beantwoord

NS Reishistorie gaat niet verder terug als Juli 2013

• 26 maart 2014
  • 9 reacties
  • 993 Bekeken

Beste,

Mijn allereerste post op dit forum. Ik heb een vraag. Ik probeer via NS mijn reishistorie van heel 2013 in te zien. Op dit moment heb ik het nog niet nodig, maar wel zodra de BD vraagt om inzage van mijn reisgeschiedenis i.v.m. het aangeven van mijn reiskosten. Of dit gebeurt weet ik niet, maar ik wil er wel alvast op kunnen anticiperen.

Nu probeer ik via mijn NS account mijn reisgeschiedenis terug te kijken, maar hij gaat niet verder terug als 30 juli 2013 als ik probeer te zoeken op 1-1 t/m 31-12 2013. Ik reis al sinds 2012 op saldo, dus daar ligt het probleem niet. Ook gebruik ik deze kaart al 5 jaar, dus ook daar ligt het probleem niet.

Iemand een idee waar het aan kan liggen en of ik iets verkeerd doe?
icon

Beste antwoord door Brian NS 27 maart 2014, 09:15

Hallo Buakaw89,

Welkom op ons forum. Ik heb je topic even verplaatst naar 'Off Topic'. In je Mijn NS account kun je altijd je reisgegevens die je bij NS gemaakt hebt tot anderhalf jaar terug inzien. Het maakt niet uit wanneer je de kaart hebt gekoppeld. Als je een specifieke datum ingeeft, kun je dan wel verder terugzien dan juli 2013? Mocht dit niet lukken dan zou ik graag even willen kijken waar het aan ligt. Je zou dan even een privebericht kunnen sturen met je e-mailadres + kaartnummer.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb voor alle zekerheid ook eens in mijn reishistorie gekeken en zomaar eens laten zoeken tussen 1 januari 2012 en 31 december 2013.en kreeg in mijn geval de gegevens te zien vanaf 15 december 2012, terwijl ik al 7 jaar met een OV-chipkaart reis.

Nou wil het geval dat ik inderdaad zo rond medio december 2012 een nieuwe OV-chipkaart heb gekregen.
En ik ben er bijna zeker van dat daar de oorzaak ligt dat ik niet verder terug kan kijken.

Immers, de reishistorie is gekoppeld aan een bepaalde OV-chipkaart; je moet de OV-chipkaart (eigenlijk het nummer daarvan) koppelen aan MijnNS.
En mijn vorige OV-chipkaart heb ik toen die verlopen was uit MijnNS verwijderd.

Ik heb nog een tweede OV-chipkaart van een andere vervoerder, die ook aangemeld staat bij "MijnNS".
En ook daar kan ik slechts terugkijken naar ongeveer de datum dat ik die OV-chipkaart heb gekregen.

Ik vraag me dus af of mijn conclusie juist is dat jij in juli 2013 een nieuwe OV-chipkaart hebt gekregen en aangemeld bij jouw MijnNS account.

Op grond van mijn bevindingen kan dat eigenlijk de enige conclusie zijn.

Gegevens van een oude chipkaart - die uit de reisgeschiedenis is verwijderd - kunnen uiteraard niet meer getoond worden.

Als jij die oude kaart nog hebt is het misschien het proberen waard om die alsnog (opnieuw) aan te melden bij MijnNS. Met een beetje geluk zou je dan de reishistorie op die oude kaart weer terug kunnen zien.

Een eventueel overzicht voor de BD zou dan uit 2 delen bestaan; een stukje van de oude kaart en een deel van de nieuwe.

Ik ben benieuwd of mijn conclusie juist is dat jij ergens in juli 2013 een nieuwe OVC hebt gekregen en vanaf ca. 30 juli bent gaan gebruiken.

Een andere verklaring kan ik - ook gezien de situatie hier - helaas niet bedenken.

Vriendelijk groet,
Hans
Hallo Hans,

hartelijk dank voor je tijd, maar nee ik had in juli geen nieuwe ovkaart gekregen. In juli was mijn toenmalige ovkaart ruim de 4 jaar gepasseerd en nog zo'n 8 maanden geldig. Ik heb hem pas begin deze maand moeten omwisselen omdat ik de 5 jaar had bereikt.

Ik was eerst in de veronderstelling dat NS van alle reizigers met een persoonlijke ov de reisgeschiedenis bijhield tot max 1,5 jaar, maar kan het kloppen dat het pas wordt bijgehouden zodra je een mijnns account aanmaakt? Ik weet niet wanneer ik mijn account heb aangevraagd, maar dit zou best ergens in juli kunnen zijn gebeurt.
Dan lijkt mijn theorie inderdaad niet op te gaan.
Ook ik dacht altijd dat het max. 1,5 jaar is geworden. In ieder geval is dat bij andere vervoersbedrijven en ov-chipkaart.nl ook het geval. Ik meen dat dat ooit wettelijk geregeld was in het kader van (ja daar is ie weer) de Privacy.

Overigens heb ik de laatste tijd op dit forum ook regelmatig gelezen dat mensen geadviseerd werd een MijnNS account aan te maken zodat ze - na koppeling van de OV-chipkaart - meteen met terugwerkende kracht hun reishistorie zouden kunnen zien.

Helaas, ik kan geen verdere verklaring bedenken.
Ik denk dat dit iets gaat worden voor hoger opgeleiden ofwel de moderators van dit forum.

Wellicht dat die een verklaring weten.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen.

Vr.gr.
Hans
Hallo Buakaw89,

Welkom op ons forum. Ik heb je topic even verplaatst naar 'Off Topic'. In je Mijn NS account kun je altijd je reisgegevens die je bij NS gemaakt hebt tot anderhalf jaar terug inzien. Het maakt niet uit wanneer je de kaart hebt gekoppeld. Als je een specifieke datum ingeeft, kun je dan wel verder terugzien dan juli 2013? Mocht dit niet lukken dan zou ik graag even willen kijken waar het aan ligt. Je zou dan even een privebericht kunnen sturen met je e-mailadres + kaartnummer.
Hallo Brian,

Ik heb de NS vanmiddag ook al benaderd via twitter en mijn gegevens doorgestuurd. Tot op heden nog geen antwoord terug.
Ik zal jou ook mijn gegevens sturen.

Nee, ook als op een specifieke datum zoek vind die niks. Als ik een pdf probeer te printen gaat die ook niet verder terug tot 30 juli raar genoeg.

Beste Buakaw89, is het inmiddels al opgelost? Wat is je twittermention? Ik wil graag even voor je nakijken hoe deze case ervoor staat!
Beste Buakaw89, is het inmiddels al opgelost? Wat is je twittermention? Ik wil graag even voor je nakijken hoe deze case ervoor staat!

Hallo Susan,

Mijn twitternaam is WHY892. Ik zal jou ook mijn gegevens pmen.

Graag hoor ik van je. :)

Mvg,
Mijn collega is er inmiddels mee bezig hoor, Buakaw89! Je krijgt zo snel mogelijk een terugkoppeling via Twitter.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kan helaas niet verder terugkijken dan 1 augustus 2013 (op Mijn NS). Ik heb drie verschillende medewerkers van de klantenservice aan de lijn gehad die ook niet verder terug kunnen kijken dan dat.

Ik heb nooit een ander reisproduct in mijn bezit gehad (bevestigd door OV-chipkaart zelf) en reis dus al vanaf 2010 (wekelijks) met deze kaart.

Toch heb ik de gegevens nodig van juni 2013. Hoe nu verder?

Reageer