beantwoord

Overstaptarief ipv korting

• 30 October 2017
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Vanmorgen reisde ik van H’lem-A’dam CS met Voordeelurenabo. Heen voor 9, terug na 9. Bij inchecken op CS gaf poortje aan ‘overstap vol tarief’. Ik betaalde daardoor 3,20 ipv 2,50 voor mijn terugreis. Reden volgens NS: binnen 30 min weer inchecken wordt gezien als overstap. Ik wil niet betalen voor een tekortkoming van het systeem. Kan ik mijn geld terugvragen?
icon

Beste antwoord door Thom 30 October 2017, 10:43

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wat u wilt of niet wilt, mag u zelf weten, maar het werkt zo. Het is ook geen tekortkoming van het systeem, het is een verandering, die met instemming van de consumentenorganisaties van kracht is geworden.

Het werkt ook al een tijd op deze wijze. De oude regeling was voor u gunstiger, maar de nieuwe wordt veelal als eerlijker ervaren. Klantenservice kan u hooguit uit coulance eenmalig tegemoet komen. U heeft er zonder meer geen recht op.

Zeventig cent zal ook niet worden vergoed, naar ik aanneem. Zeker niet als u er geen recht op heeft. En dat heeft u niet.

Er moet vijfendertig minuten zitten tussen het uitchecken na het spitstarief en het opnieuw kunnen inchecken en reizen met, in uw geval het, kortingstarief. Andersom werkt het ook zo en dat is vaak gunstig. U heeft dan meer mogelijkheden met korting te reizen als u in de daluren incheckt. U mag dan de reis in de spits met 35 minuten onderbreken en toch met korting verder reizen.
Dank voor je reactie. Overigens is het wel een tekortkoming, dat blijkt uit het feit dat consumentenorganisaties aan de bel hebben getrokken, het probleem (het niet kunnen toekennen van korting vanaf 9 uur in dit geval) niet is opgelost en er vervolgens een regeling is getroffen. Maar ik zal me erbij neer moeten leggen dat het zo geregeld is. Fijne dag nog en bedankt dat je de moeite hebt genomen mijn vraag te beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +4
Het is wel op te lossen, maar dan is het omslachtiger. Reis het deel in de spits met een e-ticket tegen vol tarief en dan kunt u moeiteloos met korting inchecken in de daluren. Dit is een vorm van pragmatisme, maar het bespaart u geld. Een e-ticket tegen vol tarief kan ook op de mobiel, dus u kunt het vaak nog wel even snel voor vertrek regelen. U opent het poortje door de vierkante code voor het doorzichtige plastic raampje te houden. Neem een poortje met Scan Ticket, veelal rechts bij het binnenkomen.
Bedankt voor de tip!

Reageer