beantwoord

Onderzoek naar het gebruik van data binnen de NS

• 4 maart 2020
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

Ik ben een student aan de TU in Eindhoven en ik ben een onderzoek aan het doen naar data gedreven ontwerp. Ik ben begonnen met kijken naar de API's die jullie aanbieden maar ik vroeg me af of er ergens een lijst is te vinden waarin de verschillende type data staan die jullie verzamelen.

Het doel van mijn onderzoek is om te kijken of het mogelijk is de ervaring van reizigers te verbeteren aan de hand van de data die de NS aanbied. Een andere vraag die ik heb is of iemand contact informatie heeft binnen de NS die geïnteresseerd is om te praten over data binnen de NS.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 maart 2020, 11:26

Goedemorgen oppersnor en welkom bij de NS Community!

Ik denk dat je hiervoor het beste het formulier kunt invullen voor samenwerking en sponsoring. Het formulier zelf is getiteld als ‘Sponsorverzoek’, maar ook als je enkel samenwerking zou willen kun je deze gebruiken.

Naast de informatie die wij beschikbaar stellen via de API heb ik namelijk niets verder bekend, in hoeverre er een lijst is weet ik dus niet. Via het formulier kun je jouw vraagstelling of verzoek zo uitgebreid mogelijk indienen en kun je tevens aangeven of je verzoek enige toegevoegde waarde kan hebben voor oNS, wat ten goede kan komen van je verzoek.

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen oppersnor en welkom bij de NS Community!

Ik denk dat je hiervoor het beste het formulier kunt invullen voor samenwerking en sponsoring. Het formulier zelf is getiteld als ‘Sponsorverzoek’, maar ook als je enkel samenwerking zou willen kun je deze gebruiken.

Naast de informatie die wij beschikbaar stellen via de API heb ik namelijk niets verder bekend, in hoeverre er een lijst is weet ik dus niet. Via het formulier kun je jouw vraagstelling of verzoek zo uitgebreid mogelijk indienen en kun je tevens aangeven of je verzoek enige toegevoegde waarde kan hebben voor oNS, wat ten goede kan komen van je verzoek.

Reageer