NS app op Apple Watch werkt niet | NS Community
beantwoord

NS app op Apple Watch werkt niet

  • 3 October 2020
  • 8 reacties
  • 1148 Bekeken

Hoi! 
 

Ik heb sinds kort een Apple Watch met daarop ook de NS app, die bij mij helaas niet werkt. Ik heb ook de eerdere topics hierover gelezen, maar daarmee kom ik er ook nog niet uit. Ik heb op de NS app op mijn iPhone drie trajecten ingesteld staan, maar de app op mijn Watch blijft aangeven “Geen trajecten Voeg trajecten toe in de app”. 

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Thom 5 October 2020, 09:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik kreeg zonet een melding voor een traject dat ik als proef had ingedeeld. Na even kijken stond die bij ‘Berichten’. Het werkt een beetje zo te zien. Als ik de NS-app op de Watch open krijg ik weer de melding dat er geen reis is ingevoerd. De melding staat echter wel in ‘Berichten’. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het werkend. Het functioneert echter niet op basis van de human guidelines van Apple.

Kies in de Reisplanner een reis en er worden u een aantal mogelijkheden geboden. Kies die u uitkomt. Er verschijnt een reis met overstap. Kies bovenaan voor ‘Opslaan’.

 

U krijgt een scherm met ‘Voor vertrek etc.’ en u kunt een aantal minuten dat u een melding wilt voorafgaand aan uw vertrektijd instellen. Kies een dag. Kies voor ‘Opslaan in dit witte venster. Dit is een scherm voor een andere reis dan hieronder is uitgewerkt, het gaat om het principe en is snel aan te passen.

 

Dit venstertje is goed gemaakt en biedt meer mogelijkheden.

Kies in het volgende venster bovenaan voor Opgeslagen reizen() 

U krijgt een bericht voordat uw reis begint en elke keer als u moet overstappen een melding. 

 

Het domme is wel dat er niets te zien is op uw Watch als u de app van NS opstart. Hij geeft aan dat er geen opgeslagen reizen zijn. Ook als u de NS-complicatie in een Watchface zet komt er geen melding. De berichten als de reis begint en verder gaat komen echter wel als Berichten op uw Watch.

 

Probeer het uit met het instellen van een reis die bijvoorbeeld over tien minuten begint. U hoeft die reis niet daadwerkelijk te maken maar u krijgt alles wel via Berichten binnen. Rode stip boven aan als u ze wilt oproepen nadat ze verschenen zijn. Ik geef hiet een voorbeeld van een reis in de avonduren van Gouda naar Lochem. De AppleWatch screendump van het opstappen in Amersfoort ontbreekt. Foutje van Thom bij het maken ervan. . Dit is het type melding dat u op de Watch krijgt. U krijgt de normale notificatie van de Watch, die even trilt en een belletje geeft. Dit is overigens in te stellen op de Watch zelf.

 

Ik vind het bijzonder vreemd dat op de Watch niet te zien is wat wel in de app van de iPhone staat. Dat werkt normaal altijd

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het geprobeerd met WatchOS 7 op een AppleWatch 6 en het lukt mij ook niet. Ik weet het niet meer zeker maar ik mis ook een START-knop.

 

Ik krijg: ‘Navigatie niet gestart, Start een opgeslagen reis of plan een reis in de app’. Dat laatste heb ik gedaan, maar er gebeurt niks. Het starten kan ik niet vinden. De Watch zegt ook: Geen trajecten. Bij de gekozen reis heb ik op ‘Opslaan’ gedrukt en de notificaties zijn ingesteld.

Het heeft eerder absoluut gewerkt.

 

Edit: zie onder hoe het wel werkt, maar niet zoals het hoort.

Nog een edit: het werkt nu goed.

Wat fijn om te lezen dat alles inmiddels werkt! Mochten er toch nog problemen optreden, laat het vooral weten! En over Corona, Thom, ik wilde dat ik die krachten had om het te laten verdwijnen. Maar helaas vrees ik dat we er beide nog een tijdje mee zullen moeten leven!

Hoi DemivanGool en welkom op de NS Community! 

Allereerst bedankt Thom voor de aanvulling. Ik ga deze feedback voor jullie doorzetten. Helaas weet ik namelijk ook niet waar dit vandaan komt. Graag geef ik je dan ook terugkoppeling op wat ik voor je heb ontdekt! Zodra ik iets weet, kom ik graag bij jullie terug. Ik durf alleen niet te zeggen of ik het voor je kan achterhalen. 

Reputatie 7
Badge +4

De ICT-jongens hebben het druk. Ik kan zo niet ontdekken waar het met de update naar WatchOS 7 aan zou kunnen liggen, maar het lijkt er een beetje op dat dit niet goed gaat.

Reputatie 7
Badge +4

 

 

 

Er komen toch weer meldingen binnen en zowaar, de NS-app op de Watch geeft de opgeslagen reizen ook weer. Start reis wordt ook weer gepakt.

Ik heb de indruk dat bij de update naar WatchOS 7 wat zaken zijn gewist, maar het komt weer op gang. Ik kreeg een melding nog te laat, eens kijken hoe dat kon. Ik had het idde dat ze het om negen uur weer net aan de praat hadden. De melding dat mijn trein om 8.57 zou vertrekken kwam net op dat tijdstip, maar dat lijkt verholpen.

Ook als de app aanstaat, is weer leven.

 

 

 

 

Sanne NS is goed bezig geweest met het kietelen van de ICT zo te zien, Het werkte vanaf vanmorgen weer goed.

Dank aan Sanne NS! Het is echt een aangenaam gemak. Als Sanne NS er nu nog even voor kan zorgen dat de Corona verdwijnt, dan kan ik weer meer reizen, ;-)

Reputatie 7
Badge +4

Deze zijn ook mooi nadat een reis gestart.

 

ICT heeft het vanmorgen kennelijk opgepakt en weer werkend gekregen, perfect!

 

 

 

Reageer