beantwoord

Onterechte boete

• 25 juni 2014
  • 2 reacties
  • 428 Bekeken

1 maart werd mij zoals door de conducteur verteld een kaartje uitgeschreven omdat mijn ov niet was ingecheckt, terwijl ik dat toch echt had gedaan. Ik heb nog nooit een boete gekregen dus ik ging ervan uit dat ik gewoon een kaartje moest betalen als ik luisterde naar wat de conducteur te zeggen had. Toen ik opeens een boete van 37,50 in de bus kreeg was ik daar niet blij mee, aangezien het blijkbaar lag aan het feit dat mijn ID kaart in de buurt van mijn OV chipkaart zat en dat dus fout gaat, wat ik niet wist. Alleen aangezien ik erg druk was was ik compleet vergeten de klantenservice te bellen. Nu heb ik vandaag dus een boete van 72,50 omdat ik niet binnen 14 dagen had betaald. Kan ik nog steeds mijn boete laten intrekken door de klantenservice te bellen of ben i daar nu te laat voor?
icon

Beste antwoord door Inge NS 25 juni 2014, 18:23

Welkom op het forum jillbodine!

Ik wil je in dit geval adviseren om de boete eerst te betalen en daarna schriftelijk een bezwaar in te dienen. De acceptgiro blijft namelijk gewoon openstaan en zolang je het betalen uitstelt, blijft het bedrag verhoogd worden. Deze extra administratiekosten vanwege het niet tijdig betalen, blijven voor je eigen rekening. Wellicht kom je wel in aanmerking voor restitutie van de wettelijke verhoging + ritprijs. Ik kan dit echter niet garanderen.

Je kunt je verzoek adresseren aan:

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum. Daar past je vraag het beste thuis.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het forum jillbodine!

Ik wil je in dit geval adviseren om de boete eerst te betalen en daarna schriftelijk een bezwaar in te dienen. De acceptgiro blijft namelijk gewoon openstaan en zolang je het betalen uitstelt, blijft het bedrag verhoogd worden. Deze extra administratiekosten vanwege het niet tijdig betalen, blijven voor je eigen rekening. Wellicht kom je wel in aanmerking voor restitutie van de wettelijke verhoging + ritprijs. Ik kan dit echter niet garanderen.

Je kunt je verzoek adresseren aan:

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum. Daar past je vraag het beste thuis.
Reputatie 7
Badge +4
Niet meer nodig 😉

Reageer