opdrachtgever verzoek

• 16 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo NS Community,

Voor mijn studie aan de Fontys doe ik onderzoek naar het gedrag van reizigers in de trein, bus metro en tram. Ik wil een concept bedenken waarmee het sociale gedrag van de reiziger bevorderd wordt waardoor er meer zitplekken worden gecreëerd. Ik ben opzoek naar een opdrachtgever die mijn visie hierin deelt en waarmee ik in contact kan komen om te bekijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Mochten jullie een interessant bedrijf of persoon weten (of zijn natuurlijk), dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Tessa van Huijgevoort

International Lifestyle student

Fontys Tilburg

7 reacties

Reputatie 7
Badge

Zomaar een vraag @tessavhuijgevoort 

Moeten we dan bij elkaar op schoot gaan zitten 😀

@AbbeyRoad 

Dat zou je denken, maar gelukkig is dat niet nodig :)

Uit mijn vooronderzoek is gebleken dat het nog erg vaak voorkomt dat mensen op de buitenste van twee stoelen gaan zitten, dat ze hun tas op de stoel naast zich zetten of dat ze ‘manspreaden’. Dat is wijdbeens gaan zitten, waarmee je ook twee zitplekken opeist. Dit gebeurt zelfs in overvolle treinen, waardoor nog meer mensen moeten staan. Met mijn concept, en dat is dus niet bij elkaar op schoot gaan zitten, wil ik iets veranderen aan dit gedrag. Hoe ik dat ga doen, wil ik onderzoeken. Vandaar mijn oproep. 

Reputatie 7
Badge

Persoonlijk zie die tassen op stoelen altijd als een enorme uitdaging, ook al is de trein maar half vol, ik wil altijd net daar zitten !

Er wordt wat gezucht, maar lukt altijd.

Dag tessavhuijgevoort en welkom op onze Community!

Wat een interessant onderzoek! Allicht dat je via Facebook of Twitter met ons in contact kan komen en je plan aan ons kan voorleggen. Dan kunnen we het intern uitzetten en misschien kan je dan wel bij ons aan de slag. En als andere users suggesties hebben, meld ze vooral!

P.S. Ik heb je topic even verplaatst zodat het beter vindbaar is.

Hoi @Rueben NS,

Dankjewel! Fijn dat ik ook anderen enthousiast kan krijgen over het onderwerp. Ik ga je tips opvolgen en dit bericht ook via Facebook verzenden aan NS. Wie weet kan daar een samenwerking uit voortkomen :).

Reputatie 4

dan moet ik steeds denken aan die Japanse nachtbus (bussen zijn daar wel smaller als hier=smallere wegen, ruimtegebrek) waar geen 2+2 stoelen stonden, maar 3 rijen van losse!

dit problem, vooral virulent sinds ca 2000, geldt net zo voor bustram en is soms in andere landen nog veel virulanter voorkomend (ik denk mn aan FRankrijk)

@bahnrider 

Dat klinkt interessant. Kan me voorstellen dat er in Nederland inderdaad misschien al beter over nagedacht is. Toch kan ik geen andere landen gaan onderzoeken i.v.m. moeilijkheden die het me zullen opleveren tijdens het benaderen van de doelgroep en het afleveren van een rapport in een, voor mij, vreemde taal. Gemiste kans in die zin… maar via een Nederlandse opdrachtgever sta ik natuurlijk wel dichter bij het onderwerp. 

Reageer