau HBO of WO (bijvoorbeeld in de richting Techniek, ICT, Finance, Communicatie of Marketing) en je zit in je derde of vierde jaar. We hebben voor zowel bachelor- als masterstudenten diverse meewerk- en afstudeerstages. Om in aanmerking te komen voor een stageplaats is het belangrijk dat je staat ingeschreven bij een opleidingsinstituut. Werkervaring is niet vereist. Wel kijken we naar nevenactiviteiten, zoals bestuurservaring, buitenlandervaring, lidmaatschap van een studie- en/of studentenvereniging, vrijwilligerswerk of een relevante bijbaan.

Ik vermoed dus dat het lastig gaat worden maar je kunt altijd even contact opnemen met de afdeling die hierover gaat.

Bedankt, ik heb 'Werken bij NS' mijn vraag gestuurd!

Reageer