beantwoord

Ns api opvragen date

• 14 juni 2019
  • 5 reacties
  • 389 Bekeken

Wij moeten voor een project open data verzamelen die betrekking hebben tot vertrektijden en vertragingen.
We gebruiken op dit moment de api, van het api portaal van de ns.
Er wordt aangegeven dat je verschillende attributen kan meegeven. Zo kan je het station en de gevraagde tijd trug krijgen.

Zoals het op internet staat geven wij een station mee(in dit geval Nieuw-Vennep(NVP)) en krijgen we ook de gewenste data trug van het station Nieuw-Vennep.
Overigens als wij het attribuut 'dateTime' meegeven voor een gekozen tijd en vullen dit in het formaat '2019-06-12T15:00:00+0200' in, dan krijgen we alsnog alleen data van deze dag, dus vandaag.

De vraag is dan ook, doen we wat fout? Wat moeten we doen? Ligt dit aan de NS?
Iemand..
icon

Beste antwoord door bryan 14 juni 2019, 13:01

Heb je het contactformulier al geprobeerd? https://apiportal.ns.nl/contactform

@Erryt NS de app ontwikkelaars zijn niet (perse) de ontwikkelaars van de api.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Dgiovannie en welkom bij de NS Community,

Ik heb helaas geen idee hoe ik je hiermee kan helpen. Ik hoop dat iemand anders je van deze informatie kan voorzien. Het is ook mogelijk om via de app contact op te nemen met onze ontwikkelaars. Wellicht krijg je daar het gewenste antwoord.
Reputatie 5
Badge
Heb je het contactformulier al geprobeerd? https://apiportal.ns.nl/contactform

@Erryt NS de app ontwikkelaars zijn niet (perse) de ontwikkelaars van de api.
Ik was iets te gehaast met mijn antwoord. Dat laatste klopt helemaal.
Nabrander...

Als je in bulk data moet verzamelen zou ik overwegen aan te sluiten op de (push)feeds van NDOVloket.nl.

Mocht je snel, veel historische data nodig hebben, stuur me even een DM via het forum.

Wij lopen voor een data analyse project tegen precies hetzelfde probleem aan: ongeachte welke datum wordt ingevuld krijgen we alleen de actuele vertragingsdata terug. 

Is er in de tussentijd misschien al een oplossing gevonden?

Reageer