beantwoord

Oude locs 16xx/17xx bij Amsterdam Muiderpoort

• 22 april 2020
  • 4 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 1

Hallo mensen,

Een tijd geleden stonden er op het spoor tussen Amsterdam CS en Muiderpoort een hele rij oude loc’s 16xx/17xx geparkeerd doordat ze overbodig waren geraakt door nieuw materieel.

Kort geleden viel het me op dat ze er niet meer staan. 

Waar zijn ze naar toe verhuisd of zijn ze weer in gebruik genomen? Of verkocht aan een derdewereldland?

icon

Beste antwoord door Edwin 22 april 2020, 12:36

Er zijn er nog een paar in gebruik voor de Intercity Berlijn, maar voor de rest wordt alles gesloopt.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Er zijn er nog een paar in gebruik voor de Intercity Berlijn, maar voor de rest wordt alles gesloopt.

Reputatie 6
Badge

Er zijn geen derdewereldlanden waar ze op onze spoorbreedte rijden, en waar ze op 1,5 kV rijden.

Badge

Ik heb begrepen dat Strukton er 4 heeft gekocht, de 1736, 1740, 1749 en 1756  waarbij de 1749 gekocht is om draaistellen van te wisselen met andere strukton locs. Ze zullen worden ingezet om materieel te vervoeren bij werkzaamheden en strukton gaat ze aanpassen zodat ze ook op batterijen kunnen rijden daar waar geen bovenspanningsleiding aanwezig is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zag daar al wat fotos's van langskomen op Twitter van de Treinposities meneer. Die accu's zouden ze willen stoppen in oude dubbeldeksbakken.

https://twitter.com/rhemkes/status/1253658393920843778

Reageer