Op het station van Delft is een oplichter actief. Hij vroeg me 6,50 voor een metrokaartje in de fietsenstalling in Delft centraal. Hij had een fiets bij zich en zei dat hij naar Pijnacker ging om daar de metro te nemen. Hij leek heel gestrest, z'n telefoon was leeg en z'n bankkaart deed het niet. Normaalgesproken geef ik nooit zomaar geld, maar hij kwam over als een oprechte man die een slechte dag had. Hij vroeg me een tikkie te sturen, dus dat deed ik, maar toen herinnerde hij zich dat hij z'n betaalapp op z'n andere telefoon (die leeg was) had staan. Hij zei dat hij hetzelfde had gedaan als iemand hem om hulp vroeg en hij dat hij 'de goede daad' door zou geven. Niet echt dingen die een oplichter zegt, hij zag er fatsoenlijk uit en het was maar 6,50 dus ik hielp hem. Hij heeft het geld nooit terugbetaald. Hij gaf mij zijn telefoonnummer en noemde zichzelf 'Ralph' in m'n telefoon. Zijn Whatsapp profielfoto is van een meisje die qua ogen op hem lijkt, dus ik denk dat het misschien z'n dochter is. Voorgaand verhaal is niet van mij, maar kwam ik op internet tegen en was precies hetgeen wat mij ook is overkomen in de fietsenstalling op station Delft. Op internet, na het googlen van zijn 06-nummer, stonden nog 20 andere reacties van mensen die met deze oplichter temaken hebben gekregen. In de praktijk zullen er denk ik veel meer mensen zijn die een klein geldbedrag kwijt zijn, maar dit nergens gemeld hebben. Als er iemand is die ook door deze man is opgelicht, graag melden bij mij. Als meerdere mensen zich melden en bewijs hebben van onbetaalde betaalverzoeken, mail dan: vinddelftoplichterstation@gmail.com Dan kijken we wat de mogelijkheden zijn om deze man te stoppen!
Oplichter station Delft
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.