NS poortjes | NS Community
beantwoord

NS poortjes

  • 22 September 2021
  • 9 reacties
  • 273 Bekeken

Beste,

 

Op het moment zit ik in vwo 6 en moet ik voor een schoolopdracht uitzoeken welk bedrijf de poortjes maakt op de stationsvoor NS. Onze focus ligt op de poortjes met 2 deurtjes die open gaan wanneer je een ov chipkaart gebruikt. 

 

Als iemand mij zou kunnen helpen zou heel fijn zijn!

 

Met vriendelijke groet,

Jan Berend

icon

Beste antwoord door Tijdvoor 22 September 2021, 14:46

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ben je daarvoor al eens naar een station met poortjes geweest? Op de poortjes zit namelijk een metalen plaatje met de naam van het bedrijf. Of zoek eens met Google een duidelijke foto. 

Thales.https://www.thalesgroup.com/en/what-we-do-transportation/openbaar-vervoer-en-e-ticketing

Reputatie 7
Badge +3

Dat is veel te makkelijk Tijdvoor. Een 6 vwo-er moet het toch ook zelf kunnen vinden, zo moeilijk is het niet.

@Momo Persoonlijk ben ik het met je eens dat een 6 vwo leerling dit zelf moet kunnen vinden. Maar misschien is de opdracht vanuit school wel wat uitgebreider. (mag ik hopen) Andere informatie over het bedrijf mag dhr. Berend zelf bijeensprokkelen. ;-) 

Reputatie 7
Badge +3

Met de aanwijzigingen die ik gaf was de naam van het bedrijf ook makkelijk te vinden en daarmee vervolgens de link die jij gaf. Een 6 vwo leerling kan best wel een heel klein beetje meer moeite doen, zal de leraar denk ik ook waarderen.

Maar in geval succes met je schoolopdracht @janberend 

Reputatie 7
Badge +3

6 VWO? Dat zou een werkstuk over Thales van Milete moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +1

EN als je nu heel vlot door deze enorme barriere bent heengeslaagd: zoek dan eens uit welke andere soort poortjes er ook bestaan-met 3 of 4 deuren? Of zijn er met maar 1? En hebben die andere vervaardigers? en welke OV-bedrijven zouden nog meer met poortjes werken? Dezelfde?

Al voor ik in de 6e klas van destijds de HBS zat kregen we zelfs ooit een week waarin zowel bij frans/duits als engels de woorden en handelswijzen van destijds het OV in die landen werd behandeld. Maar de leraar /en/ was zo enorm van de gekke wijs over een toen al gemaakte reis naar USA dat hij ronduit verkondigde dat daar geen treinen/trains meer waren en alles geheel modern met die grijze GREYhound bus ging!

@janberend 

Kun je je vraag toelichten? Vanuit welk vakgebied stel je deze? :thinking:

Reputatie 7
Badge

Beste,

 

Op het moment zit ik in vwo 6 en moet ik voor een schoolopdracht uitzoeken welk bedrijf de poortjes maakt op de stationsvoor NS. Onze focus ligt op de poortjes met 2 deurtjes die open gaan wanneer je een ov chipkaart gebruikt. 

 

Als iemand mij zou kunnen helpen zou heel fijn zijn!

 

Met vriendelijke groet,

Jan Berend

Toen ik 15 jaar geleden op school zat, betekent uitzoeken dat je er zelf naar ging zoeken in plaats van het direct te vragen. Dus loop het dichtstbijzijnde station met poortjes binnen, en speur de poortjes eens af naar zichtbare details.

Reageer