beantwoord

NS als goederentrein

• 11 februari 2021
  • 8 reacties
  • 167 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Het vriest dat het kraakt en mijn schaatsen liggen nog op zolder bij mijn ouders in Nijmegen. Zelf woon ik in Utrecht. Dus nu moet ik op en neer naar Nijmegen om ze op te halen. Dit soort ritjes puur om even iets op te halen komen vaker voor en niet alleen bij mij denk ik.

Dus hier is het idee, in de trein een aantal kluisjes of lockers plaatsen met een zelfverzonnen pincode. Mijn ouders stoppen de schaatsen in Nijmegen in het kluisje en sturen mij de pincode en ik haal ze er in Utrecht weer uit. 

Is dit een goed idee?

icon

Beste antwoord door Jeroen 11 februari 2021, 10:03

Voor dat soort dingen hebben we de Post, DHL, DPD, UPS, etc.

Bekijk origineel

8 reacties

Badge

Voor dat soort dingen hebben we de Post, DHL, DPD, UPS, etc.

Dat snap ik natuurlijk maar daar gaat een dag overheen en is vaak veel omslachtiger. Nu zou ik het pakketje binnen een uur kunnen hebben. 

Badge

Alleen zitten er grote risico's aan als wij alleen spullen vervoeren in de trein zonder reizigers. Als we nu een tas/koffer of iets aantreffen zonder eigenaar dan moeten we volgens protocol handelen omdat je nooit weet wat er in zit.

Als we kluisjes in de trein maken dan lok je misschien wel een aanslag op een trein uit omdat je het zo makkelijk maakt, want hetgeen in de kluisjes gaat wordt dan niet vooraf gescand.

Ook staan treinen maar heel kort op een station stil en dan is er echt geen tijd om even iets in een kluisje te doen, code in te toetsen en weer buiten te staan.

Alleen zitten er grote risico's aan als wij alleen spullen vervoeren in de trein zonder reizigers. Als we nu een tas/koffer of iets aantreffen zonder eigenaar dan moeten we volgens protocol handelen omdat je nooit weet wat er in zit.

Als we kluisjes in de trein maken dan lok je misschien wel een aanslag op een trein uit omdat je het zo makkelijk maakt, want hetgeen in de kluisjes gaat wordt dan niet vooraf gescand.

Ook staan treinen maar heel kort op een station stil en dan is er echt geen tijd om even iets in een kluisje te doen, code in te toetsen en weer buiten te staan.

Zo had ik het nog niet bekeken maar goed punt inderdaad! Duidelijk :).

Reputatie 7
Badge +3

Op het eerste, tweede en derde gezicht zie ik alleen maar problemen. Er is natuurlijk het probleem dat je door poortjes moet op het station. Niet iedereen heeft een OV-chipkaart. 

Verder zijn de stationnementstijden vaak aan de krappe kant. Zeker op drukke momenten wil je geen andere mensen bij de trein hebben dan in- en uitstappers.  Ik zie ook helemaal niets in het idee dat je als ophaler een trein in moet om een kluisje te openen. Je hebt maar kort tijd en als het niet meteen werkt rijdt de trein weg voordat je met je pakket de trein hebt kunnen verlaten.

Het lijkt me eerder iets voor het platteland dan iets voor in steden. Een pakketje meegeven met de buurtbus zou misschien nog wel kunnen. Een beetje vergelijkbaar met de Zwitserse postbus.

Reputatie 7
Badge +3

Er is bovendien ook nog een kans dat door een verstoring of defect die trein Utrecht niet haalt maar ergens halverwege strand en weer terug gaat naar Nijmegen of een ander station of zelfs wordt afgerangeerd naar een opstelterrein. 

Reputatie 7
Badge +3

Goed dat je nagedacht hebt over reizen om iets op te halen. Er is momenteel een levendige handel in winterspullen. Oproepje in Utrecht plaatsen of je van iemand schaatsen mag lenen?

Reputatie 7
Badge +3

Helaas zijn er geen Ritzen-koeriers meer :wink:

Reageer