Oud Materieel (DDM-1)

• 22 februari 2018
  • 18 reacties
  • 772 Bekeken

Reputatie 1
Wat er met die oude rijtuigen gaat gebeuren.

18 reacties

Reputatie 1
Beste NS hoeveel DDM-1 stammen zijn er nog?
Reputatie 1
En gaan ze allemaal gesloopt worden of is dat nog niet zeker ivm museum stichtingen?
Reputatie 7
Badge +3
Waarschijnlijk zal het gezien de leeftijd sloop worden. Als een museum stichting er eentje wil kopen mag dat natuurlijk ook.
Reputatie 1
Dat zou wel jammer zijn als er nog maar 1 stam is.
Reputatie 6
Badge +1
Ik weet het niet zeker, maar het zijn minder dan 10 stammen die over zijn. 7 of 8 ofzo.
Reputatie 1
Oke maar moeten museums ook betalen als ze een stam zouden willen overnemen???
Reputatie 6
De rijtuigen kunnen toch gebruikt worden om de NID te verlengen? Met zijn brede deuren (die bevordelijk zijn voor snel uit- en instappen) zijn die zeer geschikt voor inzet in de drukke Randstad en in treinen via Schiphol, omdat de brede deuren ook ideaal zijn in het geval men met veel bagage reist.
Reputatie 1
Die zijn al niet meer nodig ivm nieuw komend materieel en een revisie steeds duurder wordt.
Reputatie 6
Lijkt me de NID nog wel een aantal jaar blijft rijden. Het nieuwe Intercitymaterieel vervangt de ICD en Intercity Brussel.
Reputatie 7
Alle rijtuigen die geschikt waren voor ombouw, zijn al omgebouwd. Met de rijtuigen die nu nog rondrijden, kunnen ze niets meer
Reputatie 7
Badge
En gaan ze allemaal gesloopt worden of is dat nog niet zeker ivm museum stichtingen?

Er zit op dit moment al een DD-ar rijtuig in het museum hoor.
Reputatie 7
Badge +3
@bertus
DDM1 kan als ik het wel heb technisch niet gecombineerd worden met DD-AR/DDZ. Iemand die daar meer van weet?
Reputatie 7
DDM heeft een heel ander koppelmechanisme en een ander rem mechanisme 🙂
Reputatie 6
@bertus
DDM1 kan als ik het wel heb technisch niet gecombineerd worden met DD-AR/DDZ. Iemand die daar meer van weet?

DDM heeft een heel ander koppelmechanisme en een ander rem mechanisme

Bedankt beiden. Dat wist ik dus niet. Jammer, dat de DDM-rijtuigen niet in de NID gebruikt kunnen worden, want de is NID erg comfortabel (als is dat heel persoonlijk natuurlijk).
Reputatie 7
Losse rijtuigen kunnen altijd ingepast worden met aanpassingen, maar zoals in reactie #10, zijn de DDar en DDM rijtuigen daar niet meer (technisch) geschikt voor
De rijtuigen onderling koppelen is mechanisch en pneumatisch geen probleem. De rijtuigen hebben allemaal een schroefkoppeling en luchtslangen. Elektrisch gaat wel een probleem worden omdat DDM-1 op dit moment niet geschikt is om te 'praten' met DDZ. Verder remt DDM-1 alleen maar op lucht terwijl DDZ ook een elektro pneumatische rem heeft. Ook mist DDM-1 koersborden. En om dit allemaal aan te gaan passen, terwijl het eigenlijk niet nodig is, is veel te duur en zonde.
Reputatie 1
misschien deze site in de gaten houden? http://www.nsfinancialservices.ie/
en kan een ddm stam aan een 2200 worden gekopeld?
Reputatie 6
Badge
@NLTom Ik denk niet meer dat de NS in Ierland deze stellen gaat verkopen:
http://treinenweb.nl/news/6910

;-)

Verder zijn ze oud en hebben ze geen lang leven meer.

Reageer