beantwoord

omscholen tot conducteur

• 21 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 141 Bekeken

hallo
ik ben nu 23 jaar vrachtwagen chauffeur.
maar zie hier de laatste tijd geen uitdaging meer in.
nu lijkt het me leuk om conducteur of evt. machinist te worden.
nu heb ik wel een geboren afwijking in mijn rug zitten waardoor ik last van mijn rug kan! krijgen.
maar mede door fitness kan ik dat redelijk onder controle houden.
nu is mijn vraag:
heeft het dan voor mij evt wel zijn om me om te laten scholen tot conducteur?
mvg marco breuker
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 21 augustus 2019, 16:20

Hallo @MarcoBr666

Voor conducteur kan dat zeker, mits je aan de aanname eisen voldoet en door de keuringen komt. Er loopt hier een apart topic "vraag het de conducteur", daar kan je al je vragen kwijt aan @Slidestops en @Loes
Hoe dit voor je rugklachten uitpakt is moeilijk te beoordelen, lopen, draaien en bewegen in rijdende treinen, en trappen lopen in dubbeldekkers is niet echt goed voor knieën en rug en nek.

Voor machinist zal de leeftijd een probleem zijn, er worden alleen nog heel jonge mensen van rond de 17 - 22 aangetrokken via STC en ROC.
Enkele jaren geleden werden er zelfs nog mensen van 50+ opgeleid, maar die tijd is thans echt voorbij bij NS.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Hallo @MarcoBr666

Voor conducteur kan dat zeker, mits je aan de aanname eisen voldoet en door de keuringen komt. Er loopt hier een apart topic "vraag het de conducteur", daar kan je al je vragen kwijt aan @Slidestops en @Loes
Hoe dit voor je rugklachten uitpakt is moeilijk te beoordelen, lopen, draaien en bewegen in rijdende treinen, en trappen lopen in dubbeldekkers is niet echt goed voor knieën en rug en nek.

Voor machinist zal de leeftijd een probleem zijn, er worden alleen nog heel jonge mensen van rond de 17 - 22 aangetrokken via STC en ROC.
Enkele jaren geleden werden er zelfs nog mensen van 50+ opgeleid, maar die tijd is thans echt voorbij bij NS.

Reageer