beantwoord

NS heeft iets met Geen Stijl?

• 8 mei 2014
  • 4 reacties
  • 341 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Las vandaag in de Volkskrant dat de NS adverteert via de website Geen Stijl.
Geen Stijl is een ranzige verzamelplaats van racisten en extremisten.
Heeft de NS stijl als ze via dit platform adverteert?
Ik denk van niet.
Loek
icon

Beste antwoord door Hessel NS 9 mei 2014, 13:50

Dag Loek en Tom, NS koopt voor diverse producten, acties en campagnes advertentieruimte in. Online worden dat soort advertenties uitgezet op tal van sites waarop wij menen onze doelgroep te kunnen bereiken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ook al is het een doelgroep, ik vind dat NS daar afstand van moet houden. Het is geen serieus medium en weinig respectvol. Met adverteren steun je ze niet alleen, je houdt ze met dat geld in stand. Ik schrik ervan dat ik daar indirect aan bijdraag. Ik zou wat meer genuanceerde typeringen dan u kiezen maar om nou aan iets wanstaltigs als GeenStijl mee te moeten betalen, gaat inderdaad wat ver.
Dag Loek en Tom, NS koopt voor diverse producten, acties en campagnes advertentieruimte in. Online worden dat soort advertenties uitgezet op tal van sites waarop wij menen onze doelgroep te kunnen bereiken.
Dag Moderator,
Volgens mij reizen er ook veel Marokkanen met de trein. Die worden op "Geen Stijl" veelvuldig aangeduid met onsmakelijke racistische termen als "geitenneukers uit het Rifgebergte", "Rifapen", "kontneukers", "geboefte" etc. etc. Als de NS ook de Marokkaanse doelgroep wil bereiken lijkt het me een slecht idee om via "Geen Stijl" te adverteren. Daarnaast lijkt het me voor de NS niet gunstig om met Geen Stijl te worden geassocieerd. Geen stijl is een platform waar door "reaguurders" voornamelijk gescholden wordt op democratische politici. Het lijkt me beter voor een organisatie als de NS om een wat positievere identiteit uit te stralen. Vind u ook niet?
Mocht je ooit advertenties van ons in zo'n context tegenkomen, dan stellen we het zeer op prijs als je dit even laat weten Loek. Ik zal voor de zekerheid je signaal ook doorgeven aan de marketing-collega's.

Reageer