onbeleefde spoor-enquete medewerker

• 16 januari 2020
  • 14 reacties
  • 392 Bekeken

Hallo, ik ben net mijn reis begonnen, voor mij erg vroeg en droeg dus mijn koptelefoon om niet te hoeven praten met mensen of etc.

Algemene mensen kennis is om iemand niet te storen met een koptelefoon op die express de andere kant opkijkt omdat ze niet geïnteresseerd zijn, toch? 

Maar een van jullie medewerkers(voor een spoor-vragenlijst) vond het nodig om uitbundig te lopen schreeuwen en zwaaien voor mijn gezicht- waar ik natuurlijk niet op heb gereageerd-waardoor ze nog bozer werd en achter mijn rug om nog luid zeurde.

Stilte is al een antwoord, agressie is geen oplossing.

(Purmerend overwhere)

14 reacties

Reputatie 7
Badge

Algemene mensen kennis is om iemand niet te storen met een koptelefoon op die express de andere kant opkijkt omdat ze niet geïnteresseerd zijn, toch? 

Veel menselijker en beleefder is het @Lavendermilk om even aan te geven dat je geen belangstelling hebt. Dus de medewerker even aan te kijken en "nee" te schudden, indien mogelijk met een vriendelijke glimlach. Daar hoef je je koptelefoon niet voor af te zetten 👍

Zoals ik al zei, stilte is een antwoord en agressie is geen oplossing. 

Reputatie 6

Was dat personeel van IPSOS (rode jasjes) ? Dat is een steeds terugkerend onderwerp.

Als het echt NS-personeel is, dan heeft de NS weer een nieuwe methode gevonden om mensen te pesten.

Binnenkort gaan ze ook krasloten, stewardessenkalenders en tax free goederen verkopen. :grinning:

Als ze dan net zo goedkoop en net zo op tijd vliegen… heu… rijden, dan hebben we er nog wat aan.

Was dat personeel van IPSOS (rode jasjes) ? Dat is een steeds terugkerend onderwerp.

Als het echt NS-personeel is, dan heeft de NS weer een nieuwe methode gevonden om mensen te pesten.

Binnenkort gaan ze ook krasloten, stewardessenkalenders en tax free goederen verkopen. :grinning:

Als ze dan net zo goedkoop en net zo op tijd vliegen… heu… rijden, dan hebben we er nog wat aan.

Het was een “spoor-vragenlijst medewerker” van NS, waarschijnlijk iets nieuws, heb dit ook alleen op Purmerend overwhere gezien.

IPSOS heeft mij ook meerdere keren lastiggevallen en ik snap je dus volledig.

Maar het feit dat ik een antwoord terugkrijg om the “glimlachen”.. het is toch iemands recht om niet te hoeven antwoordden, als dit duidelijk word aangegeven door een koptelefoon. Het is echter niet iemands recht om agressie te tonen en iemand te pesten omdat ze mij “onbeleefd” vonden.

Hi Lavendermilk. Welkom bij de Community!

Ik kan me voorstellen dat je je reis in alle rust wilt maken en je je daarom afsluit door middel van een koptelefoon. De reactie van de medewerker is natuurlijk niet netjes geweest en deze had zeker minder overdreven gekund door je bijvoorbeeld even aan te tikken. Wanneer je niet reageert weet de ander immers niet of de vraag is gehoord. Dat je dan niet reageert kan ook als onbeleefd worden ervaren. Zoals AbbeyRoad aangeeft is het dan een kleine moeite om even kenbaar te maken dat je geen interesse hebt door bijvoorbeeld met je hoofd te schudden. Zou je nog willen laten weten wat je reisroute is geweest en de vertrektijd? Dan kan ik jouw ervaring delen met de verantwoordelijke afdeling zodat we met de betreffende medewerker in gesprek kunnen gaan hierover.

Hi Lavendermilk. Welkom bij de Community!

Ik kan me voorstellen dat je je reis in alle rust wilt maken en je je daarom afsluit door middel van een koptelefoon. De reactie van de medewerker is natuurlijk niet netjes geweest en deze had zeker minder overdreven gekund door je bijvoorbeeld even aan te tikken. Wanneer je niet reageert weet de ander immers niet of de vraag is gehoord. Dat je dan niet reageert kan ook als onbeleefd worden ervaren. Zoals AbbeyRoad aangeeft is het dan een kleine moeite om even kenbaar te maken dat je geen interesse hebt door bijvoorbeeld met je hoofd te schudden. Zou je nog willen laten weten wat je reisroute is geweest en de vertrektijd? Dan kan ik jouw ervaring delen met de verantwoordelijke afdeling zodat we met de betreffende medewerker in gesprek kunnen gaan hierover.

Ik snap jullie punt maar ik hoop dat jullie ook snappen dat ik niet perse hoef te antwoorden of ja en nee te knikken- dat is mijn recht,  het is echter niemands recht om agressie te uitten. Meerdere enquête-houders los van dit geval(algemeen) begrepen dit signaal en hebben mij met rust gelaten. Of ik knik of niet, dat gedrag was onnodig. Aantikken zou ook niet een oplossing zijn geweest, als ze niet zeker weet of zij het hebben gehoord is het altijd de beste optie om ze met rust te laten- er zijn genoeg andere mensen die de enquête kunnen invullen. Vertrek: Purmerend overwhere(waar het is gebeurd op het platform, niet in de trein) rond 9:40.

Volgens mij snappen mensen mij iets minder in mijn mening omdat ik vergeten ben aan te geven dat dit op het platform(!) was en niet in de trein zelf. Ik liep door en mevrouw zwaaide agressief haar handen in mijn gezicht en riep nog boos achter mij aan terwijl ik doorliep.

Ah! Ik was in de veronderstelling dat het in de trein was gebeurd. Ik ga het doorgeven, Lavendermilk. Wanneer je doorloopt zou de hint inderdaad wel duidelijk moeten zijn :thinking:

Ah! Ik was in de veronderstelling dat het in de trein was gebeurd. Ik ga het doorgeven, Lavendermilk. Wanneer je doorloopt zou de hint inderdaad wel duidelijk moeten zijn :thinking:

Precies! Ik vind het dus ook heel jammer dat mensen veel te snel een judgement uitgeven en de comment bovenop liken bijv. terwijl ze wss niet de hele situatie snappen. Heel erg bedankt Denice.

Op perrons staan ze soms met een vragenlijst “over dit station”, vaak met een paars hesje aan. Afgelopen week idd onder andere rondom Purmerend actief. Volgens mij is het geen Ipsos maar een ander bureau.

Reputatie 7
Badge

Hallo, ik ben net mijn reis begonnen, voor mij erg vroeg en droeg dus mijn koptelefoon om niet te hoeven praten met mensen of etc.

In Engeland dragen zwangere vrouwen masaal een button met grappig plaatje en verklarende tekst. Iedereen staat vanzelfsprekend snel op.

Is het geen gped idee @Lavendermilk om een button te dragen met de nadrukkelijk tekst dat je door niemand aangesproken wilt worden ?

In Engeland dragen zwangere vrouwen masaal een button met grappig plaatje en verklarende tekst. Iedereen staat vanzelfsprekend snel op.

Is het geen gped idee @Lavendermilk om een button te dragen met de nadrukkelijk tekst dat je door niemand aangesproken wilt worden ?

Leuk, maar ook erg onnodig omdat ik specifiek niet door mensen met enquêtes of etc aangesproken wil worden. En dit is al duidelijk genoeg door mijn koptelefoon en het feit dat ik ze niet aankijk en doorloop op perron. 

Reputatie 6
Badge +2

Op perrons staan ze soms met een vragenlijst “over dit station”, vaak met een paars hesje aan. Afgelopen week idd onder andere rondom Purmerend actief. Volgens mij is het geen Ipsos maar een ander bureau.

Ik heb ze een tijdje geleden in Apeldoorn gezien en begin deze week in Roosendaal als ik het me goed herinner. Ze zijn in ieder geval heel anders gekleed dan de Ipsos-medewerkers en die heb ik zelf nog nooit wat zien vragen op het perron.

Ik heb ze een tijdje geleden in Apeldoorn gezien en begin deze week in Roosendaal als ik het me goed herinner. Ze zijn in ieder geval heel anders gekleed dan de Ipsos-medewerkers en die heb ik zelf nog nooit wat zien vragen op het perron.

Het zijn inderdaad aparte mensen met een andere kleur (paars hesje) en ander formulier. Zou natuurlijk wel Ipsos-personeel kunnen zijn in andere functie, vandaar. Afgelopen week nog met eentje staan kletsen over werk toevallig, maar niet gevraagd voor wie ze nou precies werken eigenlijk.

Reageer