Nieuw: de leescoupé!

Toon eerste bericht

46 reacties

Dat kan kloppen Dennis. Deze leus is al langere tijd op een aantal treinen te zien. Dit heeft met meer te maken dan de leescoupé zelf, kijk eens op Tijd voor jezelf, tijd voor lezen.
Reputatie 4
Helaas een beetje tegenstrijdig, de tekst LEZEN DOE JE BOVEN, terwijl je onder beter kan gaan lezen in de coach-opstelling. En boven tegen over elkaar gaat kletsen. Ik hoop dat dit idd omgedraaid gaat worden dat rust beneden wordt, en gezellig/praten boven. Het omdraaien van stoelen heeft geen nut omdat je dan beneden geen ruimte heb voor je benen door het PVR-design, en boven in coach-opstelling zou je geen ruimte voor koffers hebben. Maar goed, ik denk dat dit een edele hoop is bij de modernisering van VIRM.
Het treinstel is trouwens nr. 8707
Reputatie 6
Badge +2
Zie

https://www.facebook.com/Railmagazinenl/photos/a.279598235479786.53029.268960009876942/847928008646803/?type=3&theater

en

https://www.youtube.com/watch?v=0iNsCO8NIgc.

De leus is hier ''Lekker lezen doe je boven in de trein''.
Reputatie 7
Badge +4
Lezen doe je in de bovenkamer.
Reputatie 3
Dennis, mooie aanvulling!

Niet iedereen leest dit in de stiltecoupe, Thijs. Het is een extra motivatie en ervaring die we reizigers willen geven. Je hoeft het boek uiteraard niet te lezen of te ruilen. Mocht je merken dat de stiltecoupe nu ineens drukker is dan normaal, hoor ik dat graag. Ik verwacht echter geen enorme drukte hoor, volgens mij blijft het vrij kleinschalig 🙂.

Dan is het wel een goede idee. Sivan. Ik snapte het doel al niet
www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/06/nieuw-de-leescoupe-en-nu-je-mond-houden?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Wat ik niet begrijp is hoe je een boek uit moet lezen.:D

En je gaat toch niet elke dag opnieuw een half boek lezen ??
@Macca728

Het antwoord op vraag één is gewoon doen ;)

Nee, je mag ook een ander boek achterlaten....
Nee dat begrijp ik, maar bij een gemiddelde treinreis lees je niet veel bladzijden en de volgende dag zie je dat boek waar je in bezig was niet meer en moet je weer in een ander boek beginnen.

Maar je mag het dus meenemen in ruil voor een ander boek. Waardoor je later weer gewoon in je eigen boek leest :?
Reputatie 7
Badge +4
Ik lees met de iPad en die laat je niet achter. Veel lezers zullen hun eigen boek meenemen en niet laten liggen. Dat hoeft ook niet, het uitwisselen is een optioneel extraatje.

Het experiment moet je altijd een kans geven. Ga van het positieve uit, het is leespubliek, het zou ook kunnen lukken.
Reputatie 6
Badge +2
Voor de duidelijkheid: de ‘vloerkleden, leeslampen en boekenplanken’ zijn afbeeldingen.

Het betreft de bovenverdiepingen van twee bakken van de VIRM 8707, beide half 1e, half 2e klas.

Toen ik er was waren er geen boeken.

Mensen hebben wel overtollige boeken, maar gaan die niet van huis meenemen voor de kleine kans dat ze deze trein treffen.
Lijkt me een vrij kansloos experiment dan inderdaad. Wellicht had men beter kunnen kiezen om de stiltecoupe te promoten of misschien is dat het idee hierachter.
Reputatie 6
Badge +2
Verder vind ik de afbeeldingen op de ramen het uitzicht een beetje belemmeren.
Stiltecoupé promoten en het lezen van een boek kan ik wel waarderen macca728 ;)

ik zie het helemaal voor me.. :8 Thriller:? Roman:? Fictie.... 🙂
Het is ook niet de bedoeling dat je naar buiten staart, maar dat je leest.
Reputatie 6
Badge +2

Bij het overdenken van een gelezen passage kan je best meteen even van het landschap genieten.

Bij het overdenken van een gelezen passage kan je best meteen even van het landschap genieten.

Dat is in deze trein onmogelijk. Hier Agatha Christie. Coulance kennen we niet.
Reputatie 4
Hartstikke leuk initiatief.
Reputatie 4
Voor de duidelijkheid, deze VIRM is alweer ontmanteld van zijn stickers. Het gerucht gaat dat de folie niet brandbestendig of -vertragend is geweest, wat het wel hoort te zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Ontmanteld van de stickers betekent niet dat het experiment niet meer loopt. Een paar nieuwe stickers zal wel weer wat voeten in de aarde hebben.
Reputatie 1
Treinstel 9592 heeft nu een leescoupé 😃 gezelligheid troef!

Reageer