Motivatie sollicitatie

• 3 april 2017
  • 6 reacties
  • 5057 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hallo, Ik heb twee keer gesoliciteerd als treinmachinist maar vonden ze mij motivatie niet genoeg op de uitnodigen voor gespreek. Kan aub iemand daar mij helpen zo dat ik kan weer ga solliciteren? Zou best zijn als een machinist mij bericht sturen wat is best zegen tijdense telefonische gesprek. Alvast bedankt!!

6 reacties

Reputatie 7
Het klinkt heel stom - maar het is natuurlijk jouw eigen motivatie. Die kan niemand voor je verzinnen. We kunnen je hier best in helpen om het te formuleren, maar de inhoud moet natuurlijk wel van jou zelf komen.

Dus aan jouw de vraag, waarom wil je graag machinist worden?

(wat heb je hiervoor als antwoord gegeven bijvoorbeeld)

Dan denken we even mee 😉
Zo iets heb ik vandaag tegen haar gezegd. Dat ik leuk vinden, veel vrijheid, verantwoordelijkheid, dat ik kan mensen veilig naar hun bestemming brengen. Ook was vraag wat zijn werkzaakheden van een trein machinist? Ik hoor dat u kan mij helpen. Alvast bedankt!!
Reputatie 7
Je kunt als tegenvraag verwachten; Wat lijkt je leuk dan? Hoeveel vrijheid denk je te hebben? Waarom lijkt het je leuk verantwoordelijk te zijn?

Wat algemene vragen; Waarom moeten we jou aannemen? Wat voeg jij toe aan het bedrijf? Wat zijn jouw kwaliteiten? Wat zijn jouw mindere punten? Waar moeten wij rekening mee houden? Waarom wil je machinist worden en geen conducteur? Wil je doorgroeien? Heb je enige ervaring, wat weet je van treinen en dergelijke?

Als je jezelf op zulke vragen voorbereid, dan moet je toch echt al wel een eind komen. Blijf eerlijk en vertel niet wat je denkt dat ze willen horen, daar prikken ze toch doorheen.
Probeer jezelf eens te overtuigen, waarom ze uit al die kandidaten precies jou aan zouden nemen.

Werkzaamheden machinist; uiteraard de trein besturen, verder; contact conducteur, veilig werken, concentratie en seinen waarnemen, bij calamiteiten contact opnemen met de juiste partij.
Je kunt met google ook nog wel wat inspiratie opdoen 🙂
Goede tips @Slidestops!
Bij mij was echt puur waarom treinmachinist dit wou ze alleen weten twee en twee keer was niet voldoende. Ik wil u erg veel bedankten voor goede tips en helpen. Dank u wel!!!
Hoe ziet je dag er over 10 jaar uit?

Reageer