أهلاً
لدي فاتورة قديمة يجب أن أدفعها مقابل NS ولم أعرف كيفية سدادها إذا كان بإمكانك مساعدتي في ذلك
أهلاً
لدي فاتورة قديمة يجب أن أدفعها مقابل NS ولم أعرف كيفية سدادها إذا كان بإمكانك مساعدتي في ذلك
This community is meant as a place where travellers can be helped by other travellers. We are not NS employees, do not have access to customer data and cannot help you with this situation.
You should contact customer service directly to speak to an NS employee about this. This can be done by phone; they are available 24/7 at 030-751 51 55. You may also contact them by chat (click the link Chat with NS on this page) or by sending a message on X (formerly Twitter) or Facebook. Note that customer service only speaks Dutch or English.
لقد قمت بالغاء اشتراكي ويجب علي دفع شهرين ولكن لم استطيع الدفع ل 21/05/2025 اواجه بعض المشاكل هل يمكنني ذلك من فضلك
Allowed languages are Dutch and English. It is juist polite to translate it for u.. We can use a translating machine as well, but you ought to do that when you want to communicate to ask help.
Allowed languages are Dutch and English.
Waar staat dat precies,
Het is hier al meer dan tien jaar zo door de moderatoren gecommuniceerd en u bent vrij om het op te zoeken in de voorwaarden van dit forum. Maar goed, mogelijk bent u personeel gewend, ;-)
De Community voorwaarden (terms) https://community.ns.nl/site/terms zijn in het Nederlands.
Engels is algemeen geaccepteerd, maar andere talen is lastig dus als je iets op een Nederlands forum post vertaal het dan even of probeer het in je beste Engels. Simpel
Volgens mij was er onlangs een conducteur op de vingers getikt die in België (landstalen Nederlands, Frans, Duits) iets omriep in het Frans en Engels nog vóór Brussel (dit is Vlaanderen, geen Wallonië)
Dat zou dus eigenlijk eerst Nederlands, daarna Frans (en eigenlijk dan ook Duits) en dán pas Engels mogen zijn… Foei!
België is wat een bijzonder land met behoorlijke gevoeligheden op dit punt. In principe wordt de taal waar de trein zich bevindt als eerste gebruikt en ik vind dat ook niet onredelijk. Het rare van Brussel is dat het een overwegend Franstalige stad is, maar het is min of meer omgeven door Nederlandstalig gebied. Als het viertalig wordt omgeroepen is het in mijn ervaring op de derde plaats Engels en op de vierde plaats Duits, ook al wordt dat in het oosten door een kleine groep Belgen gesproken. Ook dat lijkt me juist, het Engels is nu eenmaal de universele taal die ook door toeristen in de treinen goed begrepen wordt.
De gebruikte taal ligt gevoelig in België. Het staat me bij dat er laatst nog gedoe over is geweest met een conducteur die het volgens een klant verkeerd deed. In Friesland mogen de stationsnamen voor een klein deel in het Fries zijn, het is echter geen punt als de conducteur het niet goed weet uit te speken. Grouw wordt Grou en dat klinkt identiek. Akkrum-Irnsum wordt Ikkrum-Jirnsum en daar is goed overheen te komen. Alles wordt gewoon in het Nederlands omgeroepen, en geen Fries die zich er druk over maakt. Dat is bij de zuiderburen echt anders. Maar ik hou van België.
België is wat een bijzonder land met behoorlijke gevoeligheden op dit punt. In principe wordt de taal waar de trein zich bevindt als eerste gebruikt en ik vind dat ook niet onredelijk. Het rare van Brussel is dat het een overwegend Franstalige stad is, maar het is min of meer omgeven door Nederlandstalig gebied. Als het viertalig wordt omgeroepen is het in mijn ervaring op de derde plaats Engels en op de vierde plaats Duits, ook al wordt dat in het oosten door een kleine groep Belgen gesproken. Ook dat lijkt me juist, het Engels is nu eenmaal de universele taal die ook door toeristen in de treinen goed begrepen wordt.
Engels is verplicht vierde, na de 3e landstaal. Een conducteur kan zich misschien eens vergissen, maar de automatische omroep houdt zich er altijd keurig aan.
Engels is algemeen geaccepteerd, maar andere talen is lastig dus als je iets op een Nederlands forum post vertaal het dan even of probeer het in je beste Engels. Simpel
Natuurlijk, Robert. Daar ben ik het helemaal mee eens.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.