Onafgemaakte video van de HSL met een V250

• 14 februari 2014
  • 15 reacties
  • 630 Bekeken

Hier was ik ooit aan begonnen, maar toen mijn macbook werd gestolen, was ik het project kwijt. Helaas.... ook zouden we de opnames overdoen, maar dat gaat hem ook niet meer worden. Dus jammer jammer jammer..

Geniet ervan in elk geval.

Muziek is Cortez & York - 88mph
Sample die je hoort komt uit Back to the Future 1.

(voor het geval de bijlage niet werkt: https://vimeo.com/54105267 )

15 reacties

Dat is gewoon uh, serieuze shit :D

Ik mijmer nog wel eens terug naar de tijd dat de V250 wel reed... Zij had gewoon iets...
Gaaf hoor!
ik vind het ook jammer dat de V250 niet meer rijd.
ik heb er zelf nog nooit ingezeten, wel eens doorheen gelopen maar nooit gereden helaas
Mooi gefilmd hoor!

Ik heb zelf 1 keertje in de V250 gezeten van Amsterdam naar Rotterdam, en vind het erg jammer dat ze niet meer rijden.
Mooi Filmpje!, Ik heb zelf twee keer de eer gehad om in een V250 mee te kunnen reizen. Ook ik zou dat graag nog een keertje doen 🙂
Misschien kan de NS een van de geparkeerde V250 behouden en inzetten als museumtrein. Deze dan vervolgens elk weekend in te zetten voor een aantal rondritten, natuurlijk wel te betalen door een speciaal V250-kaartje te kopen. Met leuke stops voor fotograferen en/of winkel/dierentuin arrangement.

Natuurlijk moet er ook een V250 van en naar het spoorwegmuseum gaan rijden. Mijn inziens is dit een win-win situatie, ze roesten niet vast, ze leveren nog iets op en meer mensen kunnen er eens een ritje mee maken.
Misschien kan de NS een van de geparkeerde V250 behouden en inzetten als museumtrein. Deze dan vervolgens elk weekend in te zetten voor een aantal rondritten, natuurlijk wel te betalen door een speciaal V250-kaartje te kopen. Met leuke stops voor fotograferen en/of winkel/dierentuin arrangement.

Natuurlijk moet er ook een V250 van en naar het spoorwegmuseum gaan rijden. Mijn inziens is dit een win-win situatie, ze roesten niet vast, ze leveren nog iets op en meer mensen kunnen er eens een ritje mee maken.

Eentje naar het spoorwegmuseum is tot daar aan toe. Maar rondritten nee. De reden van terzijdestelling is het grote aantal storingen. Als je rondritten maakt en stilvalt dan ontvricht je het treinverkeer en zeker bij Utrecht is dat onaanvaartbaar.

Ik denk (weet bijna zeker) dat dat juridisch niet haalbaar is.
NS is in een juridische strijd gewikkeld met de leverancier en wil de in feite de koop ongedaan maken, omdat de treinen onbetrouwbaar zijn, de geleverde 9 V250's terugsturen naar Italie en de betaalde miljoenen terug.
Als je nou gaat stellen dat je er toch eentje wilt houden voor museumritjes of wat dan ook, dan ondergraaf je natuurlijk je eigen positie in dat juridische geschil. Want daarmee geef je min of meer aan toch wel vertrouwen hebben in dat geleverde "schroot".
Dan kun je dus wel raden naar de uitkomst van die juridische procedure(s).

Leuk bedacht, maar naar mijn mening niet haalbaar. Voor je het weet heb je er 16 voor museumritjes e.d.

De V250 laten rijden met reizigers in wat voor vorm dan ook is een signaal naar AnsaldoBreda dat de treinen wel geschikt zijn.

Denk niet dat de NS dat beeld wil geven.

EDIT: Hans was net een stukje sneller.
Dat denk ik ook. Ik denkt dat dit daarmee unieke beelden zijn. 😃 Ik heb nog zoveel fotomateriaal van de V250. Evenals een mok, een trui......hah. Allemaal uniek vanaf nu.
Als je de v250 in beweging wil zien moet je op vrijdagavond rond 2 uur s'nachts even op station Maarssen gaan kijken.

Heb ik nu een paar keer gedaan(mijn vader woont daar in de buurt), Foto's maken is wat lastig zo s'nachts maar ik vind het wel de moeite waard 😃
Reputatie 6
Badge
Leuk idee of foto's te maken Max, maar ik heb een vermoeden dat je ze uit de hand klikt? Probeer het eens met een langere sluitertijd (en dan uiteraard met een stevig en stabiel statief).
Zo kan je echte fraaie nachtfoto's maken die uiteindelijk niet onderbelicht zijn. Op Google is er een hoop leesvoer over.

Ik wil ook nog wel eens een v250 op Maarssen fotograferen, maar helaas.... er rijden geen nachttreinen daarnaar toe...
Aangezien de fyra (over het algemeen) niet stil gaat staan op station Maarssen, is het haast niet te doen om een goeie foto er van te maken. er zijn mensen die dit wel hebben gedaan ;)

Ik ben ook geen uitgebreide fotograaf, dat laat ik aan mensen toe met dikke Spiegelreflexen met Bijbehorende lenzen 😛 Ik heb slechts een leuk Compactcameratje die ik een tijdje terug gewonnen heb via Sony.

Ik vind het al leuk genoeg om de fyra in beweging te zien en te horen optrekken :)

Reputatie 6
Badge
Naar mijn weten maakt de Fyra V250 gewoon kop (hij keert dus) op Maarssen, dus dan zou je wel de tijd hebben om foto's te maken. Ik geloof zelfs uit betrouwbare bronnen dat deze er 10 minuten of zelfs langer zou staan.

Een spiegelreflex is kwalitatief wel beter, maar die heb je niet per sé nodig. Met een compact-camera kan je trouwens ook (beperkt) gebruik maken van sluitertijden en diafragma. Als je camera een AV- en TV en M-stand heeft, dan kan je daarmee de diafragma (scherpte-diepte; AV), Sluitertijd (TV) gebruiken. Zeker een aanrader als je echt wat uit je foto's wilt halen.

Misschien alsnog leuk om mee te experimenteren. Ook leuk voor de beginner, want er gaat dan een wereld voor je open, geloof me 🙂.

Zat leuke tutorials en ervaringen op internet.
Mijn favoriete foto van de V250 die ik ooit gemaakt heb blijft deze.

Hier staat alle metadata.
http://www.flickr.com/photos/kialna/6969113527/meta/
Reputatie 2

ondanks alle juridische onhaalbaarheid was het toch wel leuk geweest als er eentje (of enkel stuurstandrijtuig) in het spoorwegmuseum had kunnen gestaan. Het is immers een mooie mijlpunt binnen de nederlandse spoorweggeschiedenis.

En ach ja, van binnen is de V250 eigenlijk wel het zoveelste treinstel. Ik heb er een paar keer in gereden en op zich niet zo super bijzonder (alleen nooit het toilet gezien, volgens mij zat die deur permanent vastgelast of iets wat daarop lijkt), maar wel gewoon een mooie nieuwe trein. De herinneringen blijven toch het leukste.

Wat betrefd de video: ik weet niet hoeveel het gekost heeft om de camera te monteren aan de V250, maar kan je niet gewoon een camera bevestigen onderaan het stootblok van een TRAXX (uiteindelijk zien de meeste toch het beschil niet)? Want het zijn wel leuke beelden

Reageer