Op zoek naar blauwdrukken of ontwerpen ICR / ICM materieel

• 10 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 255 Bekeken

In verband met mijn volgende modelbouw project ben ik op zoek naar zoveel mogelijk info en tekeningen/ontwerpen van de ICR rijtuigen het interieur heeft een grote gelijkenis met de ICM dus als daar iemand iets van heeft kan mij dat ook goed helpen, geen voorkeur voor de gemoderniseerde of oude versies, ik ben van plan meerdere grootschaal handmodellen te maken dus hiervan uiteraard ook meer smaken.

Ik hoor graag als er iemand is die mij hierin kan helpen.

Bij voorbaat dank.

7 reacties

Badge +3
Misschien heeft de bibliotheek van het Spoorwegmuseum tekeningen en andere documentatie.
Reputatie 5
Badge
dank voor je reactie.
Ik had de stille hoop dat de NS mij ook verder kon helpen.
heb ondertussen wat tekeningen van de NVM, maar of de fora word niet echt naar wens gereageerd.

Is er misschien een mogelijkheid om de technische afdelingen van NS en of NedTrain te benaderen die beschikken wellicht over meer gedetailleerde info dan ik nu heb.

Vaak staan er in boeken vaak wel wat (gedeeltelijke) tekeningen van treinen en rijtuigen, en met name de maten en indeling. Echte blauwdrukken zal de NS (NedTrain bestaat niet meer) vast niet zomaar vrijgeven omdat dit onder bedrijfsinformatie valt.
Reputatie 4
Heb je het al bij de NVBS geprobeerd?

https://www.nvbs.com/kennis/verzamelingen/tekeningen-kaarten/
Reputatie 7
Badge
@Jeroen kan je daar waarschijnlijk alles over vertellen denk ik 😀
Hij heeft bijzonder veel spoorse kennis.
dank voor je reactie.
Ik had de stille hoop dat de NS mij ook verder kon helpen.
heb ondertussen wat tekeningen van de NVM, maar of de fora word niet echt naar wens gereageerd.

Is er misschien een mogelijkheid om de technische afdelingen van NS en of NedTrain te benaderen die beschikken wellicht over meer gedetailleerde info dan ik nu heb.
Badge
@AbbeyRoad , maar als hij daar nu wel op de juiste plek is dan heeft deze community heel goed zijn werk gedaan voor de TS.
Reputatie 7
Badge
Leuk dat je deze treinen in model gaat maken. Alleen ik denk niet dat deze "klant helpt klant community" je veel verder kan helpen.
Denk dat je ruim meer kans maakt op bv Beneluxspoornet, Somda of bij de Ned. Vereniging van Modelbouwers.

Reageer